2025-09-11, 03:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Patel sprang för fort ut på X...

"FBI Director Kash Patel initially said on X that "the subject for the horrific shooting today that took the life of Charlie Kirk is now in custody."

Pressträff
Kort efter döpte guvernören Cox om det till "person of interest" och Utahs säkerhetschef Beau Mason sa vid samma presskonferens att "den misstänkte är på fri fot".

Patel:
"The subject in custody has been released after an interrogation by law enforcement."
https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2025/09/10/charlie-kirk-shooting-arrest/86083394007/

Det enda de tycks ha hittills är klädd i helt mörka kläder.
Skott från tak, på längre håll.
Ja, Patel tycks ha agerat oprofessionellt. Han kanske är av åsikten att det inte spelar så stor roll vem man griper bara det går snabbt.

Jag ser nu att det förstås finns en tråd som handlar om brottet och nuvarande manhunt:

(FB) Charlie Kirk mördad under debatt i Utah (2025-09-10)
Citera
2025-09-11, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aromatti
länk till videon som inte är X ?
Titta på förra sidan (sida 63) några inlägg ner.
Citera
2025-09-11, 03:21
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, Patel tycks ha agerat oprofessionellt. Han kanske är av åsikten att det inte spelar så stor roll vem man griper bara det går snabbt.

Oväntat.

Han försöker bara ställa sig in med The Big Guy. Klart att det går åt helsike då.
Citera
2025-09-11, 03:21
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Japp det är han som ska till campus för att "knäcka" outbildade vänster-kvinnor med septum piercing. Helt otroligt imponerande va?
Detta är verkligen ingen anledning alls att mörda Charlie Kirk. Det hoppas jag att du förstår.

Man kan ha olika åsikter om Charlie Kirk's college tour. Per definition var människorna han debatterade - studenter vid elituniversitet - inte heller outbildade, däremot är de helt obildade om ekonomi och nutidshistoria. Men med tanke på den hotbild sådana som han har emot sig får man konstatera att ha var en modig man.
Citat:
Splittringen i USA bara ökar nu. Så har vi skjutningen med Transan som var nyligen.
När ekonomin brakar på riktigt och folk inte längre har råd med mat på bordet och vänder sitt hat mot MAGA så kommer våldet eskalera där och med vapen överallt så blir det inbördeskrig.

USA:s ekonomi går för närvarande som tåget och folks privatekonomi har förbättrats något sedan Trump tillträdde. När är det du tänker dig att folk inte längre "skall ha råd med mat"? Nu under Trump, eller längre in i framtiden?
Citera
2025-09-11, 03:28
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Dummaste ?, lyssnar du inte på dig själv alltså.. lol

Nä 60-åring med prickskytte-gevär stinker redneck- hillbilly.
Problemet med ditt argument är att "redneck-hillabillies" inte har något som helst motiv att mörda Kirk vars åsikter de huvudsakligen sympatiserar med, medan våldsvänstern, som sedan länge hatat Kirk med en passion, anser sig ha alla skäl i världen att ta honom av daga.
Citera
2025-09-11, 03:37
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Detta är verkligen ingen anledning alls att mörda Charlie Kirk. Det hoppas jag att du förstår.

Man kan ha olika åsikter om Charlie Kirk's college tour. Per definition var människorna han debatterade - studenter vid elituniversitet - inte heller outbildade, däremot är de helt obildade om ekonomi och nutidshistoria. Men med tanke på den hotbild sådana som han har emot sig får man konstatera att ha var en modig man.

