Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Jag tror inte att de som förespråkar en platt jord kommer försvinna. Vi går snarare in i en framtid där folk inte ens vet vad som är verklighet och fantasi i vår närmiljö.
Att säga att "jorden är platt" är ett sätt att ge fingret till propagandister som sitter i akademin och politiker som använder "vetenskap" som ett argument för allt. Eftersom att allting idag är "vetenskap", så har det tappat sitt värde (fan, nästan all forskning i dag är bullshit). Folk som säger att de är vetenskapliga har samma värde som en idiot på Internet som bara snackar skit. Om man ska vara pedantisk, ingen annan än en fysiker eller någon som jobber med långdistans trådlös kommunikation kan argumentera med säkerhet att jorden är rund. Alla säger att jorden är rund p.g.a att någon sa till dem att "så är det bara".
Jag kommer alltid att säga att "jorden är platt", inte för att jag tror på det, men för att det skapar en (pseudo)intellektuell härdsmälta hos folk som inte egentligen är så vetenskapliga, men tror på allt som vetenskapen säger. Folk som hatar dagens politiker kommer aldrig att försvinna.
Sam Hyde Show: The Flat Earth Special