Sverigedemokraternas Jessica Stegrud skrev "Talande ändå att det är en svenskfödd kurd och en perser som debatterar en svensk kulturkanon i Aktuellt" och alla upprördes. Folk fattade vad hon menade. En blatte är en blatte och det spelar ingen roll hur "välintegrerade" blatten är eller om hen krökt rygg för SD. AfS-ledaren Gustav Kasselstrand förstod:
https://x.com/mathiasced/status/1963335133412426234
Varje gång Stegrud öppnar käften märks det vilken pantad kvinna hon är, men säger hon något som inte SD egentligen tycker?
Benjamin Dousa
skriver på DN:
Men kommentaren av Jessica Stegrud (SD) kändes - som att bli utknuffad från något jag ansträngt mig hårt för att få tillhöra.
Två är tidigare gjorde Dousa en intervju med ETC där han påstod att "Vi kan tämja SD". Har Dousa varit lite... naiv, kanske?
Hur är det med er med invandrarbakgrund som hänger på Flashback? Köper ni Alice Theodorescu Måwes bevingade ord: "Jag är inte en invandrare. Nej, jag är en svensk som invandrat."

Föredrar ni SD:s falska retorisk om att "det är skillnad på skötsamma och dåliga invandrare" framför vänsterns arrogans? Vänstern visste ju hela tiden att en blatte är en blatte och en rasist en rasist...
Kommer Alice Theodorescu Måwe, Hanif Bali, Benjamin Dousa, Romina Pormokthari, Nick Alina och alla andra som "ansträngt sig hårt för att få tillhöra" ångra sig?