2025-09-11, 02:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jag är själv på högerkanten, men ej extremhöger. Jag har sett många klipp med Charlie Kirk och han var överlägsen i debatter. Väldigt påläst om många ämnen, som han vinklade till sin fördel.

Han lätt folk tala till punkt och jag tror att han respekterade andras åsikter även fast han inte höll med. Tyvärr så var han lite bufflig emellanåt och kunde då framstå som arrogant.

Jag kommer inte ihåg vilket klipp det var, men det kan inte vara mer än två veckor sen jag såg det och tänkte att det nog bara är en tidsfråga innan någon försöker ta honom av daga. Tyvärr var den känslan rätt.

Det som förvånar mig är hur pass dålig säkerheten verkar ha varit. Inte för att jag trodde den var rigorös, men här verkar det vara krattad manage för GM.

R.i.p. och som någon sa ovan, han dog för det han trodde på.

Kan bara hålla med. Han var oerhört duktig i debatter och han var höger.
Det retade förstås många på vänstern som inte hade en chans i debatterna.

Får mig osökt att tänka på det gamla talesättet; "Där argumenten tar slut, tar nävarna vid". I det här fallet betydde "nävarna" en gevärskula. Man får verkligen hoppas att polisen lyckas gripa rätt person och ställa denna inför rätta.
Har inte polisen lyckats lösa det här inom säg 48 timmar tror jag att det riskerar bli oroligt i USA.
Citera
2025-09-11, 02:54
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
(FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)

Från ett inlägg tidigare under kvällen. Det har sagts tidigare i tråden att han tappar medvetande efter nån sekund, frågan är om han hinner tänka några sista tankar om vad som precis hände eller om det blir svart på en gång? Hoppas det gick så fort att han inte kände lidande och att han förhoppningsvis hann be en bön eller liknande.
Om han hade medvetande någon sekund(jag tror förövrigt han svimma/dog ögonblickligen) efter att skottet slog tror jag knappast han förstod att han blivit skjuten. Den sekunden skulle helt fyllas av total förvirring om något
Citera
2025-09-11, 02:55
Medlem
Madagascars avatar
Skytten är fortfarande på fri fot. Cnn nyss:

The search continues for a suspect in the shooting death of Charlie Kirk after a “person of interest” previously announced by authorities was released from custody.

After initially announcing that a “subject” was in custody, FBI Director Kash Patel said the person “has been released after an interrogation by law enforcement.”

The manhunt now continues hours after what the state’s governor described as a “political assassination” of one of the most prominent conservative activists in the country.

Here’s what to know:

The back-and-forth on the search for a suspect:

A person was held shortly after the shooting but then released because he was not the “accurate person of interest,” according to Beau Mason, commissioner of the Utah Department of Public Safety. “He was, however, booked in the county jail for obstruction of justice. We do still have an active investigation for the person of interest.”
Utah Gov. Spencer Cox then said law enforcement is interviewing another person of interest. This was not the same person as the one held and released earlier.
But quickly after saying that, Cox sent a message during a news briefing to “whoever did this: We will find you, we will try you, and we will hold you accountable to the furthest extent of the law.”
Patel then announced on X that the person of interest has been released following an interrogation.
The FBI has set up a digital tip line for information about the shooting of Charlie Kirk, the agency announced on X.
Who is leading the investigation? The Utah Department of Public Safety and the FBI will be co-leading the criminal investigation, Mason said.

Targeted attack: The shooter fired one shot at one person, according to Mason. Officials do believe it was “a targeted attack towards one individual.” Only one person is believed to be involved, said Gov. Cox, who called Kirk’s killing “a political assassination.”
Citera
2025-09-11, 03:00
Medlem
AlfaQhards avatar
Fy fan vad sjukt att vänstern gång på gång tar till våld när deras argument inte håller måttet.
Citera
2025-09-11, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Tror inte riktigt på att skytten faktiskt träffade där den ville träffa.
Inte ser jag heller mordet på kvinnan som ett hot mot ukraina utan mer ett mord på en vit kvinna.
Lr fanns det något med henne som utgjorde att hon var tydligt ukrainare?

Skottet i halsen var troligtvis planerat. När man tänker efter så är halsen den enda vitala del på kroppen som faktiskt är statisk. Skulle skytten sikta mot huvudet finns en stor risk att han rör sig och skottet således missar. Så är inte fallet med halsen och skytten fick en fullträff till skillnad från mordförsöket på Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Wow vilken jävla pajas han var.. Live by the sword and die by the sword.

Hur menar du? Utveckla.
Citera
2025-09-11, 03:03
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Holy shit!

För den som inte känner till Charlie Kirk så är han riktigt stor inom Maga-rörelsen. Han är en stor profil online "influenser" och har en stor följarbas där. Han är även en skicklig debattör och medverkar ofta i debatter. Han håller ofta event där han åker till olika skolor och debatterar mot studenter. Han ses som den personen som lyckats konvertera många unga till att rösta på Trump. Han har god kontakt med Trump-administrationen.

Det här är inte bra!

