Citat:
Ursprungligen postat av
JoakimBall
hälften av dessa är ifrån ett annat århundrade. politiken har svängt lite? du hänger väl med..
Du vet att det mördades 46 politiker i Mexico förra valet? bara som referens; för att du ska inse hur korkad du är.
dessutom, ingen som vet vem som mördade t.ex Palme. St Krister var inte direkt höger -- få teatermänniskor är... personligen tror jag att det var hans fru, men det är spekulation.
Tid som förmildrande omständighet
Jo, tack. Jag förstår att vissa av morden skedde för länge sen. Du menar att då räknas de inte? Var inte frågan om personer till vänster mördats av personer politiskt till höger? Syftet med tidsintervallet var att illustrera att detta inte är ett nytt fenomen. Det har pågått under mycket lång tid.
46 mördade personer i Mexiko. Försök till relativisering av mord?
Jag tror det har mördats fler än 46 personer i Mexiko sista tiden. Även om man bara kikar på det utifrån politisk tillhörighet. Vad är din poäng utifrån påståendet att ingen med högerperspektiv haft ihjäl vänsterorienterade politiker? Jag gjorde inget anspråk om att listan jag presenterade var komplett. Igen, det som diskuteras är påståendet att ingen politiker till vänster mördats av personer med sin hemvist långt till höger.
Olof Palme
Frågan var inte vilken individ som mördade Palme. Palme lyftes som exempel utifrån det politiska motivet till mordet. Igen, eftersom du påstår att ingen politiker till vänster mördats av meningsmotståndare. Men du menar kanske att frun avlossade skottet och sen gömde revolvern i kjolen?
Övrigt
Personangreppen orkar jag inte ens bemöta. Ta dig själv på allvar om du vill att andra ska göra det. Välmenat.
Betonar igen: Alla mord är förkastliga.