2025-09-01, 13:48
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrenzyPreserve
Skulle gissa på att du aldrig ens testat någon av de här alkaloiderna? Det låter mest som att du bara sprider skräckhistorier du sett om hur 'fruktansvärt' och 'hemskt' det är. Självklart är de potentare och har en helt annan effekt än vanliga kratomblad, men du kan verkligen inte dra så absurda slutsatser bara utifrån vad folk som haft problem säger.

Du måste också ta hänsyn till de som faktiskt haft bra resultat – och de sitter sällan och gnäller på Reddit. Det är ren bekräftelsebias, om något...

Vad har vi för odds på att det är någon på SS som sitter och försöker förminska den överväldigande mängden med information som visar att detta är en substans man absolut inte vill hamna i klorna på? 1.11x pengarna? Vad har vi för odds på att det kommer ett svar att personen absolut inte jobbar hos SS utan bara har som hobby att sätta sig in i knappt tillgängliga produkter i Sverige? 1.04x? Jag hoppas det skiter sig ordentligt för eran verksamhet.
Senast redigerad av insikter 2025-09-01 kl. 13:51.
Citera
2025-09-01, 14:33
Avslutad
Jag tror ni som har ingen eller väldigt lite erfarenhet skjuter er i foten med att bruka 7-oh och/eller den andra hemskheten.

Det finns liksom en anledning varför det står så mkt mardrömshistorier på reddit. Ingen överdriver där.. Varför skulle dom?

Sorligt som fan om nissar här med liten eller ingen erfarenhet av tyngre droger blir hooked på det här..kommer troligt leda till tungt missbruk o sen när detts inte går att handla i Europa för blivit olagligt.. Då har ni sån jävla abstinens ni antagligen måste lära er darknet eller gatan för substitut. Its a long way down.

Varför tror ni oxykontinpandemien i USA var så omfattande.
Citera
2025-09-01, 14:42
Avslutad
Citat:
De flesta skräckhistorier är överdrivna och propaganda, ofta spridd av medier eller personer som själva fått problem med substanserna.

Tror på detta ang personer till 0%

Varför skulle folk som söker hjälp på reddit överdriva? Det låter inte rimligt.

Visst en den lyckliga kanske har så bra självkontroll och ett stadigt lager. Men i det flesta fall funkar det inte så. Sen vet jag inte hur tolerans funkar på dessa preparat. Vet du? Med 95% säkerthet kommer detta sänka livskvalitet över tid väldigt mkt för beroendemänniskor som inte kan låta bli testa dessa destruktiva produkter.

Du har rätt till din åsikt och detta är Flashback.

Just mina två enkronor i debatten

Väl mött
Citera
2025-09-01, 16:16
Medlem
Exakt vad jag oxå tänkte. Rätt genomskinligt dessutom. Varit storkund i många år, hade jag vetat att de skulle bli så här jävla genomruttna hade jag aldrig någonsin handlat därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Vad har vi för odds på att det är någon på SS som sitter och försöker förminska den överväldigande mängden med information som visar att detta är en substans man absolut inte vill hamna i klorna på? 1.11x pengarna? Vad har vi för odds på att det kommer ett svar att personen absolut inte jobbar hos SS utan bara har som hobby att sätta sig in i knappt tillgängliga produkter i Sverige? 1.04x? Jag hoppas det skiter sig ordentligt för eran verksamhet.
Citera
2025-09-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards

Visst en den lyckliga kanske har så bra självkontroll och ett stadigt lager. Men i det flesta fall funkar det inte så. Sen vet jag inte hur tolerans funkar på dessa preparat. Vet du? Med 95% säkerthet kommer detta sänka livskvalitet över tid väldigt mkt för beroendemänniskor som inte kan låta bli testa dessa destruktiva produkter.

Du har rätt till din åsikt och detta är Flashback.

Just mina två enkronor i debatten

Väl mött

Fins ju folk på Reddit som tom talar illa om vanligt jävla gräs . Visst detta är en potent drog , men långt i från alla som får problem med saker dom tar . Känner folk som hanterar heroin, och jag känner folk som inte hanterar heroin. Vad vill jag ha sagt med detta ? Ja jo att det fins folk som klarar av att ta droger, och folk som inte gör det . I mitt fall så har jag gått igenom ett 100 tal olika substanser , och jag jobbar, betalar skatt och sköter mig i vardagen . Självkontroll mannen . Ingenting är direkt bra att ta för mkt av . Det finns skräck historier i tusentals på nätet av alkohol, men det hindrar ju inte folk iaf för att fortsätta konsumera skiten då dom flesta även där hanterat den drogen
Senast redigerad av Bobthebear 2025-09-01 kl. 17:41.
Citera
2025-09-01, 18:02
Medlem
På Reddit har man läst hur folk som går genom abstinens på kratom jämföra det med abstinens på heroin eller doser på 30mg oxy i en månad med heroin abstinens. Man ska inte lita på reddit helt enkelt. Jag vet inte hur 7oh är men man måste komma ihåg att folk som skriver på reddit går genom abstinensen där och då, och mår så skit i stunden att de inte annat än kan tänka abstinensen de går genom för stunden är den värsta de gått igenom och därmed helt enkelt överdriver. De har glömt tortyren de gått igenom med annan abstinens, exempelvis heroin, och därför jämför saker som kratom och 7oh med det.

