2025-09-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Roland kan ju ha befunnit sig utomhus med Annelis cykel.
Kan det vara så att det uppstod ett tjafs om cykeln ?

När Roland mördat Eva så var han tvungen att ställa tillbaka cykeln, den kunde ju inte stå på Kontorsvägen längre då den blivit sedd i samband med mordet.

Om Laban skällde så kanske Roland var tvungen att tysta honom.
Det är möjligt att Roland kunde locka in Laban då dom levt tillsammans i minst 3 år.

Mycket förklaras ju om cyklisten bodde i området och kände Eva/Anneli.
Dessutom var det nog också planerat med tanke på att personen tog med sig ett mordvapen.
Citera
2025-09-02, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Dessutom var det nog också planerat med tanke på att personen tog med sig ett mordvapen.

Ja rent teoretiskt var det nog bara Anneli som visste att Eva skulle komma hem senare, då Anneli lämnade mötet i förväg. Möjligen även Annelis väninna som var med den kvällen.
Annelis väninna/pekaren hamnade av någon anledning på sjukhus dagen efter mordet.
Anneli hade ju all tid i världen att hämta en kniv och invänta Eva.

Om triangeldramat handlade om toyboyen(Annelies kille, M.Å), Anneli och Eva.
Men vet vi ens att det var en kniv, det fanns ju säkerligen bra redskap vid hästhagen, tex en högaffel eller grep som skulle ge liknande skador. Och då var det ju inte form av knivhugg utan snarare djupa hål där varje hugg var dödande i sig. Det första hugget i nacken var troligen kniv dock. Det hade förmodligen också varit lättare att döda hunden med en grep eller högaffel.

Skaderisken måste också varit stor om man använde kniven, så det är möjligt att mördaren eller medhjälparen skadar sig. Man kan ju inte heller helt utesluta Marpet anser jag som skulle träffa Eva. angående hästarna.

Om fölet var sjukt så kanske det var ett motiv också, om det uppstod ett bråk mellan hästtjejerna. Om fölet dog en vecka senare så skulle det aldrig klara en transport till Sundsvall, om det var i så dåligt skick redan den kvällen. Marpet tog hästarna hem till sig vad jag förstår.

Marpet kan vara den som lämnade in erkännade tipset ?
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-09-02 kl. 11:31.
Citera
2025-09-02, 13:33
Medlem
Slaskheters avatar
2025-08-01, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Den som kontrollerar och styr tråden har multipla konton och det var han som mördade Eva Söderström.

Vem är han som kontrollerar och styr tråden med multipla konton och som mördade Eva Söderström?

Har han ett Y-namn?

LÄNK
Norrköping 2011-10-13 00:00
https://www.nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/y-mannen-ar-dopta-till-kriminalitet/r0k31kqj
Y-männen är döpta till kriminalitet
Tag dig i akt om du heter Tommy, Conny, Sonny eller något liknande i förnamn.
Ett liv på kåken hotar.
Enligt studien löper en Ronny eller en Jonny två och en halv gång så hög risk att hamna i kriminalitet jämfört med en Per eller en Mikael.
2025-09-01, 14:55
Citat:

boanchga visste vilka som hade mordvapen.

2023-01-01, 23:34
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Gardar är INTE religös, han hade ingen koppling till Umeå när Eva gick där. Vem är Leif S?
De som lekte krig var PAJ, Gardar, Lampan., Anders L, Ronny P, samtliga dessa hade tillgång till bajonetter.

Inte helt otippat hade ett Y-namn tillgång till bajonetter.

Citat:
– Bo Åström: Hur fick du reda på att Eva var död?
– PG: Jag läste det i tidningarna.
– Bo Åström: Vad tänkte du då?
– PG: När jag slog upp tidningarna sa jag: ”Vad fan har han gjort?”.
– Bo Åström: ” Vad fan har han gjort?”.
– PG: Ja.
– PG: Till min dåvarande sambo som även han var kompis med ”P”.

PG var sambo med densamme Y-namn i Umeå vid tidpunkten för mordet på Eva Söderström.

2017-03-20, 19:30
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, tror du familjen Söderströms prioriteringar dagarna efter mordet var att ringa runt till Evas kompisar? Hon hörde av sig till polisen om sina misstankar, men de var inte intresserade, de hade fått upp spåret på Sture.

PG befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, enligt echoesofglory.

PM
Citat:
Det stämmer, ingen av tjejerna har gett PAJ alibi. BÖ berättade i någon artikel som jag läste igår att P var ensam kvar i lägenheten när alla andra hade gått hem.

Det ska ha varit Berit som skjutsade Eva, Pia ska ha varit i Umeå, polisen brydde sig inte om hennes utsagor...det börjar klarna ordentligt, P är otroligt slug som vi misstänkt, och polisen + Qwast värdelösa.

