2025-09-07, 15:51
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
"Åh nej jag bor i en storstad, varför är det en massa människor här?"

TS - du är en lågbegåvad tölp som borde flytta till en lappkåta på landet. Folk är folk, det finns en massa folk i Stockholm och ibland på en söndag betyder det att du kommer ha saker att titta på, prylar att göra. Eller så kan du sitta i din etta som morsan betalat och gnälla.

Samma som Pride som nån nämnde, eller Palestinademonstrationer, eller Första Maj, eller 17'e Mai eller vadfan som helst. Sluta var ett sånt jävla självgullande offer och lev litet.

Världen väntar utanför lägenhetsfönstren. Ut i solen med dig.

EDIT: tittar på foton nu med gulliga taxar, folk som står brevid och tittar på och har kul... Som alla andra demonstrationer och grejer så är det folk som lever kontra incel-TS som är sur för att hans buss inte kunde ta han in till stan för att köpa mer Magickort.
Genant. TS när du träffar dina föräldrar gråter dom litet eller har dom lärt sig att ta det misslyckande du är för det mänskliga släktet? Seriös fråga.

Jag tror vi hittade en tax-ägare här, haha lugn nu!
Citera
2025-09-07, 15:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nä, folk tar sig kollektivt o går mest då eller cyklar. Nu är det avstängt på viktiga gator o framkomligheten är starkt begränsad med köer o förlängda körtider. En söndag, smart...

Taxar, vad är det nästa gång, pudlar? Finns ingen måtta på alla tillstånd som ges, vansinne.

Vad är syftet med taxparaden som motiverar denna störning i stadstrafiken?
Citera
2025-09-07, 15:56
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Nä, folk tar sig kollektivt o går mest då eller cyklar. Nu är det avstängt på viktiga gator o framkomligheten är starkt begränsad med köer o förlängda körtider. En söndag, smart...

Taxar, vad är det nästa gång, pudlar? Finns ingen måtta på alla tillstånd som ges, vansinne.

Jo men brukar ju vara mycket resurser på kravall poliser osv när det är stora matcher på gång i stan.
Citera
2025-09-07, 15:56
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Behöver du ha en motivation till det? taxar promenerar. Ihop. För de är taxar.
Citera
2025-09-07, 15:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Tydligen svenska taxklubbarna o svensk kennel som tycker det är en bra ide o förlägga på bla Strandvägen i stan, rena jippot trots boendes protester o inverkan på trafik. Ger mig fan på ngr i sthlm stads kommunstyrelse äger tax just.

Kolla liksom bilden, kaos med taxar o tusentals människor.

https://www.sverigesradio.se/artikel...ga-langst-fram
Citera
2025-09-07, 16:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Behöver du ha en motivation till det? taxar promenerar. Ihop. För de är taxar.

Ja, jag vill veta vad syftet är att ha en taxparad i centrala Stockholm som stör övrig trafik.

Vad motiverar störningen?

Att taxar är taxar och promenerar ihop är inte ett relevant svar på min fråga.
Citera
2025-09-07, 16:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Tydligen svenska taxklubbarna o svensk kennel som tycker det är en bra ide o förlägga på bla Strandvägen i stan, rena jippot trots boendes protester o inverkan på trafik. Ger mig fan på ngr i sthlm stads kommunstyrelse äger tax just.

Kolla liksom bilden, kaos med taxar o tusentals människor.

https://www.sverigesradio.se/artikel...ga-langst-fram

Taxar är ett särintresse, obegripligt att de får tillstånd att störa trafik och boende utan att det finns ett allmänintresse.

Som sagt, en parad för varje hundras, kattras, hästras etc., så kan man väl inte ha det, räcker ju med Högvakten som snabbt och smidigt stör en gång om dygnet.
Citera
2025-09-07, 16:06
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Taxar är ett särintresse, obegripligt att de får tillstånd att störa trafik och boende utan att det finns ett allmänintresse.

Som sagt, en parad för varje hundras, kattras, hästras etc., så kan man väl inte ha det, räcker ju med Högvakten som snabbt och smidigt stör en gång om dygnet.
Exakt, när får särintressen inverka på staden o dess trafik? Då kan man ju i stort sett ge tillstånd till vad som helst framöver.

Vem är jubelidioten som gett skiten tillstånd o med vilken motivation är jag nyfiken på.
Citera
2025-09-07, 16:10
Medlem
Citat:
Nog för jag gillar hundar själv men är det verkligen rätt man kan stänga ner delar av Sthlm, dra polisresurser o kosta Stockholms stad massa i kringkostnader pga en taxparad?

Citat Aftonhoran:

En parad med väldigt många taxar pågår i Stockholm nu.

På grund av det kan det vara ovanligt långa bilköer.

– Det är betydligt fler taxar än arrangören hade räknat med, säger Rebecca Landberg från polisen.

Paraden avlöper väl lungt o inga bråk rapporterats eller brott men det är ju löjligt man inte kan hålla skiten på järvafälten tex. Varför stänga av stan o hålla på-

Hur känns det att vara världens tråkigaste människa som aldrig vill att folk har kul?
Citera
2025-09-07, 16:11
Medlem
Det låter fullt rimligt. Jag blir bara ledsen för att jag alltid missar alla dessa spännande evenemang, hur håller man koll liksom? Hade lätt bokat in ett par hotellnätter om jag vetat om detta med lite framförhållning, trots att jag verkligen hatar det mesta med Stockholm. Men detta hade jag aldrig missat. Jävlar, älskar ju verkligen taxar! Och 900 på rad, helvete
Citera
2025-09-07, 16:12
Medlem
Kul. Har inte heller någon hund.

Men en taxoromenad. Det är ändå lite kul
Taxarna demonstrerar!
Citera
2025-09-07, 16:23
Medlem
Som taxägare resonerar vi lite så här...Att se en tax promenera brukar göra folk glada. De rör sig lite klumpigt och samtidigt som de ofta har stora personligheter. Jag blir stoppad ofta för att någon vill klappa min tax. Tänk då vad ett helt tåg av taxar kan göra människor glada!

Jag och mina gelikar brukar inte belasta polisen särskilt mycket så att detta skedde 1 gång (till skillnad mot alla idrottsevenemang etc.) tycker jag borde vara ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in