2025-09-11, 02:37
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Ser ut som den där dryge fan som "debatterar" på campus genom att egentligen bara inte låta dom andra prata så fort han möter ett argument han inte kan hantera.

Det är verkligen ingen förlust ur något perspektiv ur mänsklighetens perspektiv. Hans teknik att "debattera" genom att tysta möttes till slut med exakt samma teknik. Poetiskt.

En hjälte för IQ 90-95-människor. Sett saker han debatterar för som jag hållit med om innan men fått mig att ångra mig på grund av den extremt lågbegåvade svansen visat att något i min syn på frågan måste synas i sömmarna och något jag missat. Bra det i och för sig, men inte direkt det sättet man vill bli triggad till att göra djupare analyser, som blir mer standard än undantag nu för tiden.

Just i USA känns det på tiden att de börjar använda sin 2nd amendment på det sätt de alltid tjatat om den är till för, att skydda sig mot tyranni, istället för att bara skjuta varandra lika maktlösa människor som de. Det är långt over due.
mmmm människor förtjänar skjutas för det. Herregud
Citera
2025-09-11, 02:38
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RottenHades
GM ser ut att vara väldigt koordinerad. Lär dröja ett tag innan några spår börjar dyka upp.
Ja skytten kan vara i Ukraina vid det här laget, eller på ett trans-kollektiv i Mexiko.
Citera
2025-09-11, 02:39
Medlem
shitholecitizens avatar
I framtiden kommer vänstern att ha samma rykte (för den breda allmänheten) som nazisterna har idag. En ideologi baserat på dårskap och våld, som man absolut inte vill förknippas med.
Citera
2025-09-11, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ett av de klokare inläggen, tack!
Politik bygger inte längre på kompromisser och meningsutbyten, det var länge sedan det var så.
Nu är politik makt. En tung maktfaktor och den politik vars makt är störst vinner.
Thats it. Det är väldigt tydligt i just USA när Trump trotsar allt vad demokrati är och gör så helt oemotsagd därför att han bygger sin makt på pengar och rädsla. Han köper röster och tystnad, han hotar, hånar och avskedar. Han kastar ut sina egna medborgare och han pissar på domstolen och kongressen. Det är hans gebit och det funkar väldigt bra tills det inte gör det längre.
Tills en vacker dag när han har provocerat någon tillräckligt mycket, tillräckligt länge.
En dag som idag.
Idag blir de flesta amerikanare djupt religiösa. Den mördade blir legend och alla ska be och alla ska hissa flaggor och alla ska sörja.
Imorgon däremot fortsätter andra mord, andra attacker och annat våld.
Men det som sker imorgon kallas politik medan det idag kallas mord.

Hur gammal är du om man får fråga? Varenda president som regerat i det landet har finansierat kampanjer för miljontals och åter miljontals dollar.
Citera
2025-09-11, 02:40
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ser ut som den där dryge fan som "debatterar" på campus genom att egentligen bara inte låta dom andra prata så fort han möter ett argument han inte kan hantera.

Det är verkligen ingen förlust ur något perspektiv ur mänsklighetens perspektiv. Hans teknik att "debattera" genom att tysta möttes till slut med exakt samma teknik. Poetiskt.

En hjälte för IQ 90-95-människor. Sett saker han debatterar för som jag hållit med om innan men fått mig att ångra mig på grund av den extremt lågbegåvade svansen visat att något i min syn på frågan måste synas i sömmarna och något jag missat. Bra det i och för sig, men inte direkt det sättet man vill bli triggad till att göra djupare analyser, som blir mer standard än undantag nu för tiden.

Just i USA känns det på tiden att de börjar använda sin 2nd amendment på det sätt de alltid tjatat om den är till för, att skydda sig mot tyranni, istället för att bara skjuta varandra lika maktlösa människor som de. Det är långt over due.

Skulle önska att jag inte höll med dig mer än jag gör.
Citera
2025-09-11, 02:42
Medlem
Zoologens avatar
Inte för att jag gillar Trump och MAGA (för att inte tala om slusken Vance), men när det här hände hoppades jag att Kirk skulle klara det. Så ung med två små barn. Synd att det slutade som det gjorde.
Citera
2025-09-11, 02:43
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Bilar är för transport.

Vapen är till för att skjuta och dräpa med
Bilar går använda för att dräpa med.

Vapen är till för att försvara sig med. Oavsett så är inte det Kirk så något "Ironiskt" eller något som betyder att "Folk bör dö", utan är helt enkelt en motpoäng mot det känslofyllda argumentet.
Citera
2025-09-11, 02:44
Medlem
cerns avatar
Citat:

Japp det är han som ska till campus för att "knäcka" outbildade vänster-kvinnor med septum piercing. Helt otroligt imponerande va?

Jag kollade lite av hans klipp bara för några dagar sedan. Detta är riktigt sjukt ändå att detta händer men jag tror detta är början bara. Tror att det kommer spåra ur mera.

Splittringen i USA bara ökar nu. Så har vi skjutningen med Transan som var nyligen.
När ekonomin brakar på riktigt och folk inte längre har råd med mat på bordet och vänder sitt hat mot MAGA så kommer våldet eskalera där och med vapen överallt så blir det inbördeskrig.

Någon som har bättre video ifrån när han blir skjuten förutom Expressen? Fixar inte deras reklam.
Citera
2025-09-11, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
han är väl vald till president i ett demokratiskt val?
Inte enligt honom. Enligt Trump är USAs demokrati under kontrollen av vänstern, fejkad, riggad, Deep State-ad, köpt osv.
Citera
Medlem
Citat:

Det är ju just därför debatt är a och o i ett demokratiskt land. Ju mer debatt desto lättare att genomskåda de som är ute och cyklar.

Tråkigt att vänstern vill tysta debatten och monopolisera sina politiska åsikter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Finns det länk till videon nånstans som inte är X?

(FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)

Från ett inlägg tidigare under kvällen. Det har sagts tidigare i tråden att han tappar medvetande efter nån sekund, frågan är om han hinner tänka några sista tankar om vad som precis hände eller om det blir svart på en gång? Hoppas det gick så fort att han inte kände lidande och att han förhoppningsvis hann be en bön eller liknande.
Citera
2025-09-11, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Bilar går använda för att dräpa med.

Vapen är till för att försvara sig med. Oavsett så är inte det Kirk så något "Ironiskt" eller något som betyder att "Folk bör dö", utan är helt enkelt en motpoäng mot det känslofyllda argumentet.
Nu blev han ju dräpt av vapen, inte med en bil. Det är ju en motpoäng mot ett känslofyllt faktum att han dog för den statistiken han med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in