2025-09-04, 12:52
Avstängd
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
Jag är inte heller medlem i Svenska Kyrkan.
Jaha, då antar jag att du bor i Småland och är snål som satan.
Citera
2025-09-04, 12:58
Avstängd
Hans IQ gör inte direkt att det han säger är automatiskt sant. Ta allt han säger med en nypa salt.
Många kristna predikar om saker som kommer hända i framtiden, t.ex "The Rapture" som kommer hända denna månad. Men de har sagt detta i flera år angående tidigare tidspunkter och inget händer någonsin. Även denna kines har sagt något liknande såg jag vid en video.

Total bullshit och hjärntvättning.
Citera
2025-09-04, 12:58
Medlem
Kakashi1337s avatar
Citat:
"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Romarbrevet 10:9-13

Nåden och förlåtelsen är en gratis gåva. De flesta är dock för stolta för att ta emot den så de missar det hela livet.

Det kan börja med en frälsningsbön, likt den här, som du ber uppriktigt ifrån hjärtat i tro:

Gud, jag vänder om till dig. Förlåt mig att jag har levt mitt liv bortvänd från dig.
Jesus, tack att du dog i mitt ställe. Tack att du tog all min synd till korset där du dog.
Tack att du renar mig från all synd just nu.
Jesus, jag tror att du uppstod från de döda och besegrade döden.
Jag ger mitt liv till dig nu. Jag bekänner dig, Jesus, som min Herre och frälsare.
Fyll mig med ditt liv och din frid, och gör mig hel.
Tack Jesus att du har frälst mig

Det är dock viktigt att du söker Jesus uppriktigt med tro och förväntan. Inte pessimistiskt utan att förvänta dig svar

"Utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Den som vill komma till honom måste ju tro att han finns och att han belönar dem som söker honom." Hebreerbrevet 11:6-28

Om du ärligt ber Jesus Kristus att uppenbara sanningen för dig och frälsa dig så kommer han göra det. Gud hör och ser dig just nu.

Väl skrivet. Amen.
Citera
2025-09-04, 13:09
Medlem
Citat:
Svammel
Så om någon med IQ277 säger att gudar inte finns så kommer du att tro på det istället?
Argumentum ab auctoritate
Citera
2025-09-04, 13:11
Medlem
Det är svårt att mäta IQ över 140 eftersom du väldigt snabbt får slut på statisktiskt underlag att normera efter. Därför kan man snabbt avfärda de flesta som hävdar väldigt höga IQn som rent påhitt.
Citera
2025-09-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Nu tror jag inte på att jag har begått något brott. Men som sagt om någon profet eller gud vill erbjuda mig nåd så är jag här och tar emot den.

Hur ska jag ödmjuka mig inför miljoner profeter och gudar som sägs finnas?

Har du inte begått något brott alltså? Har du någonsin ljugit? Har du någonsin stulit? Har du någonsin förbannat någon? Har du någonsin tittat på en annan mans kvinna med lusta?

Alla de här sakerna går emot Guds lag och Gud är helig. Som tur är så är Gud också oändlig kärlek och förlåtelse och erbjuder oss nåd i Kristus.

Jesu egna ord:

"Ni har hört att det är sagt till fäderna: Du ska inte mörda, och Den som mördar är skyldig inför domstolen. Jag säger er: Den som blir vred på sin broder är skyldig inför domstolen, och den som säger ’idiot’ till sin broder är skyldig inför Rådet, och den som säger ’dåre’ är skyldig och döms till det brinnande Gehenna"

"Ni har hört att det är sagt: Du ska inte begå äktenskapsbrott. Jag säger er: Den som ser med begär på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta. Om ditt högra öga förleder dig till synd, så riv ut det och kasta det ifrån dig! Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela din kropp kastas i Gehenna." Matteus 5

Guds standard är perfektion och det finns endast en perfekt människa och det är Jesus. Alltså måste vi ta emot honom som Herre och bli rättfärdiga genom hans rättfärdighet, inte våran egen.

Alla har vi syndat emot Gud och hela mänskligheten är fördömd sedan syndafallet.
De flesta stora religionerna innan Kristus var överrens om att döden innebar helvetet/dödsriket (grekerna kallade det Hades, judarna kallade det Sheol, Egyptierna talade om underjorden/dödsriket, aztekerna kallade det Mictlan osv.

Den kristna läran om Helvetet/Hades går alltså inte emot vad de andra hedniska religionerna alltid talat om.

Precis som YoungHoon Kim förklarar i videon så är Gud helig och har ett oändligt värde. Straffet för att synda emot en oändlig och helig Gud är alltså oändligt.

Även om det finns många "gudar" att välja mellan så finns det bara en sann skapargud som älskar dig och dog för dig på korset.

Valet är ditt, nåden finns där men du måste söka den och du behöver "krypa till korset" och bekänna dina synder och be om nåd och förlåtelse. Det är inte Gud som måste komma till dig, du är bara människa.
Senast redigerad av Paulusbrevet 2025-09-04 kl. 13:32.
Citera
2025-09-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Nästan hälften av Sveriges befolkning har valt att gå ut ur svenska kyrkan, det om något talar för sunt förnuft.

