Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-09-09, 18:58
Medlem
Robinests avatar
Det var en snäll idé, låta dem få allt vi har, men uppenbarligen var de evolutionärt inte utvecklade för detta. Sen gav vi dem P-pillret och samhället flippade ur totalt. Jag känner i pungen att vi måste återgå till endast manlig rösträtt och främsta familjära sägande åt män, för deras egna skull. De kan UPPENBARLIGEN inte hantera detta. Alla som haft ett förhållande längre än ett par månader förstår vad jag menar. Vi måste ta hand om dem. Jag älskar tjejer men vi alla vet, tjejer inklusive att de vetifan själva vad de gör.

Det här experimentet var rätt att genomföra för vi alla är lika mycket värda men vi har inte samma förmågor. Tjejer är bättre på sina grejer men att vikta ut logiska män i samhällsfrågor funkar inte.

Grabbar, ni fattar....

Brudar, lipa inte.

Har tjejer verkligen evolutionärt vad som behövs för vårt allas bästa?
Jag tänker uppenbart nej. Älskar er tjejer ändå.

Edit. Jag menar... Sociala medier och den kognitiva dissonansen hos mitt egen-uppfunna begrepp "strong and independent little girl"... Man kan liksom inte ha högsta hönset samtidigt som man vill burra ner sig i famnen och känna sig liten och trygg. Vi män är byggda för hårt. Jag pratar absolut inte om att göra någonting sämre för brudz utan bättre. Vi kan göra det bättre för er tjejer än ni själva kan och ni gör det sämre för oss alla. Så kan vi alla vänligen avsluta det här experimentet och respektera miljoner år av evolution och biologi?
Vi är uppenbarligen inte onda eftersom vi gör det bättre för er men ni när ni fått för mycket att bry er om gör det sämre för alla. Det är inte ert fel. Ni vet inte vad ni gör. Låt oss ta hand om er. Jag svär att vi kommer ta hand om de män som inte tar hand om er också.

Skrivet med jävligt lite glimt i ögat, mer än inget men inte mer än så. Kram.
Senast redigerad av Robinest 2025-09-09 kl. 19:14.
2025-09-09, 19:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinest
Det var en snäll idé, låta dem få allt vi har, men uppenbarligen var de evolutionärt inte utvecklade för detta. Sen gav vi dem P-pillret och samhället flippade ur totalt. Jag känner i pungen att vi måste återgå till endast manlig rösträtt och främsta familjära sägande åt män, för deras egna skull. De kan UPPENBARLIGEN inte hantera detta. Alla som haft ett förhållande längre än ett par månader förstår vad jag menar. Vi måste ta hand om dem. Jag älskar tjejer men vi alla vet, tjejer inklusive att de vetifan själva vad de gör.

Det här experimentet var rätt att genomföra för vi alla är lika mycket värda men vi har inte samma förmågor. Tjejer är bättre på sina grejer men att vikta ut logiska män i samhällsfrågor funkar inte.

Grabbar, ni fattar....

Brudar, lipa inte.

Har tjejer verkligen evolutionärt vad som behövs för vårt allas bästa?
Jag tänker uppenbart nej. Älskar er tjejer ändå.

Edit. Jag menar... Sociala medier och den kognitiva dissonansen hos mitt egen-uppfunna begrepp "strong and independent little girl"... Man kan liksom inte ha högsta hönset samtidigt som man vill burra ner sig i famnen och känna sig liten och trygg. Vi män är byggda för hårt. Jag pratar absolut inte om att göra någonting sämre för brudz utan bättre. Vi kan göra det bättre för er tjejer än ni själva kan och ni gör det sämre för oss alla. Så kan vi alla vänligen avsluta det här experimentet och respektera miljoner år av evolution och biologi?
Vi är uppenbarligen inte onda eftersom vi gör det bättre för er men ni när ni fått för mycket att bry er om gör det sämre för alla. Det är inte ert fel. Ni vet inte vad ni gör. Låt oss ta hand om er. Jag svär att vi kommer ta hand om de män som inte tar hand om er också.

Skrivet med jävligt lite glimt i ögat, mer än inget men inte mer än så. Kram.

Yep, klassisk manlig logik. "Jag tycker kvinnor ska mista sina mänskliga rättigheter för jag har en känsla i pungen och jag har kommunikationssvårigheter och har noll social förmåga"
2025-09-09, 19:20
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Yep, klassisk manlig logik. "Jag tycker kvinnor ska mista sina mänskliga rättigheter för jag har en känsla i pungen och jag har kommunikationssvårigheter och har noll social förmåga"

Du typ bekräftade min poäng i och med att du inte ens förstod den. Tack.

Exakt detta jag pratar om. Vi alla vet det. Tjejen här ovan, tror någon att hon är mottaglig för en seriös diskussion om vad formell logik är?
Senast redigerad av Robinest 2025-09-09 kl. 19:22.
2025-09-09, 19:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Inte mycket att förstå. Dina tankar är simpla och ditt skriftspråk är under all kritik. Dina tankar har florerat i samhället i tusentals år och är så jävla söndertjatade att hälften vore nog.

Tänk om ni babianer kom med något nytt eller eget nån gång.
2025-09-09, 19:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Exakt detta jag pratar om. Vi alla vet det. Tjejen här ovan, tror någon att hon är mottaglig för en seriös diskussion om vad formell logik är?

