2025-09-08, 18:22
Jag älskar dokumentärer, men vad FAN är det här?

Tre avsnitt in och varje scen är en trött punktlista där hon monotont maler:

”Vi hoppade ur bilen, vi gick in i huset, en lampa lyste, telefonen ringde, det var mamma, jag la på, vi gick ut, vi hoppade in i bilen, vi åker".

Ingen känsla, ingen spänning, inget djup och det känns jävligt oärligt. Psykosframkallande dynga. 0/10.
Citera
2025-09-08, 19:19
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitnapjux

”Vi hoppade ur bilen, vi gick in i huset, en lampa lyste, telefonen ringde, det var mamma, jag la på, vi gick ut, vi hoppade in i bilen, vi åker".

Ingen känsla, ingen spänning, inget djup och det känns jävligt oärligt. Psykosframkallande dynga. 0/10.

Håller fan med…

Sett 4 avsnitt, Ingela låter så monoton, inga känsloyttringar, heller inte ett spår av ånger eller dåligt samvete. Jag tror hon gör dokumentären i ett försök att tvätta sin skitiga byk, säger sig ju vara STOLT idag över hur hon ”rehabiliterat” sig. Men hon pallar inte att se sina offer i ögonen, ynkligt. Verkar helt jävla avstängd emot vad hon gjort, noll medkänsla med sina offer.
Citera
2025-09-08, 23:11
Medlem
Någon mer än jag som tycker att Ingelas sätt att prata är väldigt likt Johanna Möller och Åsa Waldau (Kristi brud)?

Eventuellt någon bias från min sida, men ändå …

1. Man kan inte lita på nåt de säger. Det enda som räknas är ens handlingar.
2. Det är samma mönster: ”Egentligen är det jag som är offret …”
3. … på gränsen till bebis-språk.
Citera
2025-09-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitnapjux

Instämmer. Sämsta doku som SVT någonsin sänt. Våra skattepengar....
Citera
2025-09-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Exakt. Ska inte göras snyftdokumentärer på så grovt kriminella som denna individ.
Riktigt sjukt av SVT. Hur tänkte dom? Inte billigt att låta henne med kamerateam åka till Etiopien och filma för våra skattepengar.
Citera
2025-09-09, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Håller fan med…

Sett 4 avsnitt, Ingela låter så monoton, inga känsloyttringar, heller inte ett spår av ånger eller dåligt samvete. Jag tror hon gör dokumentären i ett försök att tvätta sin skitiga byk, säger sig ju vara STOLT idag över hur hon ”rehabiliterat” sig. Men hon pallar inte att se sina offer i ögonen, ynkligt. Verkar helt jävla avstängd emot vad hon gjort, noll medkänsla med sina offer.
Förmodligen psykopat. Blåsa sin vän på 1,7 mille, men inte ett ord om hur dåligt samvete hon har idag, inte ens en ursäkt.
Citera
2025-09-09, 11:24
Medlem
Varför i helvete gör man en dokumentär om detta?
Citera
2025-09-09, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Varför i helvete gör man en dokumentär om detta?
Slöseri med licenspengar.
Dessutom ointressant efter så många år.
Citera
2025-09-09, 15:40
Medlem
Klart Ingela är psykopat. Det är 98 procent eller om det rent av var mer, av grova brottslingar, som är så kallade sociopater har jag läst. Ingela är dessutom kvinna. En normal kvinna med mdersinstinkter och hela det kitet, beter sig inte så här
Senast redigerad av Florman 2025-09-09 kl. 16:09.
Citera
2025-09-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayMike
Vilken jävla smörja, än så länge.
Hon framställs som ett offer.
Inte ett jävla ord om vilken dålig människa hon var.

Jag och min fru såg på de första två avsnitten och vi tänkte samma.
Ingela är en uppmärksamhetshora och ett offer i hennes ögon.
Jag sätter min vänstra öronsnibb på att snart kommer hon att göra karriär som influencer. Hon kommer att försöka dra nytta av den här uppmärksamheten.

Betala dom som du är skyldig pengar!
Ring och be om ursäkt.
Kunde inte sagt det bättre.
Du tänker precis som jag.
Citera
2025-09-14, 20:18
Storbedragerskans nya liv – jobbar som skolkurator
och vill vara en trygg vuxen för de barn hon möter.
Citat:
- Jag har gjort så mycket fel, jag har sårat människor. Jag kan aldrig ge tillbaka något jag tog från en annan människa där och då. Men jag kan göra gott idag, säger hon.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...om-skolkurator

Måste väl vara fel person på fel plats, hur tänkte
skolan, kommunen att anställa Ingela.
Citera
2025-09-14, 20:24
Medlem
Cadells avatar
När ska SVT sluta producera snyftdokumentärer med huvudpersoner man totalt skiter i.
Först "Golaren" och nu det här.
Vart fan tog de intressanta dokumentärerna vägen som den om Militärligan eller helikopterrånet.

Hela jävla budgeten av programmet gick väl åt till hotellvistelser för att kunna filma henne i alla länder hon vart i och man la ner noll energi på att försöka göra dokumentären intressant.
Senast redigerad av Cadell 2025-09-14 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in