• 1
  • 2
2025-03-16, 11:00
Medlem
Är det någon som jobbar som chattoperatör nuförtiden? Vilka företag kör fortfarande? Hittar bara inlägg från förr så vore toppen med lite mer aktuell info kring vilket som är bäst!
Citera
2025-03-16, 11:02
Medlem
Den tiden är förbi, nu är det mest Nord-Norge som söker massor med människor för sina små Larm-Avdelningar längs Kusten
Citera
2025-03-16, 11:03
Avstängd
Negreritvs avatar
Det finns en person åtminstone här på forumet som gör det. Han jobbar med det men är bosatt i ett land i sydostasien. Har en avatar med en långhårig sliten gammal gubbe.
Citera
2025-03-16, 11:06
Medlem
Tack för svar! Finns det något annat liknande jobb som folk kör på nuförtiden då?
Citera
2025-03-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta.1234
Den tiden är förbi, nu är det mest Nord-Norge som söker massor med människor för sina små Larm-Avdelningar längs Kusten

Vilket företag då?
Citera
2025-03-16, 11:14
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linamellannamn
Tack för svar! Finns det något annat liknande jobb som folk kör på nuförtiden då?
Det finns ju skittråkiga jobb som mötesbokare. Det kan du göra hemifrån soffan på din laptop men det kräver en speciell typ av personlighet för att inte börja få självmordstankar efter att ha jobbat en vecka med det.
Citera
2025-03-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linamellannamn
Vilket företag då?
Jag syftade givetvis på Larminstallatörer via ett Svensk företag beläget i Gävle som då har en marknad i Norge.

Länk: https://vakanser.se/jobb/duktiga+lar...er+till+norge/
Citera
2025-03-16, 11:30
Medlem
sebastian66s avatar
Det fungerar hur bra som helst utan massa konstigheter om du sköter ditt jobb. Om du sköter ditt jobb kan du tjäna lika mycket som en läkare
Fördelen med detta jobbet är att du kan jobba när du vill och hur du vill. Det innebär att det blir ganska skönt även att man tröttnar efter ett tag.
Det känns ganska skönt att inte ha någon chef i röven. Om man sköter sig snyggt så kan man jobba kvar med detta ganska länge.
Jag tycker att detta jobbet är det bästa jobbet oavsett. Jag kan säga att jag har ganska bra utbildningar. Absolut inte inom detta yrke men inom andra. Det är bara söka och göra det bästa av situationen och hoppas att du kan få napp. Jobba när du vill hur du vill hur mycket du vill.
Tjäna lite eller tjäna mycket beroende på dig själv. Det är du som väljer.
Samtidigt kan det vara ganska jobbigt med krångliga coacher beroende på vilket företag du jobbar på.
Citera
2025-03-16, 11:31
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Det finns en person åtminstone här på forumet som gör det. Han jobbar med det men är bosatt i ett land i sydostasien. Har en avatar med en långhårig sliten gammal gubbe.
Jo det stämmer att jag är äldre men jag är inte så sliten. Däremot kan man säga att det är ganska tufft nu när det är + 35 i Asien.
Samtidigt kan man säga att det inte är så spännande med snö och kyla.
Hoppas att du får en trevlig dag men livet rullar på.
Citera
2025-03-16, 11:40
Medlem
dagus1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta.1234
Jag syftade givetvis på Larminstallatörer via ett Svensk företag beläget i Gävle som då har en marknad i Norge.

Länk: https://vakanser.se/jobb/duktiga+lar...er+till+norge/

Länken har passerat bäst före datum rejält, sista ansökan var 2012. :/
Citera
2025-03-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagus1
Länken har passerat bäst före datum rejält, sista ansökan var 2012. :/
Hörru. Alla har vi lika förutsättningar att vara källkritiska.
Citera
2025-03-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det fungerar hur bra som helst utan massa konstigheter om du sköter ditt jobb. Om du sköter ditt jobb kan du tjäna lika mycket som en läkare
Fördelen med detta jobbet är att du kan jobba när du vill och hur du vill. Det innebär att det blir ganska skönt även att man tröttnar efter ett tag.
Det känns ganska skönt att inte ha någon chef i röven. Om man sköter sig snyggt så kan man jobba kvar med detta ganska länge.
Jag tycker att detta jobbet är det bästa jobbet oavsett. Jag kan säga att jag har ganska bra utbildningar. Absolut inte inom detta yrke men inom andra. Det är bara söka och göra det bästa av situationen och hoppas att du kan få napp. Jobba när du vill hur du vill hur mycket du vill.
Tjäna lite eller tjäna mycket beroende på dig själv. Det är du som väljer.
Samtidigt kan det vara ganska jobbigt med krångliga coacher beroende på vilket företag du jobbar på.

Det låter ju toppen men vilket företag kör du via? Vilket är bäst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in