2025-09-04, 12:01
Medlem
"Why Hell is Real | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=KlBJnM2JORU

YoungHoon Kim, världens smartaste man när det kommer till IQ (IQ276), har ju som många vet gått ut och sagt att Jesus Kristus är Gud och att Bibeln är sann.

Här ovan förklarar han också på ett simpelt sätt varför Helvetet också är på riktigt och varför det måste vara det på grund av Guds natur.

Han har även många andra videos om att Jesus Kristus och Bibeln är sanningen.

"Why the Bible is 100% True | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=amVi6gR_0Uk

"Christianity is the Smartest Religion | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=x4EYZ2ibYUc

Som Kristen så förstår jag att det är Gud som använder den här mannen för att förmedla sanningen till den typen av folk som sätter stor tilltro till vad de hör ifrån intelligenta människor och genier.

Många ateister brukade använda Steven Hawking och hans teorier som någon slags auktoritet (pga hans höga IQ) om att det inte skulle finnas något mer efter döden.

Nu har vi alltså en man med nästan dubbelt så högt IQ som Hawkings (IQ276 vs IQ160) som går ut och förkunnar sanningen om Bibeln och Jesus. Det är definitivt Gud som försöker nå de tidigare onåbara genom den här mannen.

Nu är det vanligtvis inte genom den intellektuella vägen man når andliga sanningar utan det sker genom tro och uppenbarelse. Här har vi dock ett undantag där Gud använder världens smartaste man till att förkunna evangeliet.

Kommentarer?

Vad är era tankar kring att världsrekordhållaren med överlägset högst IQ är Kristen och pekar er mot Jesus?

Om risken finns att Helvetet är på riktigt, kan det få dig att åtminstone överväga att testa på Jesus och hans erbjudande om syndernas förlåtelse genom hans blod och offer på korset där han dog för dig?
Senast redigerad av Paulusbrevet 2025-09-04 kl. 12:06.
Citera
2025-09-04, 12:14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
Många ateister brukade använda Steven Hawking och hans teorier som någon slags auktoritet (pga hans höga IQ) om att det inte skulle finnas något mer efter döden.

Det har jag aldrig någonsin hört talas om. Har du exempel?

Citat:
Vad är era tankar kring att världsrekordhållaren med överlägset högst IQ är Kristen och pekar er mot Jesus?

Det visar hur farlig indoktrinering är. Att någon har en hög IQ behöver inte betyda att personen är smart för det. Den emotionella IQn kan vara bristfällig. Det finns massa orsaker till att han tror på rent nonsens.

Citat:
Om risken finns att Helvetet är på riktigt, kan det få dig att åtminstone överväga att testa på Jesus och hans erbjudande om syndernas förlåtelse genom hans blod och offer på korset där han dog för dig?

Jag har alltid varit öppen för att ta emot Jesus om han sträcker ut sin hand. Han har aldrig gjort det. Inte heller har någon övernaturlig gubbe från någon annan religion heller gjort det.

Så därför kan jag inte gå runt och "slicka röv" på någon jag inte vet vem det är för i fall just hans paradis och helvete skulle finnas. Sammanlagt så finns det många miljoner gudar. Det blir praktiskt omöjligt.
Citera
2025-09-04, 12:17
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
"Why Hell is Real | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=KlBJnM2JORU

YoungHoon Kim, världens smartaste man när det kommer till IQ (IQ276), har ju som många vet gått ut och sagt att Jesus Kristus är Gud och att Bibeln är sann.

Här ovan förklarar han också på ett simpelt sätt varför Helvetet också är på riktigt och varför det måste vara det på grund av Guds natur.

Han har även många andra videos om att Jesus Kristus och Bibeln är sanningen.

"Why the Bible is 100% True | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=amVi6gR_0Uk

"Christianity is the Smartest Religion | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=x4EYZ2ibYUc

Som Kristen så förstår jag att det är Gud som använder den här mannen för att förmedla sanningen till den typen av folk som sätter stor tilltro till vad de hör ifrån intelligenta människor och genier.

Nu har vi alltså en man med nästan dubbelt så högt IQ som Hawkings (IQ276 vs IQ160) som går ut och förkunnar sanningen om Bibeln och Jesus. Det är definitivt Gud som försöker nå de tidigare onåbara genom den här mannen.