Men än en gång, jag vet inte hur 7oh är. Säger bara att man ska ta det med en nypa salt.

Är det bra att 7oh är tillgängligt för stunden? Både ja och nej. Ja, för det finns människor med smärtor som ignoreras av vården och som kan hantera ett sådant ämne i medicinskt syfte. Nej, eftersom det finns människor med missbruk i bakgrunden också. Dessa borde givetvis, om de är rena, hålla sig borta från detta.
Senast redigerad av KristianLiv 2025-09-01 kl. 18:04.
Citera
2025-09-01, 18:09
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards

Vart påstod jag att de överdrev?
Citera
2025-09-01, 18:15
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insikter

Påstår du att jag skulle ha någon anknytning till SS? Kikar du på min kommentarshistorik så ser du att jag längre tillbaka REK:at för AE (fd. KE) under tiden som kratom fortfarande var lagligt. Vet inte riktigt hur jag skulle kunna bevisa motsatsen, men aja. ¯\_(ツ)_/¯
Citera
2025-09-01, 18:30
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristianLiv
På Reddit har man läst hur folk som går genom abstinens på kratom jämföra det med abstinens på heroin eller doser på 30mg oxy i en månad med heroin abstinens. Man ska inte lita på reddit helt enkelt. Jag vet inte hur 7oh är men man måste komma ihåg att folk som skriver på reddit går genom abstinensen där och då, och mår så skit i stunden att de inte annat än kan tänka abstinensen de går genom för stunden är den värsta de gått igenom och därmed helt enkelt överdriver. De har glömt tortyren de gått igenom med annan abstinens, exempelvis heroin, och därför jämför saker som kratom och 7oh med det.

Instämmer. Det finns alltid folk som påstår att nästan vad som helst ger 'värre abstinens än heroin', till och med Lyrica/Pregabalin osv.

Jag känner någon som upplevde kratomabstinensen som betydligt värre än den från 7-OH, till exempel. Det varierar förstås från person till person. 7-OH är inte unikt i det här avseendet och heller inte den värstingdrog som vissa vill måla upp den som.
Citera
2025-09-01, 21:35
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Citat:
Vart påstod jag att de överdrev?
Jadu..
Citat:
De flesta skräckhistorier är överdrivna och propaganda, ofta spridd av medier eller personer som själva fått problem med substanserna.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Fins ju folk på Reddit som tom talar illa om vanligt jävla gräs . Visst detta är en potent drog , men långt i från alla som får problem med saker dom tar . Känner folk som hanterar heroin, och jag känner folk som inte hanterar heroin. Vad vill jag ha sagt med detta ? Ja jo att det fins folk som klarar av att ta droger, och folk som inte gör det . I mitt fall så har jag gått igenom ett 100 tal olika substanser , och jag jobbar, betalar skatt och sköter mig i vardagen . Självkontroll mannen . Ingenting är direkt bra att ta för mkt av . Det finns skräck historier i tusentals på nätet av alkohol, men det hindrar ju inte folk iaf för att fortsätta konsumera skiten då dom flesta även där hanterat den drogen
Bra att du säger att det kan jämföras med heroin, för det är det många som inte är medvetna om. Grattis till att du klarar av det med jobb och allt I guess... du får en guldstjärna.
Nog inte du som behöver höra det, men heller inte bra att tala om tunga droger på samma sätt som cannabis (eller kratom för den delen). Var just det sentimentet som resulterade i kratoms kriminalisering.

Skrämselpropaganda är inte bra för det gör att folk inte litar på staten/medierna/skola/whathaveyou när någonting verkligt grovt som detta dyker upp.

På ett politiskt plan så lutar jag åt att avkriminalisera all narkotika, men det är ju bara min personliga åsikt. Att det här är ~30x starkare än morfin med en AT typ 20x värre än kratom (baserat på många tusentals erfarenheter och anekdoter) är ju inget att sticka under stolen med. Vill inte att folk ska ge sig in på någonting som de inte förstår... På ett sätt bättre att folk tar det här än nåt från darkweb som kanske är livsfarligt vem vet
Peace out//legalize kratom
Citera
2025-09-01, 21:37
Avslutad
Att jämföra 7-OH och xylen med heroin och fentanyl kan jag ändå hålla med om att det är en överdrift.

Många här som enbart kollar på dospotensen utan att tänka på att det finns flera variabler än bara dospotens. Exempelvis är 7-OH och xylen partiella agonister medans heroin och fentanyl är fulla agonister, redan där har du en stor skillnad.
Citera
2025-09-01, 22:27
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetagamlakommunist
Jadu..

Ingenstans i det citatet påstår jag att de överdriver. Jag erkänner ju till och med att det finns folk som fått problem med substanserna, men det finns också de som inte fått det och som därför är mindre benägna att skriva om det, till skillnad från de som är aktivt hjälpsökande. Det är ett ganska välkänt fenomen (loud minority), och jag uppmanar alla att ta skräckexempel med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in