2025-09-03, 19:55
Medlem
Slaskheters avatar
2017-03-20, 19:30
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, tror du familjen Söderströms prioriteringar dagarna efter mordet var att ringa runt till Evas kompisar? Hon hörde av sig till polisen om sina misstankar, men de var inte intresserade, de hade fått upp spåret på Sture.

2023-02-10, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Nuvarande polisfrun Pia G var känd som ett tokigt fruntimmer på den tiden. Det går historier om henne.

Våren -87 jagade hon sin dåvarande pojkvän med stor kniv i hans lägenhet högst upp i ett hyreshus. (Eva blev knivmördad hösten -87).

Han var jäkligt berusad. Han hoppade ut från fönstret av rädsla, blev illa skadad och är rullstolsburen sen dess.

Hon vet mycket väl att det var pga henne att det gick som det gick, men hon låtsades som ingenting.

Hon har flera psykiska diagnoser, bl a borderline.

Är det nån man ska akta sig för är det Pia G!

Kan det vara så att PG:s alibi är RP:s olycka?

Skedde verkligen RP:s olycka våren -87, eller inträffade olyckan samma helg som Eva Söderström mördades?

Fredag?

Lördag?

Söndag?

Någon som VET?
Senast redigerad av Slaskheter 2025-09-03 kl. 19:58.
Citera
2025-09-04, 09:01
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Skedde verkligen RP:s olycka våren -87, eller inträffade olyckan samma helg som Eva Söderström mördades?

Det finns ju liksom inte på kartan att RP någonsin skulle ha flyttat ihop med PG 1987-09-10 om hon jagat honom med stor kniv i hans lägenhet högst upp i ett hyreshus våren -87 så att han hoppade ut från fönstret av rädsla, blev illa skadad och rullstolsburen sen dess.

PM
Citat:
Det stämmer, ingen av tjejerna har gett PAJ alibi. BÖ berättade i någon artikel som jag läste igår att P var ensam kvar i lägenheten när alla andra hade gått hem.

Det ska ha varit Berit som skjutsade Eva, Pia ska ha varit i Umeå, polisen brydde sig inte om hennes utsagor...det börjar klarna ordentligt, P är otroligt slug som vi misstänkt, och polisen + Qwast värdelösa.

2019-04-19, 22:26
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Ja det stämmer, vi var på två ställen under kvällen.

2021-03-20, 20:15
Citat:
Nej jag var inte med. Jag åkte med Anneli i Bollsta.

2021-03-23, 20:55
Citat:
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon och tyvärr fanns inte mobiltelefonerna då som nu. Vi hade inga och de fasta linjerna skulle vara fria så mycket som möjligt om polis ringde hem till Fam söderström.

2025-06-25, 01:26
Citat:
Ja vart var jag?

Vart var Bo An Ch Ga vid tiden för mordet på Eva Söderström?

Tre år senare bodde han i vart fall på Viktoriagatan 16 i Kramfors.
Citera
2025-09-04, 09:23
Avslutad
Citat:

Kan det vara så att PG:s alibi är RP:s olycka?

Fredag?

Lördag?

Söndag?

Någon som VET?

Eller hände olyckan i samband med mordet på Eva ?
Vid tidpunkten för mordet var PG med i en olycka.

Eller var det så att vid tidpunkten för mordet så skadades PG och hennes pojkvän allvarligt.

Hur gick PGs skada till?
Eller var det pojkvännen som skadades så illa att han hamnade i rullstol.
Citera
2025-09-04, 11:05
Avslutad
Citat:
2019-04-22, 16:05

”och så har det varit från dag ett” innebär att boanchga hade ”insikt” om Paj som Evas mördare ”redan från allra första början”.

Omöjligt, såvida inte …

2017-03-20, 20:50
Pia kom till ”insikt” om Paj som Evas mördare när hon slog upp tidningarna ”på måndagen” i Sundsvall.

2021-03-21, 18:10

Enligt boanchga kom Anneli till ”insikt” om Paj som Evas mördare först ”några år” senare.

Att ”veta om” mordet på Eva från fredag 25 september är detsamma som att ”redan från allra första början” ha ”vetskap” om vem som mördade henne.
• Att ”veta om” om mordet på Eva från lördag 26 september är INTE detsamma som att ”redan från allra första början” ha ”insikt” om vem som mördade henne.

• Att ”veta om” om mordet på Eva från måndag 28 september är INTE detsamma som att ”redan från allra första början” ha ”insikt” om vem som mördade henne.
Endast mördar/en/arna har ”redan från allra första början vetskap” om vem/vilka som mördade Eva, ”och så har det varit från dag ett”.

Dag ett är fredag 25 september 1987.

