2025-09-07, 16:25
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tydligen svenska taxklubbarna o svensk kennel som tycker det är en bra ide o förlägga på bla Strandvägen i stan, rena jippot trots boendes protester o inverkan på trafik. Ger mig fan på ngr i sthlm stads kommunstyrelse äger tax just.

Kolla liksom bilden, kaos med taxar o tusentals människor.

https://www.sverigesradio.se/artikel/taxparaden-tagade-genom-stockholm-alla-taxar-vill-ga-langst-fram
Det kan nog finnas en baktanke kom jag på och det är att tvätta bort skräckbilder på de 125 taxar som vansköttes på en kennel utanför Linköping i fjol.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/forsta-taxarna-ut-till-forsaljning-600-i-ko-efter-vanvard-pa-kennel-i-linkoping

Angående att det är svårt att se så kortvuxna hundar kan det stämma men vill de boende i centrala Stockholm ha 450 välväxta Rottweiler till vårens parad ?
Citera
2025-09-07, 16:30
Medlem
Citat:
Tydligen svenska taxklubbarna o svensk kennel som tycker det är en bra ide o förlägga på bla Strandvägen i stan, rena jippot trots boendes protester o inverkan på trafik. Ger mig fan på ngr i sthlm stads kommunstyrelse äger tax just.

Kolla liksom bilden, kaos med taxar o tusentals människor.

https://www.sverigesradio.se/artikel/taxparaden-tagade-genom-stockholm-alla-taxar-vill-ga-langst-fram

"Taxar känner samhörighet"

Aha..
Citera
2025-09-07, 16:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordenrunt85
Som taxägare resonerar vi lite så här...Att se en tax promenera brukar göra folk glada. De rör sig lite klumpigt och samtidigt som de ofta har stora personligheter. Jag blir stoppad ofta för att någon vill klappa min tax. Tänk då vad ett helt tåg av taxar kan göra människor glada!

Jag och mina gelikar brukar inte belasta polisen särskilt mycket så att detta skedde 1 gång (till skillnad mot alla idrottsevenemang etc.) tycker jag borde vara ok.

Taxparaden i sig gör ju även folk irriterade och arga, men det väger ni inte in i motiveringen att ha en parad?

De rör sig lite klumpigt på grund av avel, inte naturligt att en hund ser ut och rör sig som en tax och detta vill ni visa upp i ett jippo.

Stackars djur.
Citera
2025-09-07, 16:46
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Nog för jag gillar hundar själv men är det verkligen rätt man kan stänga ner delar av Sthlm, dra polisresurser o kosta Stockholms stad massa i kringkostnader pga en taxparad?

Citat Aftonhoran:

En parad med väldigt många taxar pågår i Stockholm nu.

På grund av det kan det vara ovanligt långa bilköer.

– Det är betydligt fler taxar än arrangören hade räknat med, säger Rebecca Landberg från polisen.

Paraden avlöper väl lungt o inga bråk rapporterats eller brott men det är ju löjligt man inte kan hålla skiten på järvafälten tex. Varför stänga av stan o hålla på-

Jag känner spontant att man måste vara bra jäkla tjurig om man har problem med en taxparad. Det är ju bara kul och bra. Själv ångrar jag mig att jag missade det när jag promenerade i stan under samma tid som det pågick i Malmö idag.

Alltså bara titta:

https://www.sydsvenskan.se/2025-09-07/bildextra-kortbent-taxparad-genom-centrala-malmo/
Citera
2025-09-07, 16:58
Medlem
Psyko Dads avatar
Var inne och njöt av både väder och taxar i långa rader.
Ser hellre det här än de vidriga demonstrationer med skrikande fanskap som brukar förfula stan och stoppa trafik, den här paraden var en rolig fröjd i jämförelse.
Citera
2025-09-07, 17:09
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadmantalking
Detsamma säger jag om pride.
JA, eller globen och kalla det shlager sm.
Citera
2025-09-07, 17:11
Medlem
GertBennys avatar
Jag tycker det är dåligt.

Taxar är för små för att gå i en parad. De blir rädda och stressad av all uppståndelse. Deras mentalsjuka hussar och mattar som klär ut dem i varma dräkter för de är såååååå roligt, skojsigt, finurligt och gulligt.

Låt hundarna vara ifred!
Citera
2025-09-07, 17:14
Medlem
jesussugers avatar
Ingen brist på Taxi iaf
Citera
2025-09-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Var inne och njöt av både väder och taxar i långa rader.
Ser hellre det här än de vidriga demonstrationer med skrikande fanskap som brukar förfula stan och stoppa trafik, den här paraden var en rolig fröjd i jämförelse.
Håller med. Hade jag bott i Stockholm hade jag helt klart gått och tittat på taxparaden.
Citera
2025-09-07, 17:29
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Trevligt! Vi taxar gillar att gå i parad!
Citera
2025-09-07, 17:31
Medlem
Citat:
Nog för jag gillar hundar själv men är det verkligen rätt man kan stänga ner delar av Sthlm, dra polisresurser o kosta Stockholms stad massa i kringkostnader pga en taxparad?

Citat Aftonhoran:

En parad med väldigt många taxar pågår i Stockholm nu.

På grund av det kan det vara ovanligt långa bilköer.

– Det är betydligt fler taxar än arrangören hade räknat med, säger Rebecca Landberg från polisen.

Paraden avlöper väl lungt o inga bråk rapporterats eller brott men det är ju löjligt man inte kan hålla skiten på järvafälten tex. Varför stänga av stan o hålla på-

Det är väl inte Svensson som paraderar med taxarna antar jag utan öfverklassen från Öfvre Östermalm och Vasastan.
Citera
2025-09-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Trevligt! Vi taxar gillar att gå i parad!

Får neonazistiska vibbar. Akta er för Expo!

Snart kommer brumsmetningen!

Sedan kommer Dagdostar prata om kapitalister som ockuperar gatorna med sina rasistiska taxar.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in