2025-09-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
De som hoppas på hennes avgång kan nog drömma vidare. SD offrar inte sin toppkvinna.

De har haft två genuint kompetenta kvinnor, Bieler och Stegrud. Efter att Bieler hoppade av för att fokusera på familjeliv eller vad det var så är det nära med lika med noll att de kickar Stegrud. Hon kan säkert prata för sig om det skulle eskalera dessutom.

Nej, någon kickning av Stegrud lär vi inte se den här gången, men det kommer säkert fler tillfällen.
Var hittar SD alla dårar?
Citera
2025-09-04, 13:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Nej, så fan heller. Jag vägrar krypa in i vänsterns trånga åsiktskorridor.
Lågt i tak och man kan inte mötas pga av att det är så jävla smalt.
Syrefattigt ochså.

Det är ju tyvärr en del i den svenska kulturen att det är som du beskriver det. På något sätt blir slår det tillbaka mot uppfattningen om svenskar och svenskhet. Jag tycker ärligt talat att det som utmärker svensken i gemen är feghet, avundsjuka och grupptänkande. Jag skulle säga att svenskar till närmare 80 procent tillhör det du kallar »vänsterns trånga åsiktskorridor«. Det är så framträdande att de borde ta plats i en kulturkanon faktiskt.

En kultur är ju det som är mest framträdande för en befolkning och inte en drömbild om hur man tycker att det borde vara. Man brukar ju säga att man får det man röstar på, men det är ju även så att det blir den kultur som majoriteten följer. Det kan väl sägas att det gamla kulturdraget, att inte störa varandra, omvandlats till att bekämpa och försvara »gruppen«. Där »gruppen« är dessa 80 procent med »vänstertänkande« i någon form. »Vänstertänkandet« hittas i alla vänsterinriktade partier, men definitivt även hos C och L. En stor del inom M är »vänstertänkande« även om de inte fattar det själva.

I det sammanhanget borde Stegrud insett att det kommer att bli »billiga poäng« för belackarna när hon skriver som hon gör. För övrigt kan man ju fråga sig varför politikerna ska hålla på med att skicka ut en massa korta outvecklade åsikter på sociala medier? Narcissism är givetvis en förklaring. Det är alldeles för många politiker som är så förälskade i sina egna åsikter att de ständigt måste överösa omgivningen med dem. Det enda som sådana utspel leder till är att de kan skjuta tillbaka om man är oförsiktig med orden. Det leder i övrigt aldrig till något annat än brus. Förr var det partiledaren som stod för uttalandena och de var partiets hållning. Nu ägnar sig riksdagsledamöterna åt egna personliga agendor. Ja det kallas personval, men nej i realiteten är det alltid partiet som styr.
Citera
2025-09-04, 13:25
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Jag har tittat på hennes Instagram, hon verkar vara en riktigt blåst bimbo…

Vilka har hon legat med? Analsex?

Hon har universitetsexamen i statsvetenskap & ekonomi samt även pluggat juridik.

Hur många HP och examina har en icke-bimbo som du mäktat med?
Citera
2025-09-04, 13:26
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Å fan. Då är jag alltså belgare. Mina förfäder var valloner och kom till Sverige på 1600-talet. Eller gäller resonemanget bara 2 generationer?

Upp till dej, jag har ingen åsikt om hur du ser på din bakgrund ! Fritt land
Citera
2025-09-04, 13:28
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Hon har universitetsexamen i statsvetenskap & ekonomi samt även pluggat juridik.

Skrämmande att hon har utbildning när hon pratar och uttrycker sig som en 5 åring då

Sög hon av professorn för att få godkänt?
Citera
2025-09-04, 13:32
Medlem
Citat:

Nä, hon har läst kurser i statsvetenskap det är ingen examen.

Citat:
Citera
2025-09-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men skärp dej för fan. Dave Spector m.fl andra Gaijin Tarento's har ju närmast cirkus apa status.
Om han vore Svensk-Amerikan så skulle han leda TV program som: "Svenska folkets roligaste videos"

Så var det i början. Han har också senare hållit i flera nyhetsprogram och kommenterat. Turnbull är mycket känd historiker.
Citera
2025-09-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
SDs politiker måste lära sig lite mer om taktik,strategi och tajming.
Stegruds inlägg för ju tankarna till när Strandhäll höll på som värst.

Även jag som röstar SD har mer respekt för sådana som Strandhäll, Stegrud , och de där arga vänsterpartisterna som blir uteslutna (vad de nu hette) än för de färdigpacketerade broilers som bara säger partiets program.
Alltså, vi som röstar på partierna har inget emot lite känslor. Det visar att de ändå tror på nåt av det de säger (vilket 90% av politiker inte gör).
Citera
2025-09-04, 13:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Även jag som röstar SD har mer respekt för sådana som Strandhäll, Stegrud , och de där arga vänsterpartisterna som blir uteslutna (vad de nu hette) än för de färdigpacketerade broilers som bara säger partiets program.
Alltså, vi som röstar på partierna har inget emot lite känslor. Det visar att de ändå tror på nåt av det de säger (vilket 90% av politiker inte gör).

Et tag när jag läste så var jag på väg att hålla med dej. Kändes rätt på något vis.

Sen kom jag att tänka på sossen Jamal el Hamas el-haj'en
Du vet han med 36 döda familjemedlemmar.
Citera
2025-09-04, 13:45
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Vad hon än menade eller inte menade: Jävlar vilka inkompetenta skit politiker vi har i det här jävla landet! Vem som helst med en halv hjärna skulle ju ha kunnat räkna ut utfallet av en sån där kommentar. Måste alla våra politiker vara mongon oavsett sida?? Är det ett grundkrav kan man ju fråga sig?
Citera
2025-09-04, 13:48
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Vad hon än menade eller inte menade: Jävlar vilka inkompetenta skit politiker vi har i det här jävla landet! Vem som helst med en halv hjärna skulle ju ha kunnat räkna ut utfallet av en sån där kommentar. Måste alla våra politiker vara mongon oavsett sida?? Är det ett grundkrav kan man ju fråga sig?

Vad är utfallet då? Några PK-journalister blir upprörda? Utfallet kommer visa sig i det långa loppet.
Citera
2025-09-04, 13:51
Medlem
Celestrons avatar
..kanske är Stegrud smart här och säger det hon vet kommer att bli fin publicitet för SD eftersom vänstern alltid ylar för skitsaker?

Redan nu har hon ju varit i pressen i 3 dar. All reklam är ju bra reklam.
Det har hon lärt sej av Pernilla Wahlgren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in