Citat:
Ursprungligen postat av
FrenzyPreserve
Vart påstod jag att de överdrev?
Jadu..
Citat:
Ursprungligen postat av
FrenzyPreserve
De flesta skräckhistorier är överdrivna och propaganda, ofta spridd av medier eller personer som själva fått problem med substanserna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bobthebear
Fins ju folk på Reddit som tom talar illa om vanligt jävla gräs . Visst detta är en potent drog , men långt i från alla som får problem med saker dom tar . Känner folk som hanterar heroin, och jag känner folk som inte hanterar heroin. Vad vill jag ha sagt med detta ? Ja jo att det fins folk som klarar av att ta droger, och folk som inte gör det . I mitt fall så har jag gått igenom ett 100 tal olika substanser , och jag jobbar, betalar skatt och sköter mig i vardagen . Självkontroll mannen . Ingenting är direkt bra att ta för mkt av . Det finns skräck historier i tusentals på nätet av alkohol, men det hindrar ju inte folk iaf för att fortsätta konsumera skiten då dom flesta även där hanterat den drogen
Bra att du säger att det kan jämföras med heroin, för det är det många som inte är medvetna om. Grattis till att du klarar av det med jobb och allt I guess... du får en guldstjärna.
Nog inte du som behöver höra det, men heller inte bra att tala om tunga droger på samma sätt som cannabis (eller kratom för den delen). Var just det sentimentet som resulterade i kratoms kriminalisering.
Skrämselpropaganda är inte bra för det gör att folk inte litar på staten/medierna/skola/whathaveyou när någonting verkligt grovt som detta dyker upp.
På ett politiskt plan så lutar jag åt att avkriminalisera all narkotika, men det är ju bara min personliga åsikt. Att det här är ~30x starkare än morfin med en AT typ 20x värre än kratom (baserat på många tusentals erfarenheter och anekdoter) är ju inget att sticka under stolen med. Vill inte att folk ska ge sig in på någonting som de inte förstår... På ett sätt bättre att folk tar det här än nåt från darkweb som kanske är livsfarligt vem vet
Peace out//legalize kratom