2025-09-03, 12:41
Medlem
Äntligen får vi se det C har behövt i snart två års tid. En mamma som gosar med henne i soffan och är ”närvarande”. Där C får säga ”hej mamma” istället för ”hejdå mamma”

MEN jag är inte dum. Jag går inte på det. Allt ska se bra ut och bara spel för galleriet. Men för C skull blir jag glad.
Citera
2025-09-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Äntligen får vi se det C har behövt i snart två års tid. En mamma som gosar med henne i soffan och är ”närvarande”. Där C får säga ”hej mamma” istället för ”hejdå mamma”

MEN jag är inte dum. Jag går inte på det. Allt ska se bra ut och bara spel för galleriet. Men för C skull blir jag glad.
Nä ingen normal människa går på denna skit längre ....
Varför ens filma och lägga upp det , stackars barn som måste ha en mobil I ansiktet så fort hon gör något med mamma .
Känns som denna mob är viktigare än chiara .
Citera
2025-09-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Och Flashback kommer inte sluta att finnas bara för att du anser att ämnet NH och det som skrivs om henne med fam. är i ditt tycka "skit".

För övrigt så är det skillnad på "skit" & fakta blandat med åsikter och tankar kring ett specifikt ämne.

Alla trådar här på FB är till för allmänheten och 100% valfria. Var och en avgör vad man själv tycker är värt att lägga sin tid på, ingen annan.

FB finns och spelar ett syfte.

I ämnet NH så finns det dessutom ett litet oskyldigt barn med i bilden där vuxnas beteenden inte alltid är särskilt tillfredsställande och ämnet ses därav som högst relevant.

Om du lider av att läsa i denna tråd skulle jag nog avråda dig från att ta del av den.

😊

Eftersom ni inte har något liv så är listan under aktuella ämnen, därför såg jag den. Till skillnad från er så kommer jag inte lägga ner mer av min tid här.

Gällande hennes barn så är det inte ert problem. Det är bara er ursäkt.
Citera
2025-09-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moo00cow
Eftersom ni inte har något liv så är listan under aktuella ämnen, därför såg jag den. Till skillnad från er så kommer jag inte lägga ner mer av min tid här.

Oj ! Men varför ens lägga energi och tid och skriva något i tråden om du inte är intresserad.
Vet du ens vad FB går ut på ???
Vad har du för rätt att tala om för andra vad dom skriver .
Om det stör dej så mycket så är det ditt problem inte vårt .
Citera
2025-09-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin5588
Alla diskuterar vem som är pappan fram och tillbaka. Men ingen tänkter på hur otroligt lik C är A?
Hon har kopia av As ögon. Det är självklart att han är pappan
Instämmer i att C är otroligt lik A. Något som bör beaktas är också att mörkare drag, så som bruna ögon och mörkt hår, är dominerande när det kommer till genetik. Det är inte särskilt troligt att ett barn som är 50% D skulle föds med blek hy, ljust hår och blå ögon, även om det såklart inte är omöjligt.

Gällande A har jag dock inte alls hängt med på senaste. Har han någon relation alls med C idag?
Citera
2025-09-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Instämmer i att C är otroligt lik A. Något som bör beaktas är också att mörkare drag, så som bruna ögon och mörkt hår, är dominerande när det kommer till genetik. Det är inte särskilt troligt att ett barn som är 50% D skulle föds med blek hy, ljust hår och blå ögon, även om det såklart inte är omöjligt.

Gällande A har jag dock inte alls hängt med på senaste. Har han någon relation alls med C idag?

Det brukar vara så. Min pappa har bruna ögon och mörkare drag, min mamma har blå ögon och ljushårig, alla vi syskon har blå ögon och 2 av oss med ljusare drag och en med lite mörkare drag och blå ögon.

Ja han är vår biologiska pappa!!! Som sagt det finns undantag, tror inte det är så enkelt att ögonfärg styr. Min farfar har blå ögon och min farmor bruna, 2 av deras barn har blå och två har bruna ögon.

Så för mig är det inte omöjligt att tro att DS skulle kunna vara det, även om jag TROR C är A:s, men inget jag vet🤷‍♀️

Han är inte inskriven som pappa och mig veterligen så har han sagt (har läst det på hans instagram dessutom så inget hörsägen) att han vill ha en relation både före och efter födsel han så grymt blev utesluten ifrån i sista stund.

Men det har både N och J satt sig emot att han ska få ha en relation med henne på olika vis jag inte orkar dra upp nu, finns att läsa här och på SM.
Det var en av anledningarna han började misstro om hon är hans efter anklagelser.