Nu är det vanligtvis inte genom den intellektuella vägen man når andliga sanningar utan det sker genom tro och uppenbarelse. Här har vi dock ett undantag där Gud använder världens smartaste man till att förkunna evangeliet.
Kommentarer?
Vad skulle jag testa sa du?
Hans erbjudande om syndernas förlåtelse genom "hans blod och offer på korset".
Kan du komma med en bruksanvisning som är begriplig?
Hur går testet till?
Att önska att Gud finns?
En fråga till är ju varför Gud använder en i det närmaste okänd man för detta uppdrag. En man som har väldigt lågt förtroendekapital på Jorden utom för ett ytterst fåtal?
Citera
2025-09-04, 12:18
Medlem
Mullrets avatar
Varken Einstein eller Hawkins IQ var anmärkningsvärt högt.

Men teoretisk fysik och matte var deras utförsgåvor..
Citera
2025-09-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det har jag aldrig någonsin hört talas om. Har du exempel?

Jag har personligen många gånger hört ateister nämna just Hawkings och vad han säger när frågan har kommit upp. Bland annat här på forumet. Jag har inga specifika exempel tillgängliga just nu men jag tror säker många har hört det förr även om du personligen inte gjort det.

Citat:
Det visar hur farlig indoktrinering är. Att någon har en hög IQ behöver inte betyda att personen är smart för det. Den emotionella IQn kan vara bristfällig. Det finns massa orsaker till att han tror på rent nonsens.

Och vad får dig att tro eller ta för givet att du själv inte blivit indoktrinerad med det du tar som sanning?

Citat:
Jag har alltid varit öppen för att ta emot Jesus om han sträcker ut sin hand. Han har aldrig gjort det. Inte heller har någon övernaturlig gubbe från någon annan religion heller gjort det.

Så därför kan jag inte gå runt och "slicka röv" på någon jag inte vet vem det är för i fall just hans paradis och helvete skulle finnas. Sammanlagt så finns det många miljoner gudar. Det blir praktiskt omöjligt.

Med tanke på allt man läser ifrån dig här på forumet så låter du inte speciellt öppen för det. Det låter snarare som att ditt sinne och hjärta är stängt och att du har bestämt dig för att vara emot.
Med den inställningen kommer det vara mycket svårt att ta emot Jesus.

Har du sökt Jesus/Gud av hela ditt hjärta?

"Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig om ni söker mig av hela ert hjärta. Ty jag skall låta er finna mig, säger HERREN." Jeremia 29:13

Det är inte Gud som är skyldig dig eller mig någonting. Det här livet är som en häktescell och du är en dömd förbrytare påväg mot ett rättvist straff i Helvetet (precis som alla andra människor). Du erbjuds dock nåd genom Jesus Kristus då han gick i god för dig och tog ditt straff trots att han själv var fri från synd.

Det är vi som behöver ödmjuka oss inför Gud och tacksamt ta emot nåden. Inte tvärtom.
Senast redigerad av Paulusbrevet 2025-09-04 kl. 12:42.
Citera
2025-09-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Vad skulle jag testa sa du?
Hans erbjudande om syndernas förlåtelse genom "hans blod och offer på korset".
Kan du komma med en bruksanvisning som är begriplig?
Hur går testet till?
Att önska att Gud finns?
En fråga till är ju varför Gud använder en i det närmaste okänd man för detta uppdrag. En man som har väldigt lågt förtroendekapital på Jorden utom för ett ytterst fåtal?

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Romarbrevet 10:9-13

Nåden och förlåtelsen är en gratis gåva. De flesta är dock för stolta för att ta emot den så de missar det hela livet.

Det kan börja med en frälsningsbön, likt den här, som du ber uppriktigt ifrån hjärtat i tro:

Gud, jag vänder om till dig. Förlåt mig att jag har levt mitt liv bortvänd från dig.
Jesus, tack att du dog i mitt ställe. Tack att du tog all min synd till korset där du dog.
Tack att du renar mig från all synd just nu.
Jesus, jag tror att du uppstod från de döda och besegrade döden.
Jag ger mitt liv till dig nu. Jag bekänner dig, Jesus, som min Herre och frälsare.
Fyll mig med ditt liv och din frid, och gör mig hel.
Tack Jesus att du har frälst mig

Det är dock viktigt att du söker Jesus uppriktigt med tro och förväntan. Inte pessimistiskt utan att förvänta dig svar

"Utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Den som vill komma till honom måste ju tro att han finns och att han belönar dem som söker honom." Hebreerbrevet 11:6-28

Om du ärligt ber Jesus Kristus att uppenbara sanningen för dig och frälsa dig så kommer han göra det. Gud hör och ser dig just nu.
Citera
2025-09-04, 12:42
Avstängd
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Kommentarer?