Kommer främst gynna Maga-rörelsen. Och den som bär skulden är givetvis Amerikanska vänstern.
Jag tror tyvärr inte alls att mordet på Kirk kommer att gynna MAGA-rörelsen. Däremot är det ett steg närmare inbördeskrig. MAGA:iter kommer på sikt att reagera våldsamt mot våldsvänstern och eftersom MAGA:iterna tillhör de mest beväpnade i hela USA är detta mycket farligt, risken för överreaktion är påtaglig.
Citera
2025-09-11, 03:04
Medlem
RottenHadess avatar
Vad får dig att misstänka Ukraina?

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja skytten kan vara i Ukraina vid det här laget, eller på ett trans-kollektiv i Mexiko.
Citera
2025-09-11, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hur menar du? Utveckla.

Att han förespråkade våld mot Pelosimaken och tyckte att nån patriot skulle "bail him out" det vill säga gärningsmannen i det fallet. Se inlägget tidigare som jag svarar på i det inlägg du citerar mig i
Citera
2025-09-11, 03:07
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RottenHades
Vad får dig att misstänka Ukraina?
Charlie Kirk var emot att skicka vapen till Ukraina och han som senast försökte mörda Donald Trump vid golfbanan var en Ukraina-fanatiker:
(FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)

“Ukrainian government is adding American citizens to a public hit list. Ashton-Cirillo is now taking to social media threatening to hunt down and kill those who criticize the country’s government,” TPUSA Founder Charlie Kirk tweeted. “Why are we giving these psychos our money?”
https://www.theamericanconservative.com/the-peacemaker-hit-list/

Det är en möjlighet i alla fall, vi vet inte ännu.
Senast redigerad av PK-befriad 2025-09-11 kl. 04:00.
Citera
2025-09-11, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Om han hade medvetande någon sekund(jag tror förövrigt han svimma/dog ögonblickligen) efter att skottet slog tror jag knappast han förstod att han blivit skjuten. Den sekunden skulle helt fyllas av total förvirring om något
Ja, jag tror du har rätt. Om man tittar på videon ser det ut som att han "försvinner" om inte ögonblickligen så i alla fall på bråkdelen av en eller max 2 sekunder. Han slapp nog dödsångest.
Citera
2025-09-11, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Skottet i halsen var troligtvis planerat. När man tänker efter så är halsen den enda vitala del på kroppen som faktiskt är statisk. Skulle skytten sikta mot huvudet finns en stor risk att han rör sig och skottet således missar. Så är inte fallet med halsen och skytten fick en fullträff till skillnad från mordförsöket på Trump.

Jag förstår hur du tänker. Men om det bara var avsikt att slakta så måste det ju finnas massor av bättre platser att göra det på. Det här sker ju under pågående event, vilket alltså får mig att hypotisera att kulan träffade lägre än skytten hade för avsikt att träffa.
Det är min teori iaf.
Citera
2025-09-11, 03:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Skytten är fortfarande på fri fot. Cnn nyss:

The search continues for a suspect in the shooting death of Charlie Kirk after a “person of interest” previously announced by authorities was released from custody.

After initially announcing that a “subject” was in custody, FBI Director Kash Patel said the person “has been released after an interrogation by law enforcement.”

The manhunt now continues hours after what the state’s governor described as a “political assassination” of one of the most prominent conservative activists in the country.

Here’s what to know:

The back-and-forth on the search for a suspect:

A person was held shortly after the shooting but then released because he was not the “accurate person of interest,” according to Beau Mason, commissioner of the Utah Department of Public Safety. “He was, however, booked in the county jail for obstruction of justice. We do still have an active investigation for the person of interest.”
Utah Gov. Spencer Cox then said law enforcement is interviewing another person of interest. This was not the same person as the one held and released earlier.
But quickly after saying that, Cox sent a message during a news briefing to “whoever did this: We will find you, we will try you, and we will hold you accountable to the furthest extent of the law.”
Patel then announced on X that the person of interest has been released following an interrogation.
The FBI has set up a digital tip line for information about the shooting of Charlie Kirk, the agency announced on X.
Who is leading the investigation? The Utah Department of Public Safety and the FBI will be co-leading the criminal investigation, Mason said.

Targeted attack: The shooter fired one shot at one person, according to Mason. Officials do believe it was “a targeted attack towards one individual.” Only one person is believed to be involved, said Gov. Cox, who called Kirk’s killing “a political assassination.”

Patel sprang för fort ut på X...

"FBI Director Kash Patel initially said on X that "the subject for the horrific shooting today that took the life of Charlie Kirk is now in custody."

Pressträff
Kort efter döpte guvernören Cox om det till "person of interest" och Utahs säkerhetschef Beau Mason sa vid samma presskonferens att "den misstänkte är på fri fot".

Patel:
"The subject in custody has been released after an interrogation by law enforcement."
https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2025/09/10/charlie-kirk-shooting-arrest/86083394007/

Det enda de tycks ha hittills är klädd i helt mörka kläder.
Skott från tak, på längre håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in