Citat:
Ursprungligen postat av
LadyMcJill-Phd
Detta är verkligen ingen anledning alls att mörda Charlie Kirk. Det hoppas jag att du förstår.
Man kan ha olika åsikter om Charlie Kirk's college tour. Per definition var människorna han debatterade - studenter vid elituniversitet - inte heller outbildade, däremot är de helt obildade om ekonomi och nutidshistoria. Men med tanke på den hotbild sådana som han har emot sig får man konstatera att ha var en modig man.
USA:s ekonomi går för närvarande som tåget och folks privatekonomi har förbättrats något sedan Trump tillträdde. När är det du tänker dig att folk inte längre "skall ha råd med mat"? Nu under Trump, eller längre in i framtiden?
Ja du tog bara något enstaka ur mitt inlägg och ville inte riktigt läsa allt vad jag försöker säga.
Jag delar inget av hans åsikter och gillade inte snubben heller men politiskt våld är absolut inte rätt och det är hemskt det som hände.
Det jag menar var att detta är startskottet till något större och det är alltså den splittringen som pågår mellan röda och blåa i USA. Mera våld kommer ske och jag vet inte vilken sten du har legat under men vet att du blundar för de extrema klyftorna som ökat mellan rika och fattiga och att medelklassen snart är ett minne blott i USA? Lägg till kraftig inflation, ohållbara hyror och skatter på det. Med rätt till vapen i landet så kommer våldet eskalera och det är hemskt oavsett hur mycket man älskar Trump eller inte.
USA's ekonomi går bra för att de är inne i en AI-Bubbla just nu och att börsen tågar på bra betyder inte att hela landet med dess befolkning har det fett.
En redovisning bara ifrån förrgår visade att närmare 1 miljon jobb-annonser var egentligen Fake aka Ghost jobs. Det sparkas mycket mera än vad det anställs.
Hur mycket var USA's statsskuld på nu igen?
https://youtu.be/ABx5y8pgCko?si=f0qdjK0VTLJMWX-U