PG ska ha varit i Umeå på fredagen, enligt ett PM från echoesofglory.

På fredagen vid tiden för mordet på Eva Söderström var PG med/hos sambon Y-namn i Umeå. Samtidigt där var hon med om en olycka. I Umeå hade han/hon/de tillgång till bajonetter.

2017-03-20, 20:50
Citat:
Ja jag vet inte hur Pia tänkte så jag kan inte svara. Familjens telefon fick inte vara upptagen, under den här tiden kunde de bara prata med varandra några minuter i taget, därför fick inte Pia reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.

PG fick reda på mordet på måndagen i Sundsvall tillsammans med sambon Y-namn.

Är det han som kontrollerar och styr tråden med multipla konton och som mördade Eva Söderström?

PG:s dåvarande sambo Y-namn från Umeå VET.
Citera
2025-09-02, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Vem som sen skulle köra transporten kvittar väl.
Det kvittar VÄL eftersom Marpet1 INTE var Evas ”bästa vän”.

Evas bästa väninna var ju Carina Nilsson.

LÄNK
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJWVnw/siaren-ska-losa-mordet
- Sista gången jag talade med henne var hon precis som vanligt, glad och uppåt, berättar bästa väninnan Carina Nilsson.
Varför skulle då Eva berätta för sin ”bästa vän” Marpet1 att det var Mr P som skulle köra hennes hästtransport till Sundsvall?

En tanke slog mig nyss.

Har familjen R*tterst*dt något med mordet på Eva att göra ?
Antingen hon eller Marpet sätter jag min sista slant på, om mordet har med hästarna att göra.

Men om nu Eva kanske började flörta lite med Carina Nilssons dåvarande make var det nog inte så populärt. Och maken kan ju ha velat hålla det hemligt om kärleken var besvarad.

Om Eva hotade med att prata med Carina Nilsson om förhållandet med maken, Mr M, så var det inte så bra för Mr M.

Evas bästa vän kanske visste hur mordvapnet såg ut.

Det verkar ju minst sagt som Aftonbladet har avslöjat hur det låg till, en riktig blooper att inte maskera namnet.

Så här på äldre dagar verkar det som Carina Nilsson har skilt sig från maken.

Pudelfrillan vet nog mycket väl vem den personen är som har flera konton aktiva samtidigt.

Rytterstdt finns inte kvar på Flashback, eller gör hon det.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-09-02 kl. 16:27.
Citera
2025-09-02, 18:34
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
boanchga visste vilka som hade mordvapen.

2023-01-01, 23:34
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Gardar är INTE religös, han hade ingen koppling till Umeå när Eva gick där. Vem är Leif S?
De som lekte krig var PAJ, Gardar, Lampan., Anders L, Ronny P, samtliga dessa hade tillgång till bajonetter.

Inte helt otippat hade ett Y-namn tillgång till bajonetter.

PG var sambo med densamme Y-namn i Umeå vid tidpunkten för mordet på Eva Söderström.

PG:s sambo i Umeå vid tidpunkten för mordet på Eva Söderström var Y-mannen RP.
Senast redigerad av Slaskheter 2025-09-02 kl. 19:17.
Citera
2025-09-02, 23:45
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:

PG:s dåvarande sambo RP i Umeå har suttit i rullstol sedan 20-årsåldern.

2021-04-03, 19:43
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Jag kan genom en bekant bekräfta att PG är en mkt speciell person. Dom var ett par en tid på åttiotalet. Hon jagade honom med en förskärare, han hoppa ut genom ett fönster och sitter nu i rullstol. En av hennes fd svärmödrar sa att PG var den knepigaste tjejen sonen haft.
Hennes senaste jobb var ett lönebidragsjobb, hon klarar förmodligen inte en vanlig anställning. Just nu jobbar hon inte alls. Hon verkar vara manisk men det ingår väl i hennes ev. diagnos.
Det här vet hon själv om....
Gonatt

2021-06-13, 12:52
Citat:
Ursprungligen postat av solvetheproblem
Det där stämmer, känner pappan till han som nu sitter i rullstol. PG var som ung, en våldsam tjej som misshandlade flera tjejer. Mycket stark dessutom. Hon är sedan länge gift med en polis.

2023-02-10, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Nuvarande polisfrun Pia G var känd som ett tokigt fruntimmer på den tiden. Det går historier om henne.

Våren -87 jagade hon sin dåvarande pojkvän med stor kniv i hans lägenhet högst upp i ett hyreshus. (Eva blev knivmördad hösten -87).

Han var jäkligt berusad. Han hoppade ut från fönstret av rädsla, blev illa skadad och är rullstolsburen sen dess.

Hon vet mycket väl att det var pga henne att det gick som det gick, men hon låtsades som ingenting.

