2025-09-11, 01:21
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Ni är desperata. Ni har ingenting kvar längre. Högern har vunnit och behåller makten en lång tid framöver. Ni har förlorat. Jävla losers!

Sluta vara sån snowflake. Herregud.
Citera
2025-09-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
hälften av dessa är ifrån ett annat århundrade. politiken har svängt lite? du hänger väl med..

Du vet att det mördades 46 politiker i Mexico förra valet? bara som referens; för att du ska inse hur korkad du är.

dessutom, ingen som vet vem som mördade t.ex Palme. St Krister var inte direkt höger -- få teatermänniskor är... personligen tror jag att det var hans fru, men det är spekulation.

Tid som förmildrande omständighet
Jo, tack. Jag förstår att vissa av morden skedde för länge sen. Du menar att då räknas de inte? Var inte frågan om personer till vänster mördats av personer politiskt till höger? Syftet med tidsintervallet var att illustrera att detta inte är ett nytt fenomen. Det har pågått under mycket lång tid.

46 mördade personer i Mexiko. Försök till relativisering av mord?
Jag tror det har mördats fler än 46 personer i Mexiko sista tiden. Även om man bara kikar på det utifrån politisk tillhörighet. Vad är din poäng utifrån påståendet att ingen med högerperspektiv haft ihjäl vänsterorienterade politiker? Jag gjorde inget anspråk om att listan jag presenterade var komplett. Igen, det som diskuteras är påståendet att ingen politiker till vänster mördats av personer med sin hemvist långt till höger.

Olof Palme
Frågan var inte vilken individ som mördade Palme. Palme lyftes som exempel utifrån det politiska motivet till mordet. Igen, eftersom du påstår att ingen politiker till vänster mördats av meningsmotståndare. Men du menar kanske att frun avlossade skottet och sen gömde revolvern i kjolen?

Övrigt
Personangreppen orkar jag inte ens bemöta. Ta dig själv på allvar om du vill att andra ska göra det. Välmenat.

Betonar igen: Alla mord är förkastliga.
Senast redigerad av mickeymus 2025-09-11 kl. 01:29.
Citera
2025-09-11, 01:22
Medlem
Bästa nyheten jag hört på länge! 🙏
Citera
2025-09-11, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Olof Palme var ett bra exempel eftersom den jag svarade antydde att Kirks politiska hållning skulle vara direkt orsakande till hans egen död. Och att det här var något typiskt amerikanskt. Medan vi har haft en statsminister med betydligt mer säkerhet i Sverige som blivit mördad trots en mycket strikt vapenpolitik.

Men klapp på axeln för att du lyckades hitta en nyare skjutning, hoppas du blir ordentligt uppmärksammad för det.

Jag tror inte du har så bra koll på Olof Palme eller ens runt den säkerheten som skedde på mordnatten.
Citera
2025-09-11, 01:24
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Sluta vara sån snowflake. Herregud.

Detsamma om "palestinierna" din lilla palestinakramare.

Sluta överdriv Gaza-skiten, snowflake. Bara två pers dog i Gaza. Herregud.
Citera
2025-09-11, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Det är ju en skillnad att vara emot dödligt våld än att som Kirk förespråkade är en "olycklig nödvändighet" rätt ironiskt att hans sista ord handlade om att argumentera om vapenvåld
Fast det är ju bara ärligt. Att människor dör i trafiken är också ett pris vi anser värt att betala för fördelarna med att alla ska kunna köra bil. Men jag skrattar inte åt ironin åt alla som dör i bilolyckor om de är emot att förbjuda bilar.
Citera
2025-09-11, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Jag tror inte du har så bra koll på Olof Palme eller ens runt den säkerheten som skedde på mordnatten.
Och du missar poängen.
Citera
2025-09-11, 01:26
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassfantasi123
Bästa nyheten jag hört på länge! 🙏

Två små barn förlorade sin far idag..

Ditt jävla psykfall
Citera
2025-09-11, 01:27
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Detsamma om "palestinierna" din lilla palestinakramare.

Sluta överdriv Gaza-skiten, snowflake. Bara två pers dog i Gaza. Herregud.

Vad yrar du om snowflake? Vad har palestinierna med detta att göra? Ut ur mammas källare och få lite frisk luft och träffa människor. Du kanske inser då att du inte bor i USA utan i Sverige. Lmfao.
Citera
Medlem
Tragiskt att märka hur man själv påverkas av det här.

Oavsett hur motbjudande Kirk kan ha upplevts av många, så hade jag för 20 år sen blivit heligt förbannad på folk som gottar sig i hans död och hans familjs tragedi, och på djävulstyget i att skjuta i sig. Politik är en sak, bygger på kompromisser och meningsutbyten. Men att mörda meningsmotståndare, då är det inte politik längre, då är det barbarism.

Men nu, nu blir man inte heligt förbannad längre. Nu är det nästan halvt förväntat, i en slags morbid mening. Man ser folk gapskratta åt 'en skjuten neo-nazist' och skålar i champagne ... och man själv bara skakar lite på huvet tyst för sig själv, och bläddrar vidare. Det är som om man lever i en Gore värld nu.

Ens egna normalribba har förflyttats, så dramatiskt långt från var den varit, och man märker det knappt själv förrän man tänker/tittar efter noga.

DET, är farligt.
Inte minst om sån förskjutning av det normala drabbar stora befolkningsmängder på samma- eller värre sätt än en själv.
Senast redigerad av Robbinist 2025-09-11 kl. 01:49.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Inte så troligt men då kunde man verkligen prata om karma och vedergällning.

Det finns tiotals miljoner beväpnade MAGA-anhängare.

Det är matematiskt sett mycket troligt att åtminstone några tusen är beredda att göra någonting inom kort.

Tittar man på X och Tiktok så tycks det vara ganska acceptabelt att ha ihjäl demokrater efter detta.

Det intressanta är att 10-24 timmar innan sin död så fokuserade han mycket på negern som hade ihjäl den ukrainska flyktingen.

Kanske finns en koppling där eftersom det blev många arga vänsterblivna reaktioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Fast det är ju bara ärligt. Att människor dör i trafiken är också ett pris vi anser värt att betala för fördelarna med att alla ska kunna köra bil. Men jag skrattar inte åt ironin åt alla som dör i bilolyckor om de är emot att förbjuda bilar.

Det är inte ens jämförbart! Bilar vars huvudsyfte är att transportera folk! Skjutvapen har enbart syftet till att dräpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in