Detta är vanföreställningar och du utmålar dig själv som en pajas. Vem fan tror på gud när det är år 2025?! Haha!
Citera
2025-09-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Vem fan tror på gud när det är år 2025?! Haha!

Väldigt många, däribland YoungHoon Kim, som tråden ju handlar om.

Bara för att "ReklamApaNeger" inte tror på Gud år 2025 så betyder det inte att det är konstigt eller ovanligt att göra det.
Citera
2025-09-04, 12:47
Avstängd
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Bara för att "ReklamApaNeger" inte tror på Gud år 2025 så betyder det inte att det är konstigt eller ovanligt att göra det.
Nästan hälften av Sveriges befolkning har valt att gå ut ur svenska kyrkan, det om något talar för sunt förnuft.
Citera
2025-09-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Nästan hälften av Sveriges befolkning har valt att gå ut ur svenska kyrkan, det om något talar för sunt förnuft.

Jag är inte heller medlem i Svenska Kyrkan. Om du tror att medlemskap i svenska kyrkan är vad som avgör om man tror på Gud eller inte så är du rätt rejält ute och snurrar.
Citera
2025-09-04, 12:49
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag har personligen många gånger hört ateister nämna just Hawkings och vad han säger när frågan har kommit upp. Bland annat här på forumet. Jag har inga specifika exempel tillgängliga just nu men jag tror säker många har hört det förr även om du personligen inte gjort det.

Jag tror du hittar på. Du sa att folk tror på det han säger pga sin höga IQ. Det tror jag är påhitt från dig för att det ska låta som att folk är dumma. Jag har aldrig hört någon säga det

Citat:
Och vad får dig att tro eller ta för givet att du själv inte blivit indoktrinerad med det du tar som sanning?

För att jag applicerar en metod där jag inte tror på saker såvida de inte går att visa, bevisa eller på andra rimliga vis går att slå fast.

Det utesluter naturligtvis nonsens som att jag frågar någon vad hen gillar för smak på glassen och hen ljuger och säger vanilj. Jag kommer tro på det utan att få bevis eftersom det spelar inte så stor roll. Det enda som kan hända är att jag köper vanilj för att hen gillar det. Om hen då ljög för mig så får hen stå sitt kast.

Citat:
Med tanke på allt man läser ifrån dig här på forumet så låter du inte speciellt öppen för det. Det låter snarare som att ditt sinne och hjärta är stängt och att du har bestämt dig för att vara emot.
Med den inställningen kommer det vara mycket svårt att ta emot Jesus.

Har du sökt Jesus och Gud av hela ditt hjärta?

Låter märkligt. Läser man det jag skriver här så torde det inte stå minsta tvivel om att jag är öppen för allt som kan hända. Du verkar hitta på mycket trams.

Givetvis har jag sökt gud/gudar. Jag har tydligt angivet att jag är här för den guden som avser att komma till mig. Mycket mer kan jag inte göra. Som sagt så finns det miljontals gudar och att vända sig enskilt till alla blir praktiskt omöjligt. Det förstår du va?

Citat:
"Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig om ni söker mig av hela ert hjärta. Ty jag skall låta er finna mig, säger HERREN." Jeremia 29:13

Det är inte Gud som är skyldig dig eller mig någonting. Du är en dömd förbrytare påväg mot ett rättvist straff i Helvetet (precis som alla andra människor). Du erbjuds dock nåd genom Jesus Kristus då han gick i god för dig och tog ditt straff trots att han själv var fri från synd.

Det är vi som behöver ödmjuka oss inför Gud och tacksamt ta emot nåden. Inte tvärtom.

Nu tror jag inte på att jag har begått något brott. Men som sagt om någon profet eller gud vill erbjuda mig nåd så är jag här och tar emot den.

Hur ska jag ödmjuka mig inför miljoner profeter och gudar som sägs finnas?
Citera
2025-09-04, 12:52
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Jo det är faktiskt jättekonstigt att någon 2025 tror på gudar som predikas om speciellt från religionerna som liknar kristendomen och islam.

Det eftersom de är bevisade att de inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in