2025-05-31, 09:38
Medlem
Verkar inte som några företag anställer för tillfället… Kom gärna med förslag om någon vet
Citera
2025-05-31, 17:27
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linamellannamn
Verkar inte som några företag anställer för tillfället… Kom gärna med förslag om någon vet
Alla dessa företag har fullbokat så att det går inte får något arbete inom kort. Det är bara skicka in ansökan för att pröva för att ibland får några sluta.
Oftast så har dessa företag någon form av väntelista. Om du har tur kanske du kan få något arbete inom kort tid.
Jag har en polare som försökte komma in på ett av dessa företag. Jag tror att han fick vänta sju månader. Det innebär att många som jobbar med detta trivs väldigt bra och gör detta väldigt bra så att man kan stanna kvar på jobbet.
Det är därför det är svårt att hitta arbeten för att oftast så har dessa företag redan bra operatörer.
Då får man sitta längst bak i klassen och vänta.
Citera
2025-07-03, 10:53
Medlem
Har inte gjort det här på ett par år men börjar känna att det kan vara trevligt att få in lite extrapengar ibland. Känner igen de företag som har nämnts tidigare. Fanns några som hette operator och texkings förut. Hade gärna fått tag på dom igen. Operator hittar jag inte igen, har de lagt ner? Texkings sida finns kvar men de verkar inte svara på ansökningar upplever jag. JH finns ju kvar men upplever att det fortfarande är sämre kö än vad jag hade velat.

Förut fanns det en liten grupp på skype där folk som jobbade som chattoperatörer småchattade med varann, lite som ett fikarum för chattoperatörer. Är det någon som sitter på något sånt idag?
Citera
2025-07-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Det finns en person åtminstone här på forumet som gör det. Han jobbar med det men är bosatt i ett land i sydostasien. Har en avatar med en långhårig sliten gammal gubbe.
Ursäkta nu satte jag kaffet i halsen nästan. Sebastian66 profil bild är inte på en "sliten gammal gubbe" utan på en världsvan, erfaren, livsnjutare (husvagns ägare med intressen jakt, fiske, amerikanska bilar) i sin bästa år. Väl mött i chatten mina herrar.
Citera
2025-08-14, 19:44
Medlem
Perssonds avatar
Kanske sent svar men ja, skulle säga det fortsatt är lönsamt om man vill lägga ca 3 timmar om dagen.
Jag gör det själv, och snittar iaf en tusenlapp i veckan.
PM om ni vill ha mera info
Citera
2025-08-14, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perssond
Kanske sent svar men ja, skulle säga det fortsatt är lönsamt om man vill lägga ca 3 timmar om dagen.
Jag gör det själv, och snittar iaf en tusenlapp i veckan.
PM om ni vill ha mera info

Ingen skatt om du tjänar under 24 873 kronor: https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/sabeskattasdinlon.4.54a3d27615036ac09f316ce.html

Så passa dig för att tjäna mer än så.

Men det är väl ändå dåligt betalt med tanke på att du nästan har en halvtidstjänst.
Citera
2025-08-15, 05:01
Medlem
Perssonds avatar
Abosolut, men efersom jag sitter rätt mycket vid datorn ändå, så ser jag det bara som en bonus att tjäna penar samtidgt som jag kan göra annat. Så ser det bara som ett plus.
Citera
2025-09-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Du har kanske 4 att välja på. Vilken som är bäst fr du själv räkna ut.
Du kan välja mellan dessa. En del kommer du in på direkt och en del är det väntetid på.

https://jobba-hemifran.com/
contentmods.com
https://cloudworkers.company/sg
Linduu.se
operation4u.
Annar är det ju bara att säka på google där hittar du ju en del.
Kan du engels aöppnar sig världen mer. Är du arbetslös ska satsa på heltid eller bara dra in extra?

Hej, hur gör ni alla med Skatteverket då om man ska tjäna extra som en chattoperatör?
Citera
2025-09-09, 19:09
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miskalenka
Hej, hur gör ni alla med Skatteverket då om man ska tjäna extra som en chattoperatör?
Du ar ju 2 alternativ betala skattt på det du tjänar.
Du kan flytta utomlands öppna annat betalkonto så kan du smyga från skatten
Du kan även bo kvar i sverige skita i att betala skatten. Problemet är om dom kommer på dig då får man gilla läget.
Dvs betala in skatt du fuskat med enkel matematik.
Citera
2025-09-09, 20:20
Medlem
Citat:
Du ar ju 2 alternativ betala skattt på det du tjänar.
Du kan flytta utomlands öppna annat betalkonto så kan du smyga från skatten
Du kan även bo kvar i sverige skita i att betala skatten. Problemet är om dom kommer på dig då får man gilla läget.
Dvs betala in skatt du fuskat med enkel matematik.

Okej och hur vet jag om chattoperstör lämnar uppgifter på vad jag tjänar till Skatteverket?
Citera
2025-09-09, 20:22
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miskalenka
Okej och hur vet jag om chattoperstör lämnar uppgifter på vad jag tjänar till Skatteverket?
Fråga din arbetsgivare. Risken kanske är ganska liten beroende på HUR mycket du tjänar.
Snackar vi om 200.000 per år eller under 30.000.
Ganska svårt att svara på din fråga då,
Citera
2025-09-09, 20:24
Medlem
Citat:
Fråga din arbetsgivare. Risken kanske är ganska liten beroende på HUR mycket du tjänar.
Snackar vi om 200.000 per år eller under 30.000.
Ganska svårt att svara på din fråga då,

Ja inga 200.000 i alla fall men na ske 30 per år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in