Tror han är maktlös tills den soppan är helt utredd. Även C:s biologiska farföräldrar och pappans syskon har blivit fråntagen möjligheten att ha en relation. Men bonuspappans föräldrar får, hur skevt är inte det?
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-09-03 kl. 19:26.
Citera
2025-09-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Och Flashback kommer inte sluta att finnas bara för att du anser att ämnet NH och det som skrivs om henne med fam. är i ditt tycka "skit".

För övrigt så är det skillnad på "skit" & fakta blandat med åsikter och tankar kring ett specifikt ämne.

Alla trådar här på FB är till för allmänheten och 100% valfria. Var och en avgör vad man själv tycker är värt att lägga sin tid på, ingen annan.

FB finns och spelar ett syfte.

I ämnet NH så finns det dessutom ett litet oskyldigt barn med i bilden där vuxnas beteenden inte alltid är särskilt tillfredsställande och ämnet ses därav som högst relevant.

Om du lider av att läsa i denna tråd skulle jag nog avråda dig från att ta del av den.

😊

Håller helt med dig. När ett oskyldigt barn är inblandat av hämndlystna vuxna då är det något annat.
Citera
2025-09-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moo00cow

Du verkar helt ha missförstått syftet med FB.
Det finns många offentliga personer som diskuteras på Fb...N är en av dem.

Ingen har påstått att N:s barn är någons "problem".

Här diskuteras skvaller/senaste nytt och tankar om/kring NH. Inget annat och som sagt så är det helt valfritt.
Citera
2025-09-04, 03:30
Medlem
I början på tråden när N blev gravid så skrivs det att man är rädd att N ska hålla barnet ifrån A och hans familj. Då antar jag att A har läst på allt om vårdnad och sånt hur han ska göra för att det inte ska kunna ske. Fattar att det är dåligt av N att hålla honom utanför förlossning/allt under graviditeten men efteråt så hade han ju kunnat skriva på papperna att han var pappa för då har hon ingen rätt att neka honom att träffa barnet. För han har ansett att han är pappan i 6 månader iallafall enligt Instagram inlägg som lagt ut i oktober skrev nån här i tråden tidigare. Soc kan följa med och träffa barnet om mamman skulle vägra, samt skulle N inte få neka A att träffa sitt barn om han skrev på att han är pappan. Hade han tvekat att han är fader som han verkar göra nu så hade han ju kunnat göra ett faderskapstest och sen avsäga sig faderskapet om det inte stämde.

Jag har så svårt att förstå hur det ens är möjligt att A eller hans familj inte har kunnat träffa C på 2 år? Det har skrivits så mycket om att N inte låtit han träffa C eller vara pappa och alla här inne har hatat på henne. Men sen nu kommer det fram att A inte ens skrivit på papperet att han är pappa fast N uppgett han som pappa? Hade jag varit N hade jag inte heller låtit A eller hans familj träffa min dotter om det hade skrivits så mycket dåligt om mig som mamma och att det är så synd om A som nekas träffa C men har A inte ens erkänt sig själv som fadern så varför skulle dom då säga ja till att han träffar henne?

Att sveriges rättsystem/advokater/socialen/jurister mm har ”väntetider” på över 2 år innan man gör nått för att fastställa faderskap är också väldigt väldigt konstigt och har svårt att se att det inte finns nått A kan göra för att kunna få reda på om han är pappan eller inte på dessa 2 år.

Så A eller hans familj har inte fått träffa C fast dom försökt kontakta N och genom soc? N har ju varit öppen med att det är A som är pappan så känns ju som att hade hon inte velat att A eller hans familj skulle varit delaktig alls så hade hon väll sagt hela tiden att det inte är A eller nekat att hon vet vem pappan är till soc? Sen väljer A att flytta till Göteborg också när barnet föds eller va det innan? Bara det kan jag tycka är anmärkningsvärt om man vill vara delaktig i sitt barnsliv, är ju väldigt långt Stockholm - Göteborg.

Jag antar A har anmält N för detta och för förtal över allt hon skrivit/pratat om att han skulle gjort mot henne?

Jag har aldrig haft någon dålig bild av A utan han verkar vara en fin människa. Jag reagerar/kommenterqr bara på vad som skrivs här inne i tråden.

Och nej jag känner inte N och hon känner inte mig, jag bor i Dalarna och skriver i denna tråd för jag tycker det är sjukt hur vuxna (antar jag) skriver och tror sig veta vad som sker i Ns liv med dottern och hur dottern ”ser” på sin mamma och man tolkar in saker av små korta klipp/bilder på Instagram. Aldrig läst värre kommentarer som skrivits om rena spekulationer över föräldraskap och anknytning när personerna inte ens är en del av barnets verkliga liv utan antar saker över internet.
Senast redigerad av Harsmarley 2025-09-04 kl. 04:30.
Citera
2025-09-04, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekobrottsmannen
Intressant, vart kommer denna informationen om soc ifrån? Josefsmaria66?

