2025-09-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Detta är ju bara skrattretande! Varför i hela fridens namn ska A skriva på något om han känner det minsta tvivel på att C är hans .

Nu kanske detta är en dålig jämförelse men köper du ett hus och skriver på utan att ens ha tittat på ??

Och hur kan du med 100 % säga att A är biologiska pappa ?! Är det för att N säger det el, hon anklaga A för att vara otrogen vem säger att hon ej var det .

Vi vänder på det , skulle N så gärna velat ha A i Cs liv hade hon från början skickat in papperna och uppgett han som fader el låtit honom ta detta DNA test så det blev tyst på allt .

Och hur vet du med 100 % att A inte har försökt få kontakt till ett umgänge el kämpar för sin dotter .

Du skriver att han ska steppa upp och ta sitt ansvar ! Var är Ns ansvar då som mamma frågar jag ?

Och ang underhållet så satt hon och skröt om att hon inget behöver då A ej träffar C . Hade hon lämnat in papper om att han är far så hade hon fått det så ej As ansvar .

Tror du om någon har missat detta ang resor och jobb . Ingen har sagt att hon ej får jobba el resa nån gång .
Hade hon velat jobba och försörja dottern hade hon jobbat precis som alla andra .

Men nu är det så att N vill stå i rampljuset vem åker och spelar in en relaty serie när dottern är 5 mån sånt kanske man väntar med el åker i väg på nöjesresor mm utan sin dotter inte en gång utan flera .

Och var har du fått information om att det är klart ang soc ? Hade det varit det och A vägrat göra ett DNA test så hade detta gått till ett domstolsbeslut vilket det inte har gjort under 2 år .
Så var baserar du på att A ej tar sitt ansvar och är ett svin enligt din tolkning .
Medans N är jungfrun Maria och gör inga fel som jag tolkar av det du skriver

Håller med, skulle precis skriva något liknande som svar och lite till🤐
Som du reagerade jag på det att hon SKRÖT om att hon inte ville ha hans pengar och därför får inte underhåll av försäkringskassan.

För att senare gå ut med att hon inte fått en krona av honom, eller när hon säger att han inte hört av sig alls efter födsel trots att han inte visste om det och hon anmält honom för stalking innan dess, snubblar på lögner och ändå sitter det folk och försvarar detta😳

Hon SKRÖT om att ha ensam vårdnad och att hon därför "MÅSTE JOBBA" för att hon inte får pengar av A hon inte vill ha 🙄att de inte fattar själv hur sjukt det låter. Det var en del av planen så hon kunde eventuellt flytta utomlands utan att A kunde säga något.

Vi som lever i en så priviligerad del av världen där du kan vara hemma med ditt barn upp till barnet är 18 månader med full föräldrapenning är det så obegripligt för mig att hon inte gjorde just det, åtminstonde första året.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-09-02 kl. 16:39.
Citera
2025-09-02, 15:53
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Delar din uppfattning. Hade kunnat lägga till så mycket mer, men i det stora hela upplever det så som du beskriver.
Ok, men precis! finns så mycket mer att skriva om egentligen, ville mest kommentera en del av påståendena ☺️
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-02 kl. 15:55.
Citera
2025-09-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin5588
Alla diskuterar vem som är pappan fram och tillbaka. Men ingen tänkter på hur otroligt lik C är A?
Hon har kopia av As ögon. Det är självklart att han är pappan

Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Det blir lätt så då A ej bekräftat något pga N och för att han känner sig osäker .
Tror många ser en likhet då N uppgett han som fader och man känner inte till något annat . Själv ser jag ingen likhet alls av Andreas i chiara . Så nej det är ingen självklarhet att han är pappan för att du tycker det.

Men jag hoppas av hela mitt hjärta att han är det för både Cs skull och A

Jag tycker också C har A:s ögon och jag TROR att hon är hans.

Men jag tycker också att Davide och A är lika speciellt över ögon och leende. Bara att DS från LI uk är italienare med mörkare drag.

Kolla på Davides instagram 4 juni 2023 han poserar med två olika personer på något sportevent kanske. Så lika där tycker jag. Även på omslaget av fitnesstidningen.

I någon video ser man liknande glimt i ögonen och leende som A har. Detta fick mig att börja undra lite.

MEN JAG HOPPAS av hela mitt hjärta för C
skull🙏att hon är A:s. Mer balans och normalitet utanför SM och att hon slipper söka efter biopappa när hon är 18 för att hennes knäppa mamma och mormor haft fisar på tvären. Där står Micke och viftar med sin vita flagga🤐
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-09-02 kl. 16:22.
Citera
2025-09-02, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booktook
Nytt konto. Bara skrivit i denna tråden. ”Okej”.

Få det inte till att alla som skriver här känner A. Jag har ingen koppling till någon av dem och det krävs inte direkt för att se att som normal person reagera på allt konstigt Nicci gör.

Du säger att hon åker iväg på jobb? Konstigt att andra influencers som har barn tex. TanbyKlara aldrig åker iväg 2 veckor utomlands utan sitt barn för att jobba. Det normala är att man inte vill det. Var resan till Kina också jobb? Eller festhelgen i Köpenhamn?

