2025-08-31, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Hade detta fall skett i ett Polisdistrikt med kunniga utredare hade fallet till 99% varit löst.
Svaret finns i Elliots någorlunda närhet, men när Kling o Klang i Skellefteå tids nog även började utreda fallet som ett ev brott hade alla bevis hunnits förstöras (man får tydligen alltid gott om tid för det hos Skellefteåpolisen!).

I 95% av fallen så är ju förövaren i offrets absoluta närhet.
Antingen en granne, släkting eller flickvän/pojkvän.
En seriemördare är lite ovanligare men då är det oftast något religiöst bakomliggande motiv.
Det värsta är väl seriemördare som inte åker fast utan begår nya brott, och allt betraktats som ett försvinnande. När 2 20 åriga pojkar i Norrland försvinner så höjs mina ögon bryn iaf om en möjlig seriemördare, typ Thomas Quick
Elias försvann inte så långt ifrån Strömsund.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-08-31 kl. 19:55.
Citera
2025-08-31, 22:59
Medlem
Om det nu skulle vara ett mord och telefonen stängdes av i Järve så borde ju Elliot finnas i den motsatta riktningen. GW har ju sagt att mördare åker åt ett håll med kroppen och sen lika långt åt andra hållet med offrets tillhörigheter.

Edit: Jävre inte Järve.
Citera
2025-09-01, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
I 95% av fallen så är ju förövaren i offrets absoluta närhet.
Antingen en granne, släkting eller flickvän/pojkvän.
En seriemördare är lite ovanligare men då är det oftast något religiöst bakomliggande motiv.
Det värsta är väl seriemördare som inte åker fast utan begår nya brott, och allt betraktats som ett försvinnande. När 2 20 åriga pojkar i Norrland försvinner så höjs mina ögon bryn iaf om en möjlig seriemördare, typ Thomas Quick
Elias försvann inte så långt ifrån Strömsund.

Thomas Quick var inte seriemördare!
Citera
2025-09-01, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Om det nu skulle vara ett mord och telefonen stängdes av i Järve så borde ju Elliot finnas i den motsatta riktningen. GW har ju sagt att mördare åker åt ett håll med kroppen och sen lika långt åt andra hållet med offrets tillhörigheter.

Edit: Jävre inte Järve.

Det finns ju en chans att Elliot har åkt hem till någon, parkerat i dennes garage, för att dom skulle ha sex, utan att någon misstänkte något. Av någon anledning ville dom inte bli sedda tillsammans.

Sedan händer något med Elliot så förövaren gör sig av med kroppen och plockar ner bilen i delar under vintern. Om någon har något att göra med Elliots försvinnande kan det möjligen vara samma person som mördade bögarna i Piteå.

Perfekt att sätta huset i brand om kroppen låg under altangolvet.
Citera
2025-09-01, 17:06
Avstängd
Missing people vädjar till jägarna: Håll utkik efter Elliotts bil
Skelleftebon Elliott saknas fortfarande, och hans bil likaså. Efter nästan två år hoppas Missing poeple att en jägare eller svampplockare ska få syn på den grå Volvon om den finns ute i skogen.
– Vi har gjort så många sökinsatser men vi vet fortfarande inte var vi ska leta efter bilen, säger insatsledaren Martin Persson.

https://www.pt.se/nyheter/skelleftea/artikel/missing-peoples-forhoppning-jagare-ska-hitta-elliotts-bil/r4pnd38r
Citera
2025-09-01, 21:59
Medlem
Molnet88s avatar
Som jag skrivit tidigare. Elliott har kört ner i havet norr om Jävre (finns massor av "bra" platser). Just nu befinner sig bilen (mest troligt med Elliott i) på okänd plats i Bottenviken pga strömmar. Elliott led av psykisk ohälsa och tog sitt liv. Konstigare än så är det inte. Tragiskt? Jo, äckligt och vidrigt på samma gång. Men där tror jag vi finner sanningen i detta mysterium. ... Eller som Eftersöksledaren sa personligt till mig efter att min kusin försvann. I 97 % av fallen har personen tagit sitt liv. – Vilket senare visade sig stämma tyvärr.
Citera
2025-09-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molnet88
Som jag skrivit tidigare. Elliott har kört ner i havet norr om Jävre (finns massor av "bra" platser). Just nu befinner sig bilen (mest troligt med Elliott i) på okänd plats i Bottenviken pga strömmar. Elliott led av psykisk ohälsa och tog sitt liv. Konstigare än så är det inte. Tragiskt? Jo, äckligt och vidrigt på samma gång. Men där tror jag vi finner sanningen i detta mysterium. ... Eller som Eftersöksledaren sa personligt till mig efter att min kusin försvann. I 97 % av fallen har personen tagit sitt liv. – Vilket senare visade sig stämma tyvärr.
Du är nog inne på rätt spår, så det är bättre att be fiskare och sportdykare att vara uppmärksamma.
Det finns ett antal exempel på personer, som har hittats i en bil väldigt många år efter att de hamnade i vattnet. Din teori håller!
Citera
2025-09-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Det finns ju en chans att Elliot har åkt hem till någon, parkerat