Ja från den kommentaren samt andra men det är så otroligt luddigt för alla skriver olika hela tiden

Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Detta är ju bara skrattretande! Varför i hela fridens namn ska A skriva på något om han känner det minsta tvivel på att C är hans .

Nu kanske detta är en dålig jämförelse men köper du ett hus och skriver på utan att ens ha tittat på ??

Och hur kan du med 100 % säga att A är biologiska pappa ?! Är det för att N säger det el, hon anklaga A för att vara otrogen vem säger att hon ej var det .

Vi vänder på det , skulle N så gärna velat ha A i Cs liv hade hon från början skickat in papperna och uppgett han som fader el låtit honom ta detta DNA test så det blev tyst på allt .

Och hur vet du med 100 % att A inte har försökt få kontakt till ett umgänge el kämpar för sin dotter .

Du skriver att han ska steppa upp och ta sitt ansvar ! Var är Ns ansvar då som mamma frågar jag ?

Och ang underhållet så satt hon och skröt om att hon inget behöver då A ej träffar C . Hade hon lämnat in papper om att han är far så hade hon fått det så ej As ansvar .

Tror du om någon har missat detta ang resor och jobb . Ingen har sagt att hon ej får jobba el resa nån gång .
Hade hon velat jobba och försörja dottern hade hon jobbat precis som alla andra .

Men nu är det så att N vill stå i rampljuset vem åker och spelar in en relaty serie när dottern är 5 mån sånt kanske man väntar med el åker i väg på nöjesresor mm utan sin dotter inte en gång utan flera .

Och var har du fått information om att det är klart ang soc ? Hade det varit det och A vägrat göra ett DNA test så hade detta gått till ett domstolsbeslut vilket det inte har gjort under 2 år .
Så var baserar du på att A ej tar sitt ansvar och är ett svin enligt din tolkning .
Medans N är jungfrun Maria och gör inga fel som jag tolkar av det du skriver

Jag har aldrig påstått att A är ett svin och N är jungfru Maria. Jag känner ingen av dom utan bara läst denna tråd och sett på socialmedier då jag följt båda två.

Tycker absolut att N inte skött allt bra heller genom att A inte fått vara delaktig på förlossning och inte blivit kontaktad. Men det är ju bara sånt jag läst här.

Jag har verkligen inte någon koll på om A är biologisk pappa eller inte och om han gjort ett DNA test utan jag utgår från vad ni alla som verkar känna honom skriver. Och ni skriver ärligt väldigt mycket dubbelt. Ena dagen är han pappan och N är så elak och inte låter A vara delaktig, nästa dag är han kanske inte pappan. Så det är väldigt lätt för folk i denna tråd att bli förvirrade över vad som är sant eller inte. Har mycket svårt att tro att det inte är prioriterar av soc att fastställa faderskap på ett barn om A skulle vilja det för N påstår han är pappan. Men det är ju även dubbelt där med. För vissa skriver att N nekar att A ska få göra ett DNA test. Och det låter mycket konstigt att soc eller domstol skulle gå med på att N ska kunna bestämma sånt.

Men blir bara patetiskt pajkastning här inne att kasta så mycket skit på N om att hon inte låter A eller hans familj träffa barnet. Men om A inte tror han är pappan och inte skrivit på och sen sitter hans ”nära” här inne och skriver så otroligt sjuka saker och elaka saker om mamman och mammans familj. Och att klaga på Ns närvaro med C och vad hon gör och att hennes familj hjälper henne för hon inte prioriterar sin dotter. Men vad jag läst i tråden så flyttade A väldigt tidigt efter C fötts till Göteborg? Är det nått man gör om man vill vara närvarande förälder?

Jag fattar dock att det måste vara otroligt tufft och hemskt för A om det är så att han är pappa och inte får träffa sitt barn men är han pappan som har inte N någon laglig rätt att hindra honom från att göra det. Så jag antar att A polisanmält N för detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
precis , det är så jag tolka allt ihop . Då hon la upp detta på Nessas storie och även på sin egen .
För att sen i nästa stund ändra sig , för det är så hon gör .
Och som du sa hon har själv valt att inte vara mammaledig hur man nu väljer att inte vara det är för mig en gåta. Men i Ns fall handlar det om att hon ej fick lika mkt pengar och hon var rädd för att ej hamna i centrum. Då denna brud lever för det !!

