2025-09-04, 13:05
Medlem
Ulf Kristerssons kommentar är talande:
– Jag säger precis som Parisa Liljestrand, vad är det hon menar egentligen? Den frågan måste hon svara på.

– Menar hon att Parisa inte borde vara med och diskutera de här frågorna på grund av sitt ursprung? Vad är det hon menar? Tala klartext, säger Ulf Kristersson till tv-kanalen.

https://x.com/davidlindvall/status/1963212190179000401
Han är killen som inte vågar stå upp för sin tjej. När en snubbe kallar henne för "fet hora" frågar han "Eh, vad menar du?" och "Kan du precisera, jag förstår inte?" Alla fattar hur svagt och patetiskt hans "vad menar du"-försvar egentligen är.
Citera
2025-09-04, 13:05
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Exakt. Han har rätt i sak men i det här skitnödiga landet måste man väga sina ord på guldsvåg.

Nej, så fan heller. Jag vägrar krypa in i vänsterns trånga åsiktskorridor.
Lågt i tak och man kan inte mötas pga av att det är så jävla smalt.
Syrefattigt ochså.
Citera
2025-09-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Där blir vi helt ense. Jag har bott och jobbat i många länder.

Vi kan ta Japan eller Korea som ett exempel:

Att en Japansk medborgare med Kurdisk ursprung och en med Iranskt ursprung skulle stå i nationell
TV och debattera Japansk kultur är totalt otänkbart. Det skulle vara i någon comedy show !

Samma sak i alla länder med stark nationalism.

Det är inte så att dom är mindre värda eller att dom vara sämre på något vis utan det handlar om
att dom inte är goda representanter för landet och dess kultur.

Dessa två damer är mycket goda representanter för integrerade , ambitiösa kvinnor med invandrarbakgrund. Bra så, tycker jag. Grattis dessutom.

Vore väl kul och två ursvenskar skulle stå i TV och debattera vad som är samisk kultur eller romsk kultur. Vilket liv det skulle bli.

Jag vet minst en person med utländska rötter som brukar debattera japansk kultur i japansk tv

Dave Spector

Du har också till ex Stephen Turnbull (historiker) som respekteras och intervjuas när det gäller japansk historia. - Han ses för vissa japaner som ambassadör för Japansk kultur (Historisk)

Så det går alldeles utmärkt Japan utom hos de mest högerextremma japanerna.

Du har även flera politiker med rötter i från utlandet i Japan på lokal nivå och några i parlamentet. En av den mest kända är Marutei Tsurunen AKA Martti Turunen född 1940 i Finland och kom till Japan 1967. Han satt i överhuset 2002-2013.

Det skulle funka även i Japan.
Citera
2025-09-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Undrar om det blir stelt mellan Stegrud och Nima Gholam Ali Pour när de möts....
Tycker det var jävligt klumpigt uttalande, nu riskerar man att tappa flera röster från invandrare.
Hur fan kan hon va så jävla omtyckt? Tycker hon låter rätt blåst när hon öppnar gapet
Citera
2025-09-04, 13:14
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Undrar om det blir stelt mellan Stegrud och Nima Gholam Ali Pour när de möts....
Tycker det var jävligt klumpigt uttalande, nu riskerar man att tappa flera röster från invandrare.

Eller så får man fler. Många invandrare tycker om Sverige som land och svenska värderingar och har sökt sig hit just pga dessa anledningar, men tycker samtidigt att svenskar är helt sjuka i huvudet som inte står upp för sig själva och sitt folk och sitt land.
Citera
2025-09-04, 13:15
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Det är en medveten strategi. Partiledaren måste vara fläckfri, medan underordnade får ta skitstormen. Jomshof till exempel har gjort det till sin egen nisch att testa gränserna för kritik mot Islam. Det är ingen slump att det kommer plumpa inlägg från SD-företrädare. Det är en viktig del av SDs partipolitik att förmedla vad "folk egentligen tycker".

Förstår absolut och det är säkert så.
Det SD inte tänker på är att de lever i sin egen bubbla och folk utanför SD har en helt annan bild av detta.
Finns många av mina vänner kollegor grannar osv som tycker invandringen varit jobbig, men det är en helt annan sak.
Det är de kriminella och de som lever på bidrag som folk inte ser så positivt på.
Många unga idag lever ett liv med olika vänner och är väldigt integrerade idag
De flesta har inget emot två utbildade kvinnor som dessa två. De flesta kvinnor och tjejer idag ser det som något positivt och ser dem som förebilder. Wow! Tycker de.