USA:s ekonomi går för närvarande som tåget och folks privatekonomi har förbättrats något sedan Trump tillträdde. När är det du tänker dig att folk inte längre "skall ha råd med mat"? Nu under Trump, eller längre in i framtiden?
Ja du tog bara något enstaka ur mitt inlägg och ville inte riktigt läsa allt vad jag försöker säga.
Jag delar inget av hans åsikter och gillade inte snubben heller men politiskt våld är absolut inte rätt och det är hemskt det som hände.
Det jag menar var att detta är startskottet till något större och det är alltså den splittringen som pågår mellan röda och blåa i USA. Mera våld kommer ske och jag vet inte vilken sten du har legat under men vet att du blundar för de extrema klyftorna som ökat mellan rika och fattiga och att medelklassen snart är ett minne blott i USA? Lägg till kraftig inflation, ohållbara hyror och skatter på det. Med rätt till vapen i landet så kommer våldet eskalera och det är hemskt oavsett hur mycket man älskar Trump eller inte.

USA's ekonomi går bra för att de är inne i en AI-Bubbla just nu och att börsen tågar på bra betyder inte att hela landet med dess befolkning har det fett.

En redovisning bara ifrån förrgår visade att närmare 1 miljon jobb-annonser var egentligen Fake aka Ghost jobs. Det sparkas mycket mera än vad det anställs.

Hur mycket var USA's statsskuld på nu igen?

https://youtu.be/ABx5y8pgCko?si=f0qdjK0VTLJMWX-U
Senast redigerad av cern 2025-09-11 kl. 03:39.
Citera
2025-09-11, 03:39
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Om han var så framgångsrik med att konfrontera politiska motståndare så är det troligast att just någon med andra åsikter dödade honom. Men det behöver inte varit någon med vänstersympatier utan kanske någon homosexuell som kände sig tillräckligt förorättad av honom. Någon homosexuell man van att hantera ett gevär..?
Citera
2025-09-11, 03:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Jag ser nu att det förstås finns en tråd som handlar om brottet och nuvarande manhunt:

(FB) Charlie Kirk mördad under debatt i Utah (2025-09-10)
Kash Pat.. etisk. Han gjorde samma ivriga manöver på X ang förra skytten.

Där var en video på skytten som ränner på taket i den andra tråden.
Påminde om Trumpskytten...

Naivt att inte ha bättre skydd (vald plats) med tanke på hur provokativ han är, inkl nära Trump Jr.
Citera
2025-09-11, 03:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd

Ännu en komplett idiot får uttala sig..ekonomin i USA har aldrig varit så usel..och landet kommer att krossas av Trump..
Citera
2025-09-11, 03:46
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
Inte längre..kräket dog..härligt..

Sänk dig inte till deras nivå. Inget blir bättre av det.
Citera
2025-09-11, 03:51
Medlem
Som jag sagt tidigare så är hans content väldigt låg nivå då, som ett fotbollsproffs som gör sig glad över att spöa skiten ur korpen lag.

Hade världen varit rättvis så hade han blivit ignorerad och ogillad.

Tyvärr tycker någon idiot att dom har rätten att ta hans liv.
Citera
2025-09-11, 04:00
Medlem
HRTs avatar
Det är för de allra flesta rätt lätt att räkna ut att det är en individ som står långt ut på vänster i politiken, troligen en extremist/aktivist med extremt hat gentemot högern och de som är emot WOKE rörelsen.
Skulle inte bli förvånad om det är en ung person typ i skolålder, som inte vet om han är hetro eller gay..
förekommer med psykhistorik, och att han varit ett udda rövhål hela sitt liv och inte gjort några avstamp eller avtryck på världen som den nolla han är.

Att få halsartären avskjuten/sändersliten innebär döden inom typ 2 min.
Även om man lyckats stoppa blödningen med en tång, fingrar med tryck så är faktumet svår hjärnskada efter ca 6 minuter.
Att önska livet ur folk ja kan man kanske, men de allra flesta oliktänkande vill inte se folk dö bara för de tycker olika här är extremvänstern annorlunda då de förespråkar våld och hot för att få sin vilja igenom.
Typiskt för Gaza terroristaktivister.
Han var gift och hade barn och någon feg liten skit sköt honom för hans åsikter alltså en skitstövel, räknar med att aset är gripen innan veckan är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in