Du vill alltså ha en seriös diskussion om din känsla i pungen och inskränkning av mänskliga rättigheter för kvinnor?
2025-09-09, 19:25
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Inte mycket att förstå. Dina tankar är simpla och ditt skriftspråk är under all kritik. Dina tankar har florerat i samhället i tusentals år och är så jävla söndertjatade att hälften vore nog.

Tänk om ni babianer kom med något nytt eller eget nån gång.

Jag låter ditt inlägg tala för sig själv. Vänligen sluta fokusera på min pung lilla gumman.
2025-09-09, 19:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag låter ditt inlägg tala för sig själv. Vänligen sluta fokusera på min pung lilla gumman.

Det var du själv som skrev om din "känsla i pungen", jag väljer att göra narr av ditt ordval precis som det behagar mig. Välj dina ord mer noggrant nästa gång om du inte vill bli hånad.
2025-09-09, 19:28
Medlem
Jag läste texten men förstod inte alls. Man får alltså inte ha flera sidor, som att vara tuff ibland och vilja känna trygghet ibland utan måste alltid vara tuff? Är det det som man ska förlora rösträtten av, gäller det ju även majoriteten av män. Ge gärna något mer konkret som exempel för det här låter mer som att det är du som har problem med kvinnor än gemene man.
2025-09-09, 19:32
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Det var du själv som skrev om din "känsla i pungen", jag väljer att göra narr av ditt ordval precis som det behagar mig. Välj dina ord mer noggrant nästa gång om du inte vill bli hånad.

Det var väldigt kul för mig att jag svarade det jag gjorde på det och att du i ett till inlägg direkt efter igen pratade om min pung. Tycker du det var min vitala andemening?
Eller är att göra narr av mig av högre värde än att bemöta min mening. Tack lilla gumman, du hjälper min poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Jag läste texten men förstod inte alls. Man får alltså inte ha flera sidor, som att vara tuff ibland och vilja känna trygghet ibland utan måste alltid vara tuff? Är det det som man ska förlora rösträtten av, gäller det ju även majoriteten av män. Ge gärna något mer konkret som exempel för det här låter mer som att det är du som har problem med kvinnor än gemene man.

Du är uppenbart brud så du fattar inte vad som är bäst för dig själv. Jag menar, inte ens du själv faktiskt vill ha en man som ligger och lipar mot din axel.

Ja. Man måste alltid vara tuff.

Världen är hård. Hårdast mot de svagaste. Då behöver de tuffa vara tuffa.

Edit. Vill vara balanserad. Jag har naturligtvis lipat i en tjejs knä i mitt liv. Det är inte bäst för alla.
2025-09-09, 19:50
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Tjejen här ovan, tror någon att hon är mottaglig för en seriös diskussion om vad formell logik är?

Kombinera gärna din formella logik med hur människan biologi och fortplantning fungerar, för att dra en logisk slutsats om vilket kön som är det viktigare för samhället och som därför egentligen borde ha mer att säga till om.

Jag kan ge dig ett litet kort "formellt strukturerat" tips: 1 man och 1000 kvinnor ger 1000 barn, 1000 män och 1 kvinna ger 1 barn. Du kan dra dina egna slutsatser om hur viktiga de 999 överloppsmännen är...
2025-09-09, 19:50
Medlem
Robinests avatar
Alltså... Vi alla, dudes och dudettes vet detta. Vi snubbar här i Sverige 2025 vill naturligtvis, NATURLIGTVIS.... NATURLIGTVIS inget illa. Vi vill er väl. Vi vill också vår familj väl och allra sist också oss själva väl.

Skiten har gått åt helvete sedan vi gav er för mycket samhällsansvar. Det är inte jag som tycker ni vore mindre värda på något som helst vis. Tvärtom. Jag tycker ni är MER värda, som skapar ett hem och tar hand om barm, familj och oss medans vi sliter i fabriker eller dör för er i krig.

Men vi är inte likadana...

Vi män tar bättre hand om er tjejer och våra familjer än vi tillsammans gör om oss alla. Det är vad min tråd handlar om. För mig är det uppenbart.

Jag är äldsta bror till en flock småsystrar, haft fler tjejkompisar än killkompisar i mitt liv, haft ett högre 10-tal korta "relationer" och haft en handfull långa som minst ett år och som mest 13. Jag vet vad jag pratar om.

Jag vill er väl.

Jag vill oss alla väl men det här funkar inte. Vi är alla påväg åt helvete.

Jag svär på mitt liv att män kan göra det bättre för kvinnor och barn än vad män och kvinnor kan göra tillsammans.
2025-09-09, 19:51
Medlem
Citat:

Du är uppenbart brud så du fattar inte vad som är bäst för dig själv. Jag menar, inte ens du själv faktiskt vill ha en man som ligger och lipar mot din axel.

Ja. Man måste alltid vara tuff.

Världen är hård. Hårdast mot de svagaste. Då behöver de tuffa vara tuffa.

Edit. Vill vara balanserad. Jag har naturligtvis lipat i en tjejs knä i mitt liv. Det är inte bäst för alla.
Jag är gubbe 40+. Jag har gamla vänner som låter lite som du, och de har massvis med problem med sig själv, kvinnor, alkohol och speciellt sin självkänsla. Det är helt OK att inte alltid vara i full kontroll av sin situation och de utsvävningarna mot andra är alltid ett dåligt sätt att hantera sina egna problem. Jag tror detta är lite av ett rop på hjälp så jag hoppas att du tar ett grepp om situationen och söker den, som en riktig man.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in