Konstigt att sitta och försvara det som om det vore normalt. Då kan man väl istället förstå att folk reagerar och acceptera att man väljer att leva så för man har inte samma känslor som de flesta andra med barn har.

Som du säger, har ingen koppling till någon av dem bara för att man reagerar på hur illa Nicci och hennes familjs beteende är. En del borde kolla syn och hörsel (podden där de sagt och säger dessa sjuka saker vi reagerar på bland annat).
Citera
2025-09-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
uttalas det

Nikki

eller

Nissi

Herregud är detta ens en fråga Hur uttalar du Nicole?
Citera
2025-09-02, 22:17
Medlem
acephalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
uttalas det

Nikki

eller

Nissi

Nikki
Citera
2025-09-02, 22:30
Medlem
Varför går det inte in i folks huven att det NICCI som lämnade INTE A. Det var NICCI som stötte bort A inte tvärtom som vissa envist påstår🙄
A sa flera gånger innan C var född att han ville träffa henne och finnas där, det satte NICCI med mamma STOPP för!!
Har ni kollat Davide's instagram än och selfies med några den 4 juni 2023? Är det bara jag som ser likheterna med A?
Citera
2025-09-02, 22:32
Medlem
ArmandDuplantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Herregud är detta ens en fråga Hur uttalar du Nicole?

Frågan är inte ett dugg konstig eftersom det ligger närmare till hands att uttala namnet Nissi än Nikki, om man följer svenska uttalsregler. Som i Cissela eller Cindy. Egentligen borde det dock uttalas Niksi. Som jämförande exempel kan ordet access nämnas.

Ett ensamt c uttalas som k om det står framför vokalerna a, o, u eller å, eller framför konsonanter, men uttalas istället som s om det står framför vokalerna e, i, y, ä eller ö. I svenskan används sällan två c efter varandra men när så sker ska det uttalas ks om de följs av någon av bokstäverna e, i, y, ä eller ö.

Man kan väl anta att Niccis föräldrar, precis som du, saknade kunskap om detta, och att det därför blev lite tokigt.
Senast redigerad av ArmandDuplantis 2025-09-02 kl. 22:49.
Citera
2025-09-03, 07:39
Medlem
Citat:
Håller med, skulle precis skriva något liknande som svar och lite till🤐
Som du reagerade jag på det att hon SKRÖT om att hon inte ville ha hans pengar och därför får inte underhåll av försäkringskassan.

För att senare gå ut med att hon inte fått en krona av honom, eller när hon säger att han inte hört av sig alls efter födsel trots att han inte visste om det och hon anmält honom för stalking innan dess, snubblar på lögner och ändå sitter det folk och försvarar detta😳

Hon SKRÖT om att ha ensam vårdnad och att hon därför "MÅSTE JOBBA" för att hon inte får pengar av A hon inte vill ha 🙄att de inte fattar själv hur sjukt det låter. Det var en del av planen så hon kunde eventuellt flytta utomlands utan att A kunde säga något.

Vi som lever i en så priviligerad del av världen där du kan vara hemma med ditt barn upp till barnet är 18 månader med full föräldrapenning är det så obegripligt för mig att hon inte gjorde just det, åtminstonde första året.
precis , det är så jag tolka allt ihop . Då hon la upp detta på Nessas storie och även på sin egen .
För att sen i nästa stund ändra sig , för det är så hon gör .
Och som du sa hon har själv valt att inte vara mammaledig hur man nu väljer att inte vara det är för mig en gåta. Men i Ns fall handlar det om att hon ej fick lika mkt pengar och hon var rädd för att ej hamna i centrum. Då denna brud lever för det !!

Citat:
Jag tycker också C har A:s ögon och jag TROR att hon är hans.

Men jag tycker också att Davide och A är lika speciellt över ögon och leende. Bara att DS från LI uk är italienare med mörkare drag.

Kolla på Davides instagram 4 juni 2023 han poserar med två olika personer på något sportevent kanske. Så lika där tycker jag. Även på omslaget av fitnesstidningen.

I någon video ser man liknande glimt i ögonen och leende som A har. Detta fick mig att börja undra lite.

MEN JAG HOPPAS av hela mitt hjärta för C
skull🙏att hon är A:s. Mer balans och normalitet utanför SM och att hon slipper söka efter biopappa när hon är 18 för att hennes knäppa mamma och mormor haft fisar på tvären. Där står Micke och viftar med sin vita flagga🤐
Jag vill så gärna tro att det är As dotter. Men jag börja oxå vara en av dom som tvivlar mer och mer .
För inga datum stämmer övrens varken då hon påstås bli gravid till den beräknade förlossning mm och ja Davide & A är super lika det har jag tyckt från början och jag håller fullständigt med dej jag hoppas A är pappan

Citat:
Varför går det inte in i folks huven att det NICCI som lämnade INTE A. Det var NICCI som stötte bort A inte tvärtom som vissa envist påstår🙄
A sa flera gånger innan C var född att han ville träffa henne och finnas där, det satte NICCI med mamma STOPP för!!
Har ni kollat Davide's instagram än och selfies med några den 4 juni 2023? Är det bara jag som ser likheterna med A?
Vet inte faktiskt 🤷‍♀️ tycker det är märkligt då allt finns kvar på IG där båda skrev vi är allt i från ovänner men just nu kan vi ej leva ihop och gör var sitt ❤️ på varandras status . Tills 3 dagar efter då allt blev kaos .
A tog kontakt med N därefter kom denna anklagelse upp om stalking hm 🤔 för att I nästa stund sitta och säga att han ej hört av sig här går det ej ihop att folk ej ser det , är för mig en gåta.

