2025-09-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Finns inga bevis mot honom?
Hans kuk har varit i henne, ett samlag har ägt rum så det hade blivit ord mot ord, kolla bara fallet med studenten som först blev dömd i tingsrätten fast där fanns massa bevis på att samlaget var under samtycke.
Så jo där fanns bevis, bevis på att ett samlag har ägt rum och att det var han som hade sex med henne.
Sen kan hon säga att han tvinga in henne på toa och hade sex med henne mot hennes vilja, varför skulle en ung tjej vilja ha sex med en "gubbe" på en krogtoalett dessutom samt hon var berusad och i utsatt tillstånd.
Hans variant hade varit att "klart hon ville ha sex med mig"

Det fallerar i detta fall på att tjejen SMSat sin kompis i stil med "Ska jag ligga med honom ikväll" och "Eller ska jag ta hans nummer och ligga sen istället?" vilket styrker ett sexuellt intresse från hennes sida redan från början.
"rimligt tvivel" eller "reasonable doubt" är en viktig del i juridik. Ingen jury hade dömt honom under de omständigheterna.

Allt detta och mer framgår i rättegången och i bevismaterialet.
Citera
2025-09-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Håller absolut inte med. Blir man anklagad för våldtäkt är det nog att sänka hela ens liv. Straffet för väldtäkt om man blir dömd är också grovt. Därför är hennes brott också grovt.
Hon lekte med offrets liv för att försöka skydda sin våldsamma kille.

Sant så sant. Men en sak jag funderat över är varför de inte låste toaletten? Att låta dörren vara olåst när man sätter på en tjej bakifrån samtidigt som man vet att hennes kille är i närheten är mycket märkligt. Hörde inte heller att det kom upp under rättegången.
Citera
2025-09-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Ja han har erkänt att han har kört rattfull.

Så rattfylla och otrohet på samma kväll. Och så sitter han och pratar om vilken bra kille han verkligen är och hur han jobbat så hårt för allt han har uppnått i sitt liv.

Får känslan av en kille som nog kört med lite innanför västen fler gånger än en och som nog inte var otrogen för första gången den där kvällen. Plus att det nog kan finnas andra saker där han kanske tummar lite på både moral och lagar. Undrar om det var detta som den unga tjejen såg och tyckte var sexigt? Med tanke på att hon ju då verkar dras till män som inte direkt är skötsamma pojkar.
Citera
2025-09-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Sant så sant. Men en sak jag funderat över är varför de inte låste toaletten? Att låta dörren vara olåst när man sätter på en tjej bakifrån samtidigt som man vet att hennes kille är i närheten är mycket märkligt. Hörde inte heller att det kom upp under rättegången.

Fick uppfattningen att dörren var låst. Stod ju t ex i domen (tror jag det var) att det faktum att pojkvännen försökte öppna dörren med sin nagel talade emot hans uppgifter om att han trodde hon våldtogs därinne. Typ att hade han verkligen trott det så hade han bultat på dörren samt skrikit. Nu var det mer som att han ville överraska dem.
Citera
2025-09-01, 17:12
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Orkar inte läsa igenom alla inlägg så kanske är detta redan utrett.

Jag funderar över detta med att de tog BO Axels bil från ett ställe till ett annat och att Axel i rättegången pratar om att han nog hade tagit ett par öl på första stället. Sitter han i domstolen och erkänner rattfylla?

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Ja han har erkänt att han har kört rattfull.

Döms förmodligen inte då det inte finns bevis.
Citera
2025-09-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Fick uppfattningen att dörren var låst. Stod ju t ex i domen (tror jag det var) att det faktum att pojkvännen försökte öppna dörren med sin nagel talade emot hans uppgifter om att han trodde hon våldtogs därinne. Typ att hade han verkligen trott det så hade han bultat på dörren samt skrikit. Nu var det mer som att han ville överraska dem.

Ja. Så verkar det ha varit.
Citera
2025-09-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Döms förmodligen inte då det inte finns bevis.

Klart att han inte döms men det är lite märkligt att mer eller mindre erkänna en sådan sak i en domstol, samtidigt som man ju försöker få folk att tro att man aldrig gjort något olagligt eller omoraliskt. Så bara en kväll efter några öl så är man otrogen och kör bil fast man är berusad.

Jag tänker på en känd idrottsman som sa att den enda gången han testat kokain var den gången han hade åkt fast. Och en annan idrottare klev då in och sa att hade den killen testat kokain endast en gång så han själv varit med vid fyra av dessa tillfällen. :-)
Citera
2025-09-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Shit happens in the best of families.

Måttligt intelligent pojkvän. Lite "Bubba klubba" över den gossen. Helt säker på att han insåg att hon var otrogen och inte höll på att bli överfallen, hon har ju dessutom otrohet på sin repertoar sedan tidigare. Det blev för mycket för stackars Bubba som fick kortslutning och gör som Bubba brukar. Tjejen är ju en katastrof och praktexemplar av WT. Dum så att klockorna stannar. Till och med så dum så att det genererar ytterligare en misstanke på Bubba att han skulle vara kirurgen bakom det hela och pressat stackars WT. Börs VDn hade inte en av sina ljusaste stunder och investerade i fel aktie. Man kan väl lugnt säga att den störtdök. Att sedan sitta och böla och tycka synd om sig själv som en snorunge. Naturligtvis hade han på känn att de var ett par. Han talar sanning i de allra flesta delar men om just kännedomen att dessa två hade ihop det ljuger han. Planta.

OT man får nästan ta fram skämskudden när WT kompis vittnar. Satan vilken efterbliven brud.

Ljuger målsägande i rätten om att han inte visste att de var ett par? I FUP säger han att han visste.
Citera
2025-09-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
För en gångs skull håller jag verkligen med dig här.
E kunde ha förstört hela A:s liv här bara för att hon ville ha tillbaka V.
Så vidrigt!

Hon borde ha fått 4 års fängelse.

Hon ljög om våldtäkt så att sambon skulle kunna hävda nödvärn av henne, vid den misshandel han utsatte målsägande för.

Hade misshandeln inte skett, så hade inte brottet grov falsk angivelse skett.
Citera
2025-09-01, 17:48
Medlem
Citat:

Den var låst, han använde nageln och låste upp.
Citera
2025-09-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Den var låst, han använde nageln och låste upp.

Nageln? Låter otroligt. Men låset kanske var kaputt innan turturduvorna flög in på toan.
Citera
2025-09-01, 19:41
Medlem
Citat:
Nageln? Låter otroligt. Men låset kanske var kaputt innan turturduvorna flög in på toan.

Det är nån sunkig skittoa. Alla parter beskriver att dörren var låst och att han låste upp(inga synliga skador m.m).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in