2025-09-08, 14:26
Medlem
Locri-Buffys avatar
Jag söker ett TV-program från 2010 (kanske på fyran?) där deltagare isolerades från omvärlden i en vecka och sedan skulle gissa på ett antal nyhetsinslag, där ett var falskt, vad som (inte) hänt i veckan som gått. Minns att i ett avsnitt gissade alla fel, när de inte kunde fatta hur ett vulkanutbrott lamslagit flygtrafiken. Detta var alltså i samma tidsperiod som Eyafjallajökulls utbrott. Nån som minns vad programmet hette?
2025-09-08, 14:30
Medlem
Wikitomtes avatar
Tråd finns
(FB) Söker du en tv-serie/program? Efterlys namn på serier, skådisar och regissörer här!
2025-09-08, 14:33
Medlem
IanMcEwans avatar
Falskt eller Sant med Morgan Alling som programledare.
2025-09-08, 14:45
Medlem
Locri-Buffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Ser Micke Tornving framför mig av någon anledning. Kan ha fel. Men Falskt eller Sant sändes väl först 2016?
2025-09-08, 14:47
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:

Nej du ljuger.
2025-09-08, 14:49
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locri-Buffy
Jag söker ett TV-program från 2010 (kanske på fyran?) där deltagare isolerades från omvärlden i en vecka och sedan skulle gissa på ett antal nyhetsinslag, där ett var falskt, vad som (inte) hänt i veckan som gått. Minns att i ett avsnitt gissade alla fel, när de inte kunde fatta hur ett vulkanutbrott lamslagit flygtrafiken. Detta var alltså i samma tidsperiod som Eyafjallajökulls utbrott. Nån som minns vad programmet hette?

Var det inte Big Brother då? Jag såg ett (första och sista) avsnitt av det typ 2011 och då var det ett sånt inslag med, där deltagarna skulle gissa på nyhetshändelser och ingen trodde på tsunamin i Fukushima.
2025-09-08, 15:03
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Nej du ljuger.
Ljuger gör jag inte, men jag googlade ungefär frågeställningen (omformulerad) och copy-pastade AI-svaret.

Vid närmare research visar det sig vara inkorrekt.
2025-09-08, 15:06
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ljuger gör jag inte, men jag googlade ungefär frågeställningen (omformulerad) och copy-pastade AI-svaret.

Vid närmare research visar det sig vara inkorrekt.

Haha, jag tror mer på Big Brother som var ett förslag här, än dina googlingar.
2025-09-08, 15:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Var det inte Big Brother då? Jag såg ett (första och sista) avsnitt av det typ 2011 och då var det ett sånt inslag med, där deltagarna skulle gissa på nyhetshändelser och ingen trodde på tsunamin i Fukushima.

Ja, det lär vara det som TS efterfrågar.
2025-09-08, 17:34
Moderator
Dr Kings avatar
Använd denna tråd

(FB) Söker du en tv-serie/program? Efterlys namn på serier, skådisar och regissörer här!

för den här typen av frågor. Eftersom TS i denna tråd har fått svar stängs denna tråd.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in