Det finns ett inlägg från den 17 okt 23 på As Ig där han berättar känslan om att bli pappa bla " ser fram emot att få träffa den lilla skapelsen och få känna den kärleken som jag hört så mkt om . Kommer nog vara en magisk känsla att få se henne första gången ❤️"
Hur grym får man vara som mamma att ta bort den önskan och känslan från någon som ska bli pappa .
Efter detta fick A så mkt hat då N påstod att han ljög?!
Vad ljög han om undrar jag än i dag ? Vem är hon att säga att detta ej är hans känslor !!

Och den 9 nov -23 skriver A att allt är bara mörker just botten är nådd . Även här påstår N att han ljuger .
Det är sen i maj -24 första gången efter C är född skriver att han längtar efter att få träffa min dotter , något som N påstår att han ljuger om .
och i oktober-24 lägger han ut en bild på en far & dotter som leker . Då A skriver " detta är en dröm som jag aldrig få uppleva att en far & dotter som leker ihop el få läsa en godnattsaga el säga pappa älskar dig "
Det är nu N går banans och gör ett 20 tal inlägg och interjuver och även sitter i sin podd och gör hån av A och påstår att detta är ett spel från hans sida och att han ljuger .
Vad fan är det han ljuger om undra jag ? hur vet dom vad han känner och tycker när dom ej släpper in han i Cs liv

Det är oxå väldigt skrattretande att dom anser att A ljuger och gör ett spel för galleriet då han la ut dessa bilder .
Men då måste det ju oxå vara det då N lägger upp filmklipp och bilder då hon låtsas vara den perfekta fam som har träffats i max 8 mån .

Varför ser inte folk detta att allt N gör är att manipulera och ljuga för allmänheten
Senast redigerad av Millan75 2025-09-03 kl. 08:15.
Citera
2025-09-03, 09:42
Medlem
Usch så hemskt det är att komma in och läsa i en sån här tråd. Vad får ni ut av att bara sprida skit och spy galla?

Har ni aldrig frågat er själva om det är er det är fel på?

Hur skulle ni beskriva en person som spenderar sin fritid med att följa och ogilla någon annan?

Att ni snackar skit om henne påverkar inte hennes liv utan bara er egen tid och energi, är det värt det?
Citera
2025-09-03, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArmandDuplantis
Frågan är inte ett dugg konstig eftersom det ligger närmare till hands att uttala namnet Nissi än Nikki, om man följer svenska uttalsregler. Som i Cissela eller Cindy. Egentligen borde det dock uttalas Niksi. Som jämförande exempel kan ordet access nämnas.

Ett ensamt c uttalas som k om det står framför vokalerna a, o, u eller å, eller framför konsonanter, men uttalas istället som s om det står framför vokalerna e, i, y, ä eller ö. I svenskan används sällan två c efter varandra men när så sker ska det uttalas ks om de följs av någon av bokstäverna e, i, y, ä eller ö.

Man kan väl anta att Niccis föräldrar, precis som du, saknade kunskap om detta, och att det därför blev lite tokigt.

Du vet ju som alla andra att det är Nikki? Varför ens fråga?
Citera
2025-09-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moo00cow
Usch så hemskt det är att komma in och läsa i en sån här tråd. Vad får ni ut av att bara sprida skit och spy galla?

Har ni aldrig frågat er själva om det är er det är fel på?

Hur skulle ni beskriva en person som spenderar sin fritid med att följa och ogilla någon annan?

Att ni snackar skit om henne påverkar inte hennes liv utan bara er egen tid och energi, är det värt det?

Och Flashback kommer inte sluta att finnas bara för att du anser att ämnet NH och det som skrivs om henne med fam. är i ditt tycka "skit".

För övrigt så är det skillnad på "skit" & fakta blandat med åsikter och tankar kring ett specifikt ämne.

Alla trådar här på FB är till för allmänheten och 100% valfria. Var och en avgör vad man själv tycker är värt att lägga sin tid på, ingen annan.

FB finns och spelar ett syfte.

I ämnet NH så finns det dessutom ett litet oskyldigt barn med i bilden där vuxnas beteenden inte alltid är särskilt tillfredsställande och ämnet ses därav som högst relevant.

Om du lider av att läsa i denna tråd skulle jag nog avråda dig från att ta del av den.

😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in