• 1
  • 2
2025-09-03, 16:11
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Ja, nu lanseras julmust med alkohol på bred front, både i lättvariant i butikerna och starkvariant på systemet.

https://metromode.se/noje/julens-sto...lkohol-ar-har/

https://www.mynewsdesk.com/se/herrlj...julmust-123042

Vad tror ni om det? Jag är försiktigt skeptisk. Alkoholsmak är inget man saknat, men möjligen kan det öka mustigheten och fylligheten.
Citera
2025-09-03, 16:16
Medlem
KAn ju va riktigt trevligt i glasflaska.

Bara det inte är sockerfritt skit och har lagom mycket socker.
Inte för mycke å inte för lite så kan det bli riktigt poppis till julen.
Citera
2025-09-03, 16:19
Medlem
Ska bli roligt att testa när de släpps. Har provat med både rom och whisky i must men det blir lite för sött för min smak.
Citera
2025-09-03, 16:19
Medlem
Det var väl en jävla smäck mot alkoholisterna, eller de som har problem med alkoholen. Skapades just av nyktra alkoholister, för att få sinnesfri vid jul. Kör på, och låt oss alla gå samma väg.
Citera
2025-09-03, 16:21
Medlem
triptykens avatar
Oooof kommer det inte vara som Hard Selzer? Om du testat det TS?

Såg några unga hipsterfolk glida ut från systemet med ett flak och tänkte "ja men man ska va med i svängarna" och köpte två burkar och det var det sjukaste jag druckit. Tänk dig nåt som smakar exakt som Loka Citron. Ingen alkoholsmak alls, alls. Så när din kropp börjar känna av effekten av alkohol så var det som om man blivit sjuk eller nåt - som om avsaknaden av smaken gjorde att man inte kunde förstå drogen man fått i sig.

För är det samma fyyyyy fan. Allt det gör är att du blir påverkad.
Citera
2025-09-03, 16:36
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det var väl en jävla smäck mot alkoholisterna, eller de som har problem med alkoholen. Skapades just av nyktra alkoholister, för att få sinnesfri vid jul. Kör på, och låt oss alla gå samma väg.
Jag håller med, kan faktiskt tycka det är lite osmakligt att lansera en sådan produkt vid just julen då många familjer har "vit jul" som koncept d.v.s avsaknad av alkohol.

Vill man just specifikt ta fram en alkoholhaltig must, varsågod, men döp den inte till jul- eller påskmust.
Citera
2025-09-03, 16:43
Medlem
bra ide. Spænnande. Hær ska halsas alkomust.
Citera
2025-09-03, 17:15
Medlem
fast mellanmust finns redan och funkar. svagdricka från spendrups. köper alltid till julen. denna mellammust lär ju bara bli en rebranding
Citera
2025-09-03, 17:31
Medlem
immenhusens avatar
Blandade känslor. Vill man ha alkohol med mustkaraktär, har vi ju redan (äkta) svagdricka. Annars öl. Har således svårt och se vad syftet skulle vara. Och inte beställer man en julmust med alkohol på nattklubb? Krasst sagt blir ju detta bara en ny sliskig alkoläsk i mängden.

/AI
Citera
2025-09-03, 17:47
Medlem
Pelle-Roevs avatar
"Julmustgrogg" har man druckit många genom åren, och det där kan säkert sälja bra!
Citera
2025-09-03, 17:54
Medlem
HerrKralls avatar
För oss som upplevde 90-talets alkoläsk-bonanza så fanns Tomtepops (Kopparbergs) en kort period på systemet. Så inget nytt här.
Citera
2025-09-03, 18:02
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
"Julmustgrogg" har man druckit många genom åren, och det där kan säkert sälja bra!

Som flykting annorstädes i världen lär man väl tyvärr inte få smaka detta nya påfund.

Julmust-grogg har jag dock aldrig druckit. Kommer ihåg vi brukade blanda starkglögg och rom 50/50 och tyckte det var gott. Men man var väldigt ung då. Hade antagligen hatat det idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in