2025-09-07, 17:34
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det låter fullt rimligt. Jag blir bara ledsen för att jag alltid missar alla dessa spännande evenemang, hur håller man koll liksom? Hade lätt bokat in ett par hotellnätter om jag vetat om detta med lite framförhållning, trots att jag verkligen hatar det mesta med Stockholm. Men detta hade jag aldrig missat. Jävlar, älskar ju verkligen taxar! Och 900 på rad, helvete
Jag också! Jätteroligt skulle det vara!
Citera
2025-09-07, 17:45
Medlem
Mailmanss avatar
Har ingen problem med det, men fattar inte riktigt varför man ska stänga ner en gata som Strandvägen när dom lika gärna kan ha paraden i mitten på Strandvägen, alltså gångvägen.. som är typ 5 meter bred. Alltså BREDARE än vägen 😂

Är det verkligen så viktigt för folk att andra ska lida för att dom ska må bra?

För inte fan har det med plats att göra
Citera
2025-09-07, 17:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Den stora frågan som omedelbart infinner sig - VARFÖR?
Citera
2025-09-07, 17:48
Medlem
Trakessons avatar
Problemet med en taxparad är ju att taxar är så långa relativt sin bredd. Om man gått fyra, fem eller sex taxar i bredd hade paraden inte blivit så lång och påverkan på trafik och annat hade varit mindre. Arrangörerna borde ta till sig detta till nästa parad.
Citera
2025-09-07, 18:03
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nu sänder Nyheterna på svt inslag om dåraskapen. Enormt med folk o taxar, riktigt stökigt o tar upp varenda del av gatorna.
Citera
2025-09-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nog för jag gillar hundar själv men är det verkligen rätt man kan stänga ner delar av Sthlm, dra polisresurser o kosta Stockholms stad massa i kringkostnader pga en taxparad?

Citat Aftonhoran:

En parad med väldigt många taxar pågår i Stockholm nu.

På grund av det kan det vara ovanligt långa bilköer.

– Det är betydligt fler taxar än arrangören hade räknat med, säger Rebecca Landberg från polisen.

Paraden avlöper väl lungt o inga bråk rapporterats eller brott men det är ju löjligt man inte kan hålla skiten på järvafälten tex. Varför stänga av stan o hålla på-
En parad som inte vill slåss med polisen, inte utesluter människor, inte skränar och bär sig åt.
Betydligt trevligare ån palestina demo, pride paraden eller valfritt sportevenemang.
Citera
2025-09-07, 18:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Har ingen problem med det, men fattar inte riktigt varför man ska stänga ner en gata som Strandvägen när dom lika gärna kan ha paraden i mitten på Strandvägen, alltså gångvägen.. som är typ 5 meter bred. Alltså BREDARE än vägen 😂

Är det verkligen så viktigt för folk att andra ska lida för att dom ska må bra?

För inte fan har det med plats att göra

För hundägare är det uppenbarligen viktigt att ta plats i det offentliga rummet och förmänskliga sina hundar.

Ännu har det inte framkommit vad syftet med paraden är.
Citera
2025-09-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nu sänder Nyheterna på svt inslag om dåraskapen. Enormt med folk o taxar, riktigt stökigt o tar upp varenda del av gatorna.

Hur handskas taxarna med detta? Måste ju kännas lite märkligt att plötsligt stöta på så många av egen ras egentligen? Man undrar vad de tänker.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
För hundägare är det uppenbarligen viktigt att ta plats i det offentliga rummet och förmänskliga sina hundar.

Ännu har det inte framkommit vad syftet med paraden är.

Nu är jag visserligen inte hundägare själv men syftet bör väl rimligen vara att sprida glädje till de lyckliga som befinner sig inom synavstånd. Och det inkluderar tyvärr inte mig.
Citera
2025-09-07, 18:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Hur handskas taxarna med detta? Måste ju kännas lite märkligt att plötsligt stöta på så många av egen ras egentligen? Man undrar vad de tänker.

Nu är jag visserligen inte hundägare själv men syftet bör väl rimligen vara att sprida glädje till de lyckliga som befinner sig inom synavstånd. Och det inkluderar tyvärr inte mig.

Samtidigt sprider man ilska och irritation bland trafikanter, boende och flanörer, hur går ekvationen ihop?
Citera
2025-09-07, 18:28
Medlem
kukflashs avatar
Spelar väl ingen roll, trevligt med glada människor och lite djur på våra gator. Har jobbat på kontoret på strandvägen idag, och det har varit roligt att kika ut från fönstret och se taxarna.
Citera
2025-09-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Samtidigt sprider man ilska och irritation bland trafikanter, boende och flanörer, hur går ekvationen ihop?
Finns väl knappast några ekvationer som går ihop på städernas gator idag så en sån här sötchock borde inte vara ett av söndagens värsta problem? Jag hade definitivt lagrat ett minne för livet om jag fått vara där. Finns värre - och mer idiotiska - saker som mer ofta stoppar upp trafiken tycker jag.
Citera
2025-09-07, 18:36
Medlem
Många frågar om hur taxarna uppfattar paraden. Jag gick i en mindre sådan i Göteborg igår och taxarna hade väldigt roligt. Efter paraden fick de hälsa och busa i Slottsskogen. Taxen är en fantastisk hund som anses vara en frisk ras trots sin långa rygg. De har en lång livslängd men kräver så klart ett stort engagemang. Många jagar eller utbildar dem inom eftersök. Det är en väldigt mångsidig hund med lite quirky temperament.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in