2025-09-03, 22:00
Medlem
fresk66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Rent principiellt tycker jag att våldtäkt innebär att man med våld förgriper sig på någon - inte att en tjej ångrar sig i efterhand eller har svårt för att säga nej.

När man bygger in en lagstiftning som skyddar människor som inte kan säga nej och som berusar sig och därmed anses inte längre ansvara för sig själva - förstör vi all form av mänsklig kontakt. Vi släcker livet i ungdomars ögon. Det brinner inte i någon längre. Alla går runt slocknade som i en dystopisk roman av Huxley.

Ungdomar har knappt sex idag, man träffas inte, barn föds inte.

Vad som har hänt i Sverige är att en kvinnlig energi har tagit över kulturen. Feminism kallas det. Och i detta så förstör vi allting och murar in oss i skydd och åsikts korridorer.

Jag och mina syskon har alltid fått lära oss att säga ifrån, visa klor och näbbar. Det är lite sexigt med kvinnor och män som kan vresa ifrån. Detta är konservatism. Man lär sina barn att ta hand om sig själva och att inte umgås med bråkstakar eller fel typ av kille/tjej. Detta gör vi redan med akademiker bakgrund etc. Därför är det sällan Djursholmskvinna med läkarbakgrund som blir våldtagen.

Jag tycker den svenska kulturkanon som trycks fram nu är ett svar på min kritik. Det behövs en kulturkanon även i beteenden i Sverige. Vi behöver visa vägen för många vilsna. Konservativ inriktning.

1980 fick du en örfil av Eva om du var för närgången.
2025 får du ligga och tjejen säger ingenting, men morgonen därpå när den sociala stigman stiger henne över öronen när hennes kompisar kollektivt tycker hon gjort bort sig - framkallar ett "ångerskap" och plötsligt fälls en ung kille och hela hans liv sätts i spillror när hans sociala umgänge tar avstånd från honom, han får inga intervjuer när han söker jobb för hans dom syns på internet etc.

Du förstår nog min frustration över samhället.

Tro mig, jag tycker rådande lagstiftning är helt förkastlig, destruktiv och inte alls rättssäker. Samtidigt som det procentuellt är många som frikänns i sexualbrottsmål pga bristande bevisning, är det samtidigt många som blir oskyldigt dömda, vilket är ytterst oroväckande och skrämmande. Men i ljuset av det går det inte säga att tilltalad i detta fall ska bli frikänd.

Utan att veta vilken typ av bevisning åklagaren lägger fram, och vilket typ av berättelse målsägande har, avvaktar jag med att säga att tilltalad ska frikännas.

Vilken typ av stödbevisning som råder i detta fall vet jag inte så jag väljer att hålla mig neutral tills vidare. Domstolar är generellt försiktiga med fällande domar i sexualbrottsmål (om det inte är uppenbart att brott begåtts) men med sagt, så sitter många på anstalt trots att det inte har begått brott eller i vart fall saknat uppsåt.
Citera
2025-09-04, 00:00
Medlem
Don't put your dick in crazy.. svårt för kåta unga män (och äldre) att särskilja och kan bli en dyrköpt läxa.
Citera
2025-09-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guillemot
Samnytt är agendadrivna. Det finns ingen mening i att diskutera den där artikeln utan att ha en dom och ett förundersökningsprotokoll att utgå från
Som DN då? Inte mkt media som blir ok med andra ord? För du är väl inte vänsterblivet partisk?
Citera
2025-09-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Med tanke på källan har vi väl att göra med en pursvensk kille. Undrar om de skulle skrivit samma text ifall han hetat Mohammed och morsan Nour.
Nä, för arabers kvinnosyn är ofta kasst. Ungefär som er vänsterextremisters..
Citera
2025-09-04, 00:08
Medlem
Citat:
Rent principiellt tycker jag att våldtäkt innebär att man med våld förgriper sig på någon - inte att en tjej ångrar sig i efterhand eller har svårt för att säga nej.

När man bygger in en lagstiftning som skyddar människor som inte kan säga nej och som berusar sig och därmed anses inte längre ansvara för sig själva - förstör vi all form av mänsklig kontakt. Vi släcker livet i ungdomars ögon. Det brinner inte i någon längre. Alla går runt slocknade som i en dystopisk roman av Huxley.

Vad som har hänt i Sverige är att en kvinnlig energi har tagit över kulturen. Feminism kallas det. Och i detta så förstör vi allting och murar in oss i skydd och åsikts korridorer.

Jag och mina syskon har alltid fått lära oss att säga ifrån, visa klor och näbbar. Det är lite sexigt med kvinnor och män som kan vresa ifrån. Detta är konservatism. Man lär sina barn att ta hand om sig själva och att inte umgås med bråkstakar eller fel typ av kille/tjej. Detta gör vi redan med akademiker bakgrund etc. Därför är det sällan Djursholmskvinna med läkarbakgrund som blir våldtagen.

Jag tycker den svenska kulturkanon som trycks fram nu är ett svar på min kritik. Det behövs en kulturkanon även i beteenden i Sverige. Vi behöver visa vägen för många vilsna. Konservativ inriktning.

2025 får du ligga och tjejen säger ingenting, men morgonen därpå när den sociala stigman stiger henne över öronen när hennes kompisar kollektivt tycker hon gjort bort sig - framkallar ett "ångerskap" och plötsligt fälls en ung kille och hela hans liv sätts i spillror när hans sociala umgänge tar avstånd från honom, han får inga intervjuer när han söker jobb för hans dom syns på internet etc.