Det är en liten målgrupp som gillar det hon nyss skrev och att klä skott för Jimmy. Ok men när han slutar. Då rasar det tyvärr!

Att få gå in och skriva som Jessica gör är bara något som hon själv kommer förlora på både nu och i framtiden.
Det blir inte positivt och inget som tjejer idag hyllar. Hon växer inte inom politiken.
Det här gillar inte folk.

Tror dock inte hon förstår detta.
Senast redigerad av BallaBella 2025-09-04 kl. 13:28.
Citera
2025-09-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Han har rätt. Han är inte svensk. Han är turk och kommer alltid att vara det.

Å fan. Då är jag alltså belgare. Mina förfäder var valloner och kom till Sverige på 1600-talet. Eller gäller resonemanget bara 2 generationer?
Citera
2025-09-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ooof att läsa hur SD-svansen maniskt försöker skaka av sig det Stegrud kräkte ur sig är nästan jobbigt att titta på.

Alla har läst det, alla vet vad hon menar. Om hon mot förmodan var så pruttfull att hon inte kunde uttrycka sig borde hon väl stavat fel litet?

Men det kommer rinna av. Blut und Boden är ju SDs valdänga inför framtiden och jag tror det kommer funka för dom tyvärr. Nu när till och med dumpenkandidaten Jimmiepågen tagit bladet från munnen och förklarar att han skiter i Sverige och Svenskarna och snarare vill se till blodsrätt så tycker jag Stegruds fyllesvammel och lismande inte känns så otroligt problematiskt i jämförelse.

Stegrud har noggrannt tänkt igenom sitt inlägg för att ingen ska kunna fälla henne för hets mot folkgrupp eller något liknande. Parisa är rent tekniskt en perser eftersom hon är född i Iran. Lawen är en helsvensk person eftersom hon är född i Sverige, men eftersom Kurdistan inte är någon erkänd nation är det okej att kalla henne för en svenskfödd kurd då hon har kurdiska föräldrar. Så det är inget fyllesvammel utan kalkylerat för att vädja till fosterlandskärlek bland etniska svenskar. Om det är någon som väger orden på guldvåg så är det Stegrud själv.
Citera
2025-09-04, 13:19
Medlem
Citat:
Statsminister Ulf Kristersson är inte nöjd med förklaringarna från SD.

– Jag tycker inte att det kommit en förklaring. Men det är inte i första hand min huvudvärk, säger Kristersson.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B0OAAg/kristersson-och-akesson-i-ordvaxling-om-stegrud

Det börjar knaka i fogarna och nu tar Uffe ton, och det är såklart ett dilemma för regeringen.
Åkesson försvarar och försöker låtsas som att det är något annat än ren rasism. SD unkna ledamöter förtjänar inget annat än förakt.

Edit: Presskonferensen i dag som skulle handla om sänkt skatt på mat överskuggades av frågor till Åkesson om Stegruds inlägg.
Senast redigerad av Browser 2025-09-04 kl. 13:21.
Citera
2025-09-04, 13:20
Medlem
pillifjongs avatar
Jag har tittat på hennes Instagram, hon verkar vara en riktigt blåst bimbo…

Vilka har hon legat med? Analsex?
Citera
2025-09-04, 13:22
Medlem
Kedoxs avatar
De som hoppas på hennes avgång kan nog drömma vidare. SD offrar inte sin toppkvinna.

De har haft två genuint kompetenta kvinnor, Bieler och Stegrud. Efter att Bieler hoppade av för att fokusera på familjeliv eller vad det var så är det nära med lika med noll att de kickar Stegrud. Hon kan säkert prata för sig om det skulle eskalera dessutom.
Citera
2025-09-04, 13:23
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vet minst en person med utländska rötter som brukar debattera japansk kultur i japansk tv

Dave Spector

Du har också till ex Stephen Turnbull (historiker) som respekteras och intervjuas när det gäller japansk historia. - Han ses för vissa japaner som ambassadör för Japansk kultur (Historisk)

Så det går alldeles utmärkt Japan utom hos de mest högerextremma japanerna.

Du har även flera politiker med rötter i från utlandet i Japan på lokal nivå och några i parlamentet. En av den mest kända är Marutei Tsurunen AKA Martti Turunen född 1940 i Finland och kom till Japan 1967. Han satt i överhuset 2002-2013.

Det skulle funka även i Japan.

Men skärp dej för fan. Dave Spector m.fl andra Gaijin Tarento's har ju närmast cirkus apa status.
Om han vore Svensk-Amerikan så skulle han leda TV program som: "Svenska folkets roligaste videos"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in