Enligt uppgift så ska Pia ha varit i Umeå vid tiden för mordet på Eva.
Polisen brydde sig inte om hennes utsagor, enligt samma uppgift.

Pias olycka tör då rimligtvis ha skett i närheten av Umeå; där hon varit folkbokförd sedan 1987-09-10.

Enligt uppgift i tråden så är hon inget sanningsvittne.

2016-08-31, 18:54

Vem är då Annelis vattentäta alibi vid tiden för mordet på Eva?

2016-12-31, 12:05

Det är inte förrän 2019-04-19, 11:53 som Annelis vattentäta alibi vid tiden för mordet på Eva ger sig till känna i tråden.

2019-04-19, 11:53

Det är boanchga som är Annelis vattentäta alibi, inte pojkvännen i Bollsta, och hen åkte från Kramfors tidig lördagmorgon.

Innan dess var Anneli och boanchga på två ställen under kvällen.

2019-04-19, 22:26

Rimligtvis borde de ställena ha varit Kramfors och Bollstabruk.

Talar ’även’ boanchga med kluven tunga?

Frågan är om alibit är kvinnan Bochanga, eller polisen Bochanga.

Det här går inte ihop.

Annelis vattentäta alibi är troligen debunked.
Citera
2025-09-04, 12:49
Medlem
Slaskheters avatar
PM
Citat:
Det stämmer, ingen av tjejerna har gett PAJ alibi. BÖ berättade i någon artikel som jag läste igår att P var ensam kvar i lägenheten när alla andra hade gått hem.

Det ska ha varit Berit som skjutsade Eva, Pia ska ha varit i Umeå, polisen brydde sig inte om hennes utsagor...det börjar klarna ordentligt, P är otroligt slug som vi misstänkt, och polisen + Qwast värdelösa.

Meningen ”Pia ska ha varit i Umeå” uttrycker osäkerhet eller hörsägen.
Det betyder inte att vi vet med säkerhet att Pia har varit där.
Det betyder möjligen att hon har varit där, men informationen kommer från andra och är inte bekräftad.
Det betyder att någon har sagt eller uppgett att Pia har varit där.

Någon har sagt till echoesofglory att ”Pia ska ha varit i Umeå”.

Denna någon är nog PG.

Senast redigerad av Slaskheter 2025-09-04 kl. 13:00.
Citera
2025-09-04, 13:34
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Eller hände olyckan i samband med mordet på Eva ?
Vid tidpunkten för mordet var PG med i en olycka.

Eller var det så att vid tidpunkten för mordet så skadades PG och hennes pojkvän allvarligt.

Hur gick PGs skada till?
Eller var det pojkvännen som skadades så illa att han hamnade i rullstol.

Om jag har synat tråden rätt så har vi två stycken Toyboyar, inte en eller tre.

De två Toyboyarna är Mr M (f. 1965) och RP (f. 1966).

Den av Pudelfrillan utpekade MÅ (f. 1962) är inte Toyboyen.

Jag ska utveckla min syn om antalet Toyboyar efter det att Pudelfrillan först har spytt ut sina trollanklagelser mot mig igen.

Senast redigerad av Slaskheter 2025-09-04 kl. 13:45.
Citera
2025-09-04, 16:44
Avslutad
Citat:
Om jag har synat tråden rätt så har vi två stycken Toyboyar, inte en eller tre.

De två Toyboyarna är Mr M (f. 1965) och RP (f. 1966).

Den av Pudelfrillan utpekade MÅ (f. 1962) är inte Toyboyen.

Jag ska utveckla min syn om antalet Toyboyar efter det att Pudelfrillan först har spytt ut sina trollanklagelser mot mig igen.

Något stämmer inte med utpekandet av M.Å.
PGs ex, ex, ex, ex R.P är toyboyen.
Den curlande mannen som hamnade i rullstol är toyboyen.
Jag har tappat räkningen på hennes och Annelis alla killar

Och framförallt, Anneli saknar alibi för mordnatten.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-09-04 kl. 16:50.
Citera
2025-09-06, 15:44
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:
PG:s dåvarande sambo RP i Umeå har suttit i rullstol sedan 20-årsåldern.

2021-04-03, 19:43

2021-06-13, 12:52

LÄNK
Publicerad 2018-03-08
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/jPpnqo/kunde-mist-livet--nu-tillbaka-i-paralympics
Kunde mist livet – nu tillbaka i Paralympics
Den alpina karriären dog där och då, säger Ronny Persson som suttit i rullstol sedan 20-årsåldern.
Våren -87 var RP 20 år gammal.

