2025-09-06, 17:46
Medlem
Sverigedemokraternas Jessica Stegrud skrev "Talande ändå att det är en svenskfödd kurd och en perser som debatterar en svensk kulturkanon i Aktuellt" och alla upprördes. Folk fattade vad hon menade. En blatte är en blatte och det spelar ingen roll hur "välintegrerade" blatten är eller om hen krökt rygg för SD. AfS-ledaren Gustav Kasselstrand förstod: https://x.com/mathiasced/status/1963335133412426234

Varje gång Stegrud öppnar käften märks det vilken pantad kvinna hon är, men säger hon något som inte SD egentligen tycker?

Benjamin Dousa skriver på DN:
Men kommentaren av Jessica Stegrud (SD) kändes - som att bli utknuffad från något jag ansträngt mig hårt för att få tillhöra.
Två är tidigare gjorde Dousa en intervju med ETC där han påstod att "Vi kan tämja SD". Har Dousa varit lite... naiv, kanske?

Hur är det med er med invandrarbakgrund som hänger på Flashback? Köper ni Alice Theodorescu Måwes bevingade ord: "Jag är inte en invandrare. Nej, jag är en svensk som invandrat." Föredrar ni SD:s falska retorisk om att "det är skillnad på skötsamma och dåliga invandrare" framför vänsterns arrogans? Vänstern visste ju hela tiden att en blatte är en blatte och en rasist en rasist...

Kommer Alice Theodorescu Måwe, Hanif Bali, Benjamin Dousa, Romina Pormokthari, Nick Alina och alla andra som "ansträngt sig hårt för att få tillhöra" ångra sig?
Senast redigerad av EttTillKonto2 2025-09-06 kl. 17:51.
Citera
2025-09-06, 17:55
Medlem
MarcoStars avatar
Eftersom Benjamin Dousa och Alice T Måwe själva har en nedlåtande människosyn, har jag svårt att känna nån sympati när de drabbas av sverigedemokraternas sådana.

Det här är problemet med folk som inte tror på allas lika värde och vill kategorisera och värdera sina medmänniskor. Det blir en slippery slope och slutar illa.

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Om jag flyttar till Japan, blir jag en japan då?

Sluta förringa min fucking djävla etnictet, apa.

Om du får ett japanskt medborgarskap så blir din nationalitet japan, Ja. Svårare än så är det inte.
Citera
2025-09-06, 17:56
Medlem
Onanikrems avatar
Blattar som integrerat sig, lever som oss och tänker som oss är ok.
Muslimer, kärringar med huckle och kriminella är inte ok!

Ta seden dit du kommer.
Citera
2025-09-06, 17:56
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Föredrar ni SD:s falska retorisk om att "det är skillnad på skötsamma och dåliga invandrare"
falsk?
det är väl en stor skillnad?
Liksom stor skillnad på skötsamma och dåliga vita infödingar
Citera
2025-09-06, 17:57
Medlem
Baimeis avatar
Stegrud säger det SD tycker. SD har aldrig tyckt något annat. Husblattarna är med på noterna.

"Debatten" är en storm i ett vattenglas, det var en enkel observation att en svensk kulturkanon debatterades av två personer med ickesvensk bakgrund, förmodligen helt avsiktligt av statstelevisionen.

Sådana röster är också viktiga i debatten, men den primära diskussionen kan inte föras mellan Kurdo Baksi och Nalin Pekgul, det förstår alla. Även icke sverigevänner.
Citera
2025-09-06, 18:00
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Eftersom Benjamin Dousa och Alice T Måwe själva har en nedlåtande människosyn, har jag svårt att känna nån sympati när de drabbas av sverigedemokraternas sådana.

Det här är problemet med folk som inte tror på allas lika värde och vill kategorisera och värdera sina medmänniskor. Det blir en slippery slope och slutar illa.

Om du får ett japanskt medborgarskap så blir din nationalitet japan, Ja. Svårare än så är det inte.

Så du förnekar att japan är en etnicitet, att du kan testa det genetiska materialet hos en japan och se att japanen kommer från Honshu? Du förnekar att japaner har en unik kultur, ett eget språk och en gemensam historia?

Du tror att en blond, blåögd german är en japan för att det står japan i passet? Du tror på fullaste allvar att etnicitet är detsamma som nationaliet?

Du är ett äckel och en rasförrädare.
Citera
2025-09-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
falsk?
det är väl en stor skillnad?
Liksom stor skillnad på skötsamma och dåliga vita infödingar

Ja, falsk. Lawen Redar och Parisa Liljestrand är båda "skötsamma invandrare" ändå störde det uppenbarligen Stegrud att de debatterade svensk kulturkanon på tv.
Citera
2025-09-06, 18:01
Medlem
Baimeis avatar
Citat:

Det var inte det frågan gällde. Du kommer aldrig att bli betraktad som japan. Inte ens ainu ses som japaner.
Citera
2025-09-06, 18:05
Medlem
förut tyckte jag jesica va en fjant , nu har hon kommit med flera uttalanden som fått mig att tänka-om och gillar hennes uttalanden nu mer.
Citera
2025-09-06, 18:07
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Så du förnekar att japan är en etnicitet, att du kan testa det genetiska materialet hos en japan och se att japanen kommer från Honshu? Du förnekar att japaner har en unik kultur, ett eget språk och en gemensam historia?

Du tror att en blond, blåögd german är en japan för att det står japan i passet? Du tror på fullaste allvar att etnicitet är detsamma som nationaliet?

Du är ett äckel och en rasförrädare.

Nej, jag pratar om nationalitet - inte etnicitet.

Om du flyttar till Japan blir du en japanbo. Men om du får ett japanskt medborgarskap så blir din nationalitet japan och det kommer stå i ditt pass. Då kan du utan problem kalla dig japan.

Att du tror nationalitet handlar om sneda ögon eller hårfärg betyder bara att du är en radikaliserad rasist.
Citera
2025-09-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ja? Varför ska babbar stå och diskutera en svensk kulturkanon öht? De är inte svenskar, kommer aldrig bli. De ska inte säga ett knyst om vad svenskar gör i sitt land: de ska stå med mössan i hand och tacka Sverige för att de öht får befinna sig i Sverige, och de ska självklart inte få representera ett svenskt parti i Sveriges riksdag. Helt sinnessjukt att vi låtit det gå så här långt, med importerade fucking sandapor som får styra över svenskar i Sverige.
och det här om människovärde som macrostar tjatar om , man kan aldrig påstå att en heroinstint invandrad neger har samma människovärde som en etnisk svensk.
Citera
2025-09-06, 18:10
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Nej, jag pratar om nationalitet - inte etnicitet.

Om du flyttar till Japan blir du en japanbo. Men om du får ett japanskt medborgarskap så blir din nationalitet japan och det kommer stå i ditt pass. Då kan du utan problem kalla dig japan.

Att du tror nationalitet handlar om sneda ögon eller hårfärg betyder bara att du är en radikaliserad rasist.

Du kan bo hur mycket du vill i Japan, lära dig språket, få medborgarskap och en stämpel i passet: du kommer ändå aldrig bli en japan. Nationalitet betyder ingenting.

Du förnekar etnicitet eftersom du är en vänstermarinerad multikulti idiot som lever i en fantasivärld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in