Citat:
Ursprungligen postat av
Dishy
Låter intressant, ska bli kul att följa!
Ja jag tränar och har nog behållit det mesta av musklerna (kör Ozempic) och gått ned mycket runt midjan. Långsam viktnedgång, styrketräning och bra med protein, 1,5-2 g per kg kroppsvikt. Kvarg, keso, ägg och kyckling är stapelvaror. Har alltid färdigstekt protein i frysen och kylen så att det bara är att värma och käka.
Haha ja... det som är lite tråkigt är ju att man har ju börjat bli rätt trött på kyckling och ris, det är ju typ det enda jag har ätit i 3-4 år på vardagarna i alla fall. Helgerna är en stor synd och småätandet hit och dit. förra året var jag uppe på 104kg och fattade inte hur jag hamnat där, även ifall man kan trycka en del onyttigheter på helgerna så låg jag ju ändå mycket minus på kalorisidan under vardagarna. Fan känts hopplöst många gånger.
vad ligger ditt kaloriintag på?
Kör du några carbs?
Kör du kosttillskott? proteinpulver exempelvis?
Har en burk kreatin hemma också, men inte vågat ta det förens jag är nere på en låg fett %, vågar man ta det när man går på mounjaro? tänker kanske till våren hehe.
Hoppas denna gången få rätsida på det och det är målsättningen, ska bli sjukt intressant och se vad som händer med en när man har en chipspåse framför sig, kommer man ta 5st och sen inte vilja ha mer eller kommer det vara som tidigare, sluka hela påsen under 20 minuter. Personer som lyckas att ha en chipspåse i skåpet en hel vecka har jag kallat psykopater