Det var efter en fallolycka i 20-årsåldern som RP blev ryggmärgsskadad.

https://vardfokus.se/wp-content/uploads/vfimages/dd29f90887a94a4b9da1883f1cb34fb2/fe9322d949784628b10f8021b2982345.pdf

Efter en fallolycka styrker uppgifterna i tråden om att RP hoppade ut från fönstret högst upp i ett hyreshus.

Frågan är bara när RP hoppade ut från fönstret, våren -87 eller samma helg som Eva Söderström mördades?

Jag tror att RP föll från sitt fönster efter att boanchga åkt från Kramfors tidig lördagmorgon.

Citat:
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon och tyvärr fanns inte mobiltelefonerna då som nu. Vi hade inga och de fasta linjerna skulle vara fria så mycket som möjligt om polis ringde hem till Fam söderström.

boanchga åkte från Kramfors vid tidpunkten tidig morgon då cykeln var borta från Bruksbacken.

2016-10-28, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Den var synlig vid två olika tidpunkter under natten men tidig morgon var den borta. Om man tänker att han sökte Eva hemma och tog cykeln för att möta upp, och tidig morgon hämtade den och ställde den tillbaka. Han var väl runt den här natten och var väl synlig dyngblöt på något ställe? Det hette att han letade efter Eva, och han ringde väl runt innan man ens behövde vara orolig för Eva. Hur visste han att hon inte kom hem? Han gjorde stort spektakel av något mycket tidigt den här natten. Han kanske ville att Eva skulle vara kvar hos honom, men hon sade kanske nej och hade en annan kille i tankarna. Möjligt att han även fick reda på detta.

2016-10-31, 19:10
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har dragit ur tiderna om cykeln och samtalet med Mr P från programmet.

Safarik frågar Paj
Den dagen Evas kropp hittades minns du att du stannade på vägen upp mot Evas . Kanske 100 meter från förädlarnas hus.

Paj Ja, för... Anneli berättade att Eva hade hittats där med sin hund. När jag kom dit stod en man med en hund och tittade in mot skogen. Det var därför jag på en gång....kunde se var det var.

Mr ps uppgifter om att en man stod vid platsen avfärdas av två olika vittnen som stod vid föräldrahemmet och såg Mr P springa in i skogen.

Bo frågar paj Du ringde Eva mamma var orolig och undrade om hon kommit hem klockan 23.20.

Paj -Nej, det kommer jag inte ihåg ingen aning
-Ja alltså antingen ljuger dom eller så talar dom sanning jag minns inte.
Va, va va va alltså... anser du mig som misstänkt för det här? Jag vill tala om för dig att jag har inget att göra med Eva Söderströms död att göra. Om du tror det så lägg ner dom tankarna.

Polisen
Eva hoppade av 700-800 m från hemmet.
Eva låg med en hand upp och en hand ner på ryggen då hon hittades.

Safarik- Gick knivsåren genom hennes kläder ?
Polisen -Ja det gjorde dom.
Safarik-Det jag menar är att gärningsmannen har försökt att skapa en mordscen där det ska se ut som ett sexmord. Ibland kan skenet bedra.

Polisen om cykeln
Cykeln ses första gången runt 00.00. Ett vittne har beskrivit att han var tvungen att svänga lite för att inte köra på cykeln. Sen har vi ett annat vid vid 02.40 som också säger sig ha sett cykeln på vägen.
Ligger cykeln i samma position?
Ja som vi förstår gör den det.
Men det märkliga är att runt 05.00 är cykeln borta.
Det tar mellan två och tre timmar att åka från Kramfors tidig lördagmorgon till Umeå.
Det innebär att boanchga är framme i Umeå runt klockan åtta på lördagsmorgon.
Frågan är om RP fortfarande var jäkligt berusad då?

Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Nuvarande polisfrun Pia G var känd som ett tokigt fruntimmer på den tiden. Det går historier om henne.

Våren -87 jagade hon sin dåvarande pojkvän med stor kniv i hans lägenhet högst upp i ett hyreshus. (Eva blev knivmördad hösten -87).

Han var jäkligt berusad. Han hoppade ut från fönstret av rädsla, blev illa skadad och är rullstolsburen sen dess.

Hon vet mycket väl att det var pga henne att det gick som det gick, men hon låtsades som ingenting.

Hon har flera psykiska diagnoser, bl a borderline.

Är det nån man ska akta sig för är det Pia G!

Det är absolut möjligt att vara jäkligt berusad klockan åtta på morgonen om RP har druckit mycket kvällen innan, även om han slutade dricka flera timmar tidigare.