Nu är jag inte religiös men sen när använder vi svenska folket som måttstock för sunt förnuft? Titta bara på vilka regeringar svenska folket har röstat fram. Nej du får nog tänka om där 😁
Citera
2025-09-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missbildadApa99
Hans IQ gör inte direkt att det han säger är automatiskt sant. Ta allt han säger med en nypa salt.
Många kristna predikar om saker som kommer hända i framtiden, t.ex "The Rapture" som kommer hända denna månad. Men de har sagt detta i flera år angående tidigare tidspunkter och inget händer någonsin. Även denna kines har sagt något liknande såg jag vid en video.

Total bullshit och hjärntvättning.

Det har jag inte sagt att det gör. Jag vet att Jesus är sann då jag träffat honom och har en levande relation med Gud genom honom sedan jag blev frälst. Däremot är det fortfarande intressant att personen med högst IQ går ut och förkunnar sanningen.
Särskilt då många ateister brukar ha fördomar om att troende skulle ha lägre IQ eller vara dummare intellektuellt.

Att det tyvärr finns en del kristna som blir itutade saker som inte stämmer (som datum för uppryckande osv) betyder inte att Jesus Kristus eller kristendomen i sig inte skulle vara sann.

Kasta inte ut barnet med badvattnet.
Citera
2025-09-04, 13:28
Medlem
Här är en sammanfattning av vad Jesus Kristus död på korset och syndernas förlåtelse genom honom handlar om och innebär:

"Därför är det så: Genom en enda människa kom synden in i världen och genom synden döden, och så kom döden över alla människor, eftersom alla hade syndat.
Synd fanns i världen redan före lagen, men synd tillräknas inte där ingen lag finns. Ändå härskade döden från Adam till Mose också över dem som inte hade syndat genom en överträdelse sådan som Adams, han som är en förebild till den som skulle komma.
Dock är det inte med nåden som med syndafallet. Ty om de många har dött genom en endas fall, så har ännu mycket mer Guds nåd och gåva överflödat till de många genom en enda människas nåd, Jesu Kristi nåd. Inte heller kom gåvan som följd av en endas synd.
Domen kom genom en enda och drog med sig fördömelse. Den fria gåvan däremot kom efter mångas överträdelser och ledde till ett frikännande. Ty om en endas fall gjorde att döden fick herravälde genom denne ende, hur mycket mer skall då inte de som mottar den överflödande nåden och rättfärdighetens gåva regera i liv genom denne ende, Jesus Kristus.
Alltså: liksom en endas fall ledde till fördömelse för alla människor, så har en endas rättfärdighet för alla människor lett till en frikännande dom som leder till liv.
Liksom de många stod som syndare på grund av en enda människas olydnad, så skulle också de många stå som rättfärdiga på grund av den endes lydnad. Men dessutom kom lagen in för att fallet skulle bli så mycket större. Men där synden blev större, där överflödade nåden ännu mer, för att, liksom synden fick herravälde genom döden, också nåden skulle få herravälde genom rättfärdigheten, som leder till evigt liv genom Jesus Kristus, vår Herre.
" Romarbrevet 5:12-21
Citera
2025-09-04, 13:31
Avstängd
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Nu är jag inte religiös men sen när använder vi svenska folket som måttstock för sunt förnuft? Titta bara på vilka regeringar svenska folket har röstat fram. Nej du får nog tänka om där 😁
Nu var ämnet religion, det var det jag syftade på. När det kommer till politik så är det galenskap, precis som i resten av Västeuropa.
Citat:
Här är en sammanfattning av vad Jesus Kristus.
Men ge upp din pajas. Är du en sån där invandrad knäpp mormon eller? Jag tänker fan bajsa i din ryggsäck!
Senast redigerad av ReklamApaNeger 2025-09-04 kl. 13:33.
Citera
2025-09-04, 13:31
Medlem
Verkar ju vara en riktigt lurendrejare

https://web.archive.org/web/20250704103818/https://en.everybodywiki.com/YoungHoon_Kim

Här säger det att "He doesn't believe in fortune-telling, religion, or MBTI."

Sen så använder de "www.gigasociety.net" som källa när den "riktiga" sidan är "www.gigasociety.com".

Snubben har uppenbarligen skapat upp en helt fake persona online då det finns 0 referenser till att han jobbat med folk från Yale eller Cambridge som han säger.
Citera
2025-09-04, 13:32
Medlem
Citat:
Väldigt många, däribland YoungHoon Kim, som tråden ju handlar om.

Bara för att "ReklamApaNeger" inte tror på Gud år 2025 så betyder det inte att det är konstigt eller ovanligt att göra det.
Judar har alltid varit skickliga på att snacka och dupera goyims; Jesus, Paulus m.fl. likaså. Var t.ex. bara ett fåtal "västerlänningar" som släpptes in i kommunistkina, främst judiska kommunister. Freud, Marx, Jesus, Trotsky, Derrida, Marcuse är bara några i raden.. Hög IQ ger inte immunitet mot tosserier, se bara unabombaren (eller ja, ligger väl i betraktarens ögon).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in