" We are fighting human animals and we are acting accordingly
. . . There will be no electricity, no food, no fuel,
everything is closed."
stämmer det eller stämmer det inte att israel säkerställer att det tillförs sedan utalandet gjordes dagen efter hamas hade bekämpats och besgrats inne i israel?
du menar hauge monumentet? väl värt ett besök om du är i trakterna av holland/belgien
"Amalek Hauge Memorial" refers to the Amalek Monument in The Hague, Netherlands, a Star of David with four figures by sculptor Dick Stins, created as a memorial to the Jewish victims of the Holocaust. The monument features the biblical phrase "Remember what Amalek has done to you..
Jo det vore ju ett krigsbortt med tanke på att de har andra vapen att lösa uppgiften med. även om jag personligen tycker att det är orimligt att fler judar ska offras för "de oskyldiga palestinernas skull".
En mellanväg kudne vara enbart standoffvapen, dvs inga soldater på marken i gaza.
Han syftade säkert till orginal betydelsen av Nakba, tillskillnad från den postmoderna som fick fäste kring 80-talet.
Här på engelska (boken skrevs 1948, så den är nära i tid)
https://archive.org/details/zurayk-nakba
rimligt. Hamas är djur
“Kidnapping, abusing and murdering children, women and elderly people is not human. There is no justification for that. Hamas has turned into ISIS, and the residents of Gaza, instead of being appalled, are celebrating.
“Human animals must be treated as such. There will be no electricity and no water [in Gaza], there will only be destruction. You wanted hell, you will get hell.”
Jo, han har ju rätt, israel har varit aldeles för humana. och självklart ska hamas brännas i gaza.
Uhm... vad jag kan se så bevisade du precis min poäng.
Och det är ju även lösryckta citat som eventuellt skulle kunna leda till att de specefikt (om man nu kan koppla deras handlingar direkt till citaten) skulle kunna dömmas (likt slobodan et al i ssrebrenicamassakern), men Israel? nej, då skulle jag snarare påkalla vad israel har gjort för att förhindra dessa "enstakas utalade folkmordsplaner". vilket tycks vara väldigt mycket. då vi 2år in i kriget mot hamas i gaza, inte ser något av det hända.
nåja. det bleknar ju i jmf med utalandet (och palestinernas handling) i det pågåonde folkmordet som palestienrna driver mot judarna och israel.
"a war of extermination and momentous massacre which will be spoken of like the Mongolian massacre and the Crusades."
Abdul Rahman Hassan Azzam,
the secretary-general of the Arab League from 1945 to 1952, declared in 1947 that, were a war to take place with the proposed establishment of a Jewish state.
Jag förmodar att du anser att palestinerna, libanon, syrien (länder som ännu inte sökt och formaliserat fred med israel , likt jordanien och egypten) bedriver "folkmord" mot judarna?
Jag nöjer mig med att konstatera att ICJ (Sydafrika vs Israel) inte kände något behov av att likt i fallet (ukraina ryssland) begär ett omedelbart stopp på militära operationer.
och därvid inte lägger någon större värde i det.
Korrekt, det gäller påstådda krigsbott (eller medhjälp till krigsbrott) för två individer (+ några numera dödade hammas terrorister). märkligtnog utanför deras jurisdiktion, så du har rätt, de är som talibaner, eller delar deras övertro på någon "kosmiskt" makt....