Citat:
Ursprungligen postat av
Du-Hast
Då menar jag att det faktiskt inte gör något att han får allting rätt ...
Som vittne har man alltid rätt till sin egna tolkning av saker man sett ..
Sen så väljer han ju såklart många uppgifter som andra vittnen redan sett och som media också tagit upp...Så då är det lättare att ha rätt !
T.ex vad gör det om han har fel när Olof vändes eller hur Lisbeth var kontaktbar ?
Det var ju inte så att polisen ställde direkta frågor vilken färg på jackan Karin hade eller om det var Hans J som körde taxin !
Precis, som vittne har man såklart sin egna uppfattning som gäller, men nu talade jag om SE som GM.
Men även vittnens uppgifter kontrolleras för att på så sätt kunna bekräfta olika händelser på en brottsplats. (Den stora missen här är att man inte gjorde det i tillräckligt stor utsträckning. Vem såg vem? Vem talade med vem? O.s.v. Precis som du är inne på i din sista mening.)
Och återigen.... det är inte bara att använda "mediauppgifter"... dessa kan vara felaktiga och var så också.(Vilket GM, vem det nu än var, kunde se)
Och vad andra vittnen sagt i förhör till polisen vet inte SE, varken som vittne eller GM.
Jag kan också se att SE plockade mycket uppgifter från media i det fall jag först placerar honom som GM...men alla hans uppgifter framkom inte i media. Hans uppgifter till väktarna var 20 min efter mordet.
Vill du gräva, så får du gärna försöka hitta vart och när det framkommer att polisen varit "ointresserade".
Jag vill fortsatt hävda att SE var först med detta i Rapportinslaget 6/4 mot bakgrund av det skriveri som uppkom dagen efter, i både Aftonbladet och Expressen.
Vi får då ex. veta att Glantz inte ens togs på namn.
(Nu idag kan vi se hur många som
inte togs på namn i anmälan(A1), att både Vallin och Rytterstål talar om ointresse från polisen.)