Hon har flera psykiska diagnoser, bl a borderline.

Är det nån man ska akta sig för är det Pia G!

LÄNK
Publicerad 2018-03-08
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/jPpnqo/kunde-mist-livet--nu-tillbaka-i-paralympics
Kunde mist livet – nu tillbaka i Paralympics
Den alpina karriären dog där och då, säger Ronny Persson som suttit i rullstol sedan 20-årsåldern.
Våren -87 var RP 20 år gammal.
Senast redigerad av Slaskheter 2025-09-03 kl. 00:05.
Citera
2025-09-03, 10:23
Avslutad
Citat:

Om RPM var Evas toyboy skulle det klarna lite.
Han var 6 år yngre än Eva (född 1966) , och har ett mellannamn på M.

Det vore lite lustigt om Peter Sjölund varit klasskompis med Evas mördare
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-09-03 kl. 10:28.
Citera
2025-09-03, 10:43
Medlem
Citat:
Om RPM var Evas toyboy skulle det klarna lite.
Han var 6 år yngre än Eva (född 1966) , och har ett mellannamn på M.

Det vore lite lustigt om Peter Sjölund varit klasskompis med Evas mördare
Jag tror inte att mrM och mrR är samma gubbe. MrM kan vara den som Pudelfrillan fått upplysningar om och mrR är PG's ex. PG kanske I sin svartsjuka inbillat sig att hennes boyfriend mrR var ES's toyboy?
Citera
2025-09-03, 10:44
Medlem
Citat:
PG:s dåvarande sambo RP i Umeå har suttit i rullstol sedan 20-årsåldern.

2021-04-03, 19:43

2021-06-13, 12:52

2023-02-10, 14:41

LÄNK
Publicerad 2018-03-08
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/jPpnqo/kunde-mist-livet--nu-tillbaka-i-paralympics
Kunde mist livet – nu tillbaka i Paralympics
Den alpina karriären dog där och då, säger Ronny Persson som suttit i rullstol sedan 20-årsåldern.
Våren -87 var RP 20 år gammal.
Väldigt bra info!
Citera
2025-09-03, 10:51
Avslutad
Citat:
Jag tror inte att mrM och mrR är samma gubbe. MrM kan vara den som Pudelfrillan fått upplysningar om och mrR är PG's ex. PG kanske I sin svartsjuka inbillat sig att hennes boyfriend mrR var ES's toyboy?

PG kanske tog över Evas lägenhet i Umeå ?
Sedan tog RP över den.
Jag tror vi kan ha en ny toyboy kandidat.
Själv tror jag inte på M.Å som var Evas toyboy.
Det vore mer logiskt med PGs kille, RP.
Kan det vara så att lägenheten var värd runt 10.000kr?
Citera
2025-09-03, 11:49
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:
Väldigt bra info!

Informationen Född i Aftonbladets Fakta längst ner i artikeln stämmer överens med RP:s folkbokföringsuppgifter i Umeå på åttiotalet.

På samma adress folkbokförde sig PG under perioden 1987-09-10 - 1989-09-19.

Efter att PG flyttat ut stod lägenheten kvar på RP.

Citat:
PG kanske tog över Evas lägenhet i Umeå ?
Sedan tog RP över den.
Jag tror vi kan ha en ny toyboy kandidat.
Själv tror jag inte på M.Å som var Evas toyboy.
Det vore mer logiskt med PGs kille, RP.
Kan det vara så att lägenheten var värd runt 10.000kr?

Det mest troliga är väl att RP införskaffade sig lägenheten i samband med universitetsstudier, eller?
Citera
2025-09-03, 13:37
Avslutad
Citat:
Informationen Född i Aftonbladets Fakta längst ner i artikeln stämmer överens med RP:s folkbokföringsuppgifter i Umeå på åttiotalet.

På samma adress folkbokförde sig PG under perioden 1987-09-10 - 1989-09-19.

Efter att PG flyttat ut stod lägenheten kvar på RP.

Det mest troliga är väl att RP införskaffade sig lägenheten i samband med universitetsstudier, eller?

Ja antingen var Evas toyboy M.Å(Annelis kille) eller R.P.M (PGs kille)
Det som talar emot PG är ju hennes skada och sjukhusbesöket.

Det kan ju vara så att någon ville hålla igång Frestadius som gärningsman, medvetet.
Men när M.I.F dog i somras så kom dom rätta namnen fram.

Om det nu skulle vara så att Evas toyboy faktiskt är M.Å
Så ser det inte så bra ut för Anneli.

Anneli hade motiv/svartsjuka, tillfälle och vetskap om att Eva skulle hem senare.
Anneli hade även tillgång till sin egen cykel och kunde locka in Laban utan problem.

Eftersom Eva gick sista biten hem med Laban så var Anneli tvungen att ta honom också.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-09-03 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in