Jag vill så gärna tro att det är As dotter. Men jag börja oxå vara en av dom som tvivlar mer och mer .
För inga datum stämmer övrens varken då hon påstås bli gravid till den beräknade förlossning mm och ja Davide & A är super lika det har jag tyckt från början och jag håller fullständigt med dej jag hoppas A är pappan

Vet inte faktiskt 🤷‍♀️ tycker det är märkligt då allt finns kvar på IG där båda skrev vi är allt i från ovänner men just nu kan vi ej leva ihop och gör var sitt ❤️ på varandras status . Tills 3 dagar efter då allt blev kaos .
A tog kontakt med N därefter kom denna anklagelse upp om stalking hm 🤔 för att I nästa stund sitta och säga att han ej hört av sig här går det ej ihop att folk ej ser det , är för mig en gåta.

Det finns ett inlägg från den 17 okt 23 på As Ig där han berättar känslan om att bli pappa bla " ser fram emot att få träffa den lilla skapelsen och få känna den kärleken som jag hört så mkt om . Kommer nog vara en magisk känsla att få se henne första gången ❤️"
Hur grym får man vara som mamma att ta bort den önskan och känslan från någon som ska bli pappa .
Efter detta fick A så mkt hat då N påstod att han ljög?!
Vad ljög han om undrar jag än i dag ? Vem är hon att säga att detta ej är hans känslor !!

Och den 9 nov -23 skriver A att allt är bara mörker just botten är nådd . Även här påstår N att han ljuger .
Det är sen i maj -24 första gången efter C är född skriver att han längtar efter att få träffa min dotter , något som N påstår att han ljuger om .
och i oktober-24 lägger han ut en bild på en far & dotter som leker . Då A skriver " detta är en dröm som jag aldrig få uppleva att en far & dotter som leker ihop el få läsa en godnattsaga el säga pappa älskar dig "
Det är nu N går banans och gör ett 20 tal inlägg och interjuver och även sitter i sin podd och gör hån av A och påstår att detta är ett spel från hans sida och att han ljuger .
Vad fan är det han ljuger om undra jag ? hur vet dom vad han känner och tycker när dom ej släpper in han i Cs liv

Det är oxå väldigt skrattretande att dom anser att A ljuger och gör ett spel för galleriet då han la ut dessa bilder .
Men då måste det ju oxå vara det då N lägger upp filmklipp och bilder då hon låtsas vara den perfekta fam som har träffats i max 8 mån .

Varför ser inte folk detta att allt N gör är att manipulera och ljuga för allmänheten

Men då har ju A ansett att han är pappa i 6 månader efter dottern fötts? Och förstår jag det rätt att N då inte har sagt till soc att A är pappan till C? Då borde väll soc gjort nått för att ”hitta” pappan för det gör dom ju när fader är okänd.
Som jag skrev ovan så antar jag att A har polisanmält N för både förtal samt allt med C. För barnet har rätt till båda sina föräldrar, föräldrar som sitter i fängelse får även de träffa sina barn, även de som sitter inne och inte ens förtjänar det.
Citera
2025-09-04, 07:27
Medlem
Snälla nån. N säger i sin podd att C varit sjuk 2 ggr sen hon träffade VL och att hon inte visste va hon skulle göra med C när hon var sjuk för hon inte hade J så det var VL som löste situationen. På riktigt. Hur kan man inte veta vad man ska göra med sitt barn som är sjukt? Borde man inte veta det när ungen snart är 2 år?!

Hoppas VL får vara pappa till bebisen så han inte är med om samma sjuka tragedi som A
Citera
2025-09-04, 08:12
Medlem
Det är bullshit att Nicci behöver jobba. Bor man hemma som hon tror jag inte hon har dom utgifter som en vanlig Svenssons har. Dessutom om hon nu jobbar så har hon som alla andra en inkomstgrundad inkomst som Fk räknar på att för att få pengar.
Att skylla på att behöva jobba för att man inte har underhåll är oxå bullshit. Det är inte underhållet som gör att det går runt. Det är en sån liten del av inkomsten när man är mammaledig. Så skylla på att behöva jobba för att man inte får underhåll är skrattretande.
Vet inte vad hennes taxerad inkomst är så kan inte uttala mig om hon jobbar vitt.
Dessutom lite märkligt med hennes följare på Instagram. Ena dagen har hon 246 k följare, sedan sjunker det helt plötsligt till 240 k följare för att sedan gå upp till 246 k och därefter till 247 k följare. Och nu uppe i 255 k. Hur är det möjligt???!!! Och varför är det så få kommentarer och gilla markeringar i förhållande till följare. Hmmmm, skumt!!!
Men kommer väl få svar som vänds o vrids för att tolka mig som dum i huvudet😂😂.
Skulle aldrig få för mig o följa henne och stärka hennes egocentriska självmod. Räcker och läsa här för att få info, 😂. Sedan ska man ta vissa saker med en nypa salt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in