2025-09-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
En annan komisk ting med glob-/heliocentrilögnen och dess accelererande död som idé är solförmörkelser. Se på den lilla, söta miniskuggan som månen kastar: https://i.postimg.cc/CK2fb0H0/usa-eclipse-map-16x9-1920x1080-1920x1080.jpg

Undrar om detta har reproducerats i mindre skala med ljuskälla, sfärer osv i samma proportioner som heliocentri-bluffen. Inte för att det behövs – alla med över 80 i IQ inser att det naturligtvis inte hade blivit någon sådan miniskugga. Detta förklaras såklart genom att det vi serverats kring detta är en lögn.
Dunning Kruger top left. Avstånd mellan himlakroppar och dess storlek? Nah, fuck'em!
Hir vore det om du läste på istället för att göra bort dig i varenda tråd?
Citera
2025-09-06, 17:57
Medlem
Citat:
En annan komisk ting med glob-/heliocentrilögnen och dess accelererande död som idé är solförmörkelser. Se på den lilla, söta miniskuggan som månen kastar: https://i.postimg.cc/CK2fb0H0/usa-eclipse-map-16x9-1920x1080-1920x1080.jpg

Undrar om detta har reproducerats i mindre skala med ljuskälla, sfärer osv i samma proportioner som heliocentri-bluffen. Inte för att det behövs – alla med över 80 i IQ inser att det naturligtvis inte hade blivit någon sådan miniskugga. Detta förklaras såklart genom att det vi serverats kring detta är en lögn.

Jag förstår inte ens vad du tycker är märkligt. Har du verkligen tänkt igenom det här?

Citat:
... alla med över 80 i IQ inser att det naturligtvis inte hade blivit någon sådan miniskugga. ....

Nopp. Det är väl snarast tvärtom, alla med IQ över 100 begriper att det blir en miniskugga.

Här är en kul tråd om månens skugga, du kanske ska väcka liv i den? Du och DoÅ kan säkert slå era kloka huvuden ihop och utverka underverk i tråden. Två genier är ju bättre än ett geni.
(FB) Månens skugga på jorden vid solförmörkelser 110 km, NASA hävdar månen är 3 476 km...?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-09-06 kl. 18:15.
Citera
2025-09-06, 18:54
Medlem
Citat:
Blit väl det eller gravitation antar jag. En annan favorit är ju personangrepp annars. Kunde faktiskt inte bry mig mindre. Blir citerade mycket mer än jag postar pga att jag är under skinnet på globisarna. Säger så mycket om det hela. Jag skiter fullständigt I dem, de bryr sig massivt av vad jag har att säga. Ämnet kommer förfölja miffona varje dag i resten av deras liv. Så delikat att se!
Vi bryr oss för att du sprider lögner! Sluta med det så slipper du bli citerad.
Citera
2025-09-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ja exakt! Den kallas ju för "the impossible eclipse" av just denna anledningen.

Haha kul video med tönten Roohif den sorgliga stackare som nu lagt ca 10 år på detta ämne. Självklart ska de hänvisa till magi i form av refraktion! Givetvis utan att bevisa att det är vad som sker.
Du har fortfarande inte kunnat svara på den mycket enkla frågan! Varför är det dag på en sidan jordklotet när det är natt på den andra sidan????

Du är inte så jävla smart va???
Citera
2025-09-06, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Refraktion?
Använd inte så svåra ord till honom! Tänk på att han inte ens klarade av grundskolan......
Citera
2025-09-07, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Du har fortfarande inte kunnat svara på den mycket enkla frågan! Varför är det dag på en sidan jordklotet när det är natt på den andra sidan????

Du är inte så jävla smart va???

Och t.ex (den förmodade) jordskuggan på månen som är tvärtom mot vad den borde vara, hur förklarar du det?
Citera
2025-09-07, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Och t.ex (den förmodade) jordskuggan på månen som är tvärtom mot vad den borde vara, hur förklarar du det?
Du kan ju inte ens svara på den simpla frågan om natt och dag på jorden!!! Vad menar du med månskugga?
Citera
2025-09-07, 09:12
Medlem
Citat:

Förklaras med refraktion och betraktarens vinkel till månen.
https://flatearth.ws/impossible-eclipse
Citera
2025-09-07, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Refraktion?

Inte den här gången utan det handlar om enkel geometri. Solen är större än månen och därför blir skuggan från månen konformad, skuggan blir mindre ju längre från månen man kommer.

Jag tycker det är lite fascinerande att ni tror att ni har kommit på något smart, något som ingen tidigare har tänkt på och som inte går att förklara. Och ni bryr er inte ens om att läsa på lite för att kolla om ni har tänkt rätt. Skolboksexempel på Dunning-Kruger.

Jag tror att du måste börja tänka på att det finns massor med människor som är betydligt smartare än du. Och att det i sin tur innebär att sannolikheten för att du kommer på något som ingen annan kan förklara är obefintlig.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-09-07 kl. 09:28.
Citera
2025-09-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Du kan ju inte ens svara på den simpla frågan om natt och dag på jorden!!! Vad menar du med månskugga?

Ja, du såg kanske bilden som ConquerOrDie visade? Och videon jag länkade? Jorden kastade skugga på månen, trots att det var dagsljus. Och denna skugga var dessutom upp och ned i förhållande vad den borde vara.

Poängen är bara, att det inte stämmer att "allt får sin förklaring" bara man utgår från modellen som är vedertagen.
Citera
2025-09-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Förklaras med refraktion och betraktarens vinkel till månen.
https://flatearth.ws/impossible-eclipse

Jag markerar stället i videon, där QNFee visar vad som är kärnan i problemet, som inte ens kan förklaras med refraktion...https://youtu.be/gCi0kfUoRiE?t=404
Citera
2025-09-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ja, du såg kanske bilden som ConquerOrDie visade? Och videon jag länkade? Jorden kastade skugga på månen, trots att det var dagsljus. Och denna skugga var dessutom upp och ned i förhållande vad den borde vara.

Poängen är bara, att det inte stämmer att "allt får sin förklaring" bara man utgår från modellen som är vedertagen.

Men det kan förklaras med den vedertagna modellen. Att du inte förstår detta betyder inte att det är fel på modellen, det betyder bara att du inte förstår.

Citat:
Jag markerar stället i videon, där QNFee visar vad som är kärnan i problemet, som inte ens kan förklaras med refraktion...https://youtu.be/gCi0kfUoRiE?t=404

Som sagt, det kan förklaras med refraktion och betraktningsvinkel.

Jag förstår, en miljon astonomer förstår och typ hundra andra miljoner förstår. Att du inte förstår säger mer om dig än modellen, att du inte kan ta till dig det jag länkade till är ditt problem.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-09-07 kl. 19:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in