2016-11-06, 17:24
Citat:
Fantisera att ni är säker på att få ihop det med någon som ni är intresserad av. Det blir inget för hon vill inte. Hon har redan flyttat och skaffat jobb 10 mil därifrån. Samtidigt retas hon att hon har en toyboy. Hon får skjuts hem men kliver av för att rasta hunden den sista biten, det vet du också att hon brukar göra. Hur än du försökt får du inget gehör från henne och svartsjukan rasar i dig, du vill kontrollera, hon ska inte vara med någon annan och inte den där jävla idioten som hon kallar för toyboy, du har luskat ut vem han är. Du är en psykopat, utan känslor, vill bara kontrollera och bestämma. Vad tror ni händer då?

Det jag tror händer då är att boanchga först konfronterar och mördar Eva i Kramfors fredag kväll den 25:e; sedan konfronterar och jagar hon sin jäkligt berusade dåvarande pojkvän RP i Umeå lördag morgon den 26:e med stor kniv så han faller ut genom fönstret och blir ryggmärgsskadad.
Citera
2025-09-06, 18:40
Avslutad
Citat:

https://vardfokus.se/wp-content/uploads/vfimages/dd29f90887a94a4b9da1883f1cb34fb2/fe9322d949784628b10f8021b2982345.pdf

Efter en fallolycka styrker uppgifterna i tråden om att RP hoppade ut från fönstret högst upp i ett hyreshus.

Frågan är bara när RP hoppade ut från fönstret, våren -87 eller samma helg som Eva Söderström mördades?

Jag tror att RP föll från sitt fönster efter att boanchga åkt från Kramfors tidig lördagmorgon.

boanchga åkte från Kramfors vid tidpunkten tidig morgon då cykeln var borta från Bruksbacken.

2016-10-28, 20:30

2016-10-31, 19:10
Det tar mellan två och tre timmar att åka från Kramfors tidig lördagmorgon till Umeå.
Det innebär att boanchga är framme i Umeå runt klockan åtta på lördagsmorgon.
Frågan är om RP fortfarande var jäkligt berusad då?

Det är absolut möjligt att vara jäkligt berusad klockan åtta på morgonen om RP har druckit mycket kvällen innan, även om han slutade dricka flera timmar tidigare.

2016-11-06, 17:24

Det jag tror händer då är att boanchga först konfronterar och mördar Eva i Kramfors fredag kväll den 25:e; sedan konfronterar och jagar hon sin jäkligt berusade dåvarande pojkvän RP i Umeå lördag morgon den 26:e med stor kniv så han faller ut genom fönstret och blir ryggmärgsskadad.

Mordet på Eva kanske var mer som en hämnd efter Ronnys skada.
Ronny gör slut med PG och PG hämnas på Eva.
PG måste hämnas på Eva innan hon flyttar, betydligt krångligare att hämnas efter flytten.
PG kanske aldrig var inlagd på sjukhuset, men om Ronny var på sjukhus förklarar det mycket, om hans rehab pågick för fullt.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-09-06 kl. 18:44.
Citera
2025-09-07, 09:00
Medlem
Vad jobbade PG's pappa med? Fanns det mycket knivar tillgängliga i hemmet?
Citera
2025-09-07, 13:14
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:

LÄNK
https://spinalistips.se/tips-aka-stollift-med-sitskin-877
1987 vet vi nu med säkerhet, men var det våren -87 eller samma helg som Eva Söderström mördades?
Citera
2025-09-07, 14:28
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:
LÄNK
https://spinalistips.se/tips-aka-stollift-med-sitskin-877
1987 vet vi nu med säkerhet, men var det våren -87 eller samma helg som Eva Söderström mördades?

Det som talar för att RP skadade sig våren -87 är för att PG inte fick reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall, enligt echoesofglory.

Citat:
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka
Citat:
därför fick inte Pia reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.
Citat:
– PG: När jag slog upp tidningarna sa jag: ”Vad fan har han gjort?”.
– Bo Åström: ” Vad fan har han gjort?”.
– PG: Ja.
– PG: Till min dåvarande sambo som även han var kompis med ”P”.
Om RP hade skadat sig i Umeå samma helg som Eva Söderström mördades så borde ju rimligtvis PG ha fått reda på mordet i Umeå när hon slog upp tidningarna på Norrlands universitetssjukhus?

För inte transporterar väl ambulansen en fallskadad person i Umeå till Sundsvalls sjukhus 263 km bort, istället för 2 km till närmaste?
Såtillvida inte RP bodde i Sundsvalls närområde våren -87?
Och varför skulle han då flytta till Umeå några månader senare, ryggmärgsskadad; med PG???
15 dagar hann PG bo ihop med RP i Umeå innan hon inte befann sig i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka.

Jag får inte ihop det …
Senast redigerad av Slaskheter 2025-09-07 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in