Ja, fast det sker ju även typ i Kina och Japan. Knappast "feministiska" länder..
Citera
2025-09-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Nassenytt är verkligen förvirrande. När invandrare våldtar ska dem ut direkt, då har domstolen alltid rätt, när svenskar våldtar är det kvinnornas fel och domstolen har fel.

Inte märkligt då deras syfte är att sprida rasism.
Enda nassarna är ni i hamsvänstern.
Citera
2025-09-04, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Nä, för arabers kvinnosyn är ofta kasst. Ungefär som er vänsterextremisters..

Och den här killens kvinnosyn, vad vet vi om den?
Citera
2025-09-04, 06:12
Medlem
Citat:

Ungdomar har både mer sex samt betydligt mer avancerad sex idag än när jag var ung på 70- och 80-talet. Att det inte föds barn har inte att göra med att det slutat knullas.

Klor och näbbar är sedan inte sexigt. Om man inte är en höna eller tupp.
Citera
2025-09-04, 06:15
Medlem
Låter ju helt galet.
Är dom helt sinnesjuka, vad är det för fel på dessa som dömer. Dom har ju förstört den grabbens liv. Hur ska man kunna hämta sig efter något sådant.

Våldtäkter är tyvärr svårt då det är egentligen ord mot ord men bara för det är svårt så betyder inte man ska döma för fördelen för kvinnan och hoppas på att hon inte ljuger.

Svenska män får helt enkelt sluta att ha sex med svenska kvinnor.
Citera
2025-09-04, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Den här lagen är sinnessjuk!
Jag lyssnade nyligen på en välrenommerad jurist som berättade att män egentligen bara har två alternativ för att bli friade i våldtäktsfall, där ord står mot ord.

1: Filma hela händelseförloppet
2: Ha ett vittne under samlaget

Totalt sinnessjukt.

Släng upp ett namn när du påstår sådana där saker. Annars blir det inte direkt trovärdigt. Precis som en annan skribent redan skrivit så leder de flesta anklagelser om våldtäkt inte till någon fällande dom, inte ens till åtal i de flesta fall. Och om då din välrenommerade jurist skulle ha rätt borde det ju då vara mängder av dessa fall som inte leder till en dom, där det funnits vittnen till sexet och/eller att sexet filmats. Och så är det ju inte.

Så påståendet är helt fel och att en jurist därför skulle ha sagt så låter märkligt.
Citera
2025-09-04, 06:35
Medlem
Kanske dags att slå ihop trådar?

(FB) Dömd för våldtäkt utan bevisning

Vad gäller skuldfrågan så är jag öppen både för att kvinnan ljugit (och gjort så även i de andra liknande fall hon varit inblandad i) och att killen är skyldig. Det rör sig ju uppenbart om ett gäng djupt dysfunktionella människor.

- Oavsett du i unga år blivit våldtagen tre gånger eller ljugit om tre våldtäkter så känns det väl som att kvinnan inte är frisk eller iaf har ett rätt dåligt umgänge. Lägg därtill att hon tydligen gillar droger samt att det vittne hon åberopar har samma problem.

- Normala killar blir inte ihop med den sortens tjejer. Så det är väl ganska solklart att killen själv är av samma skrot och korn.

- Ser man sedan fotot på den ömma modern så är det hela klappat och klart.
Citera
2025-09-04, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Tro mig, jag tycker rådande lagstiftning är helt förkastlig, destruktiv och inte alls rättssäker. Samtidigt som det procentuellt är många som frikänns i sexualbrottsmål pga bristande bevisning, är det samtidigt många som blir oskyldigt dömda, vilket är ytterst oroväckande och skrämmande. Men i ljuset av det går det inte säga att tilltalad i detta fall ska bli frikänd.

Utan att veta vilken typ av bevisning åklagaren lägger fram, och vilket typ av berättelse målsägande har, avvaktar jag med att säga att tilltalad ska frikännas.

Vilken typ av stödbevisning som råder i detta fall vet jag inte så jag väljer att hålla mig neutral tills vidare. Domstolar är generellt försiktiga med fällande domar i sexualbrottsmål (om det inte är uppenbart att brott begåtts) men med sagt, så sitter många på anstalt trots att det inte har begått brott eller i vart fall saknat uppsåt.

Det ska alltid vara Hellre Fria än Fälla. Så om lagstiftningen tar många men samtidigt felaktigt dömer - ska den ändras.

Du skriver:
"Domstolar är generellt försiktiga med fällande domar i sexualbrottsmål "

Tvärtom. Jag anser att vi lever i en kultur just nu där människor (inte minst domstolar, jurister, etc ALLA) är starkt präglade av en grupp och kollektivt tänkande. Det finns inte utrymme för människor att tycka annorlunda och i denna sörja så är sexbrott det värsta man kan göra.

Titta bara på Lets Dance Domaren, Demrmot Clemenger. Han köpte sex av en thaisalong som runkade av honom frivilligt och där ingen blivit skadad. Denna man jagar media och skickar journalister över engelska bukten för att fånga honom på kamera - samtidigt har vi en bomb i veckan och kriminella sångare som vinner priser och får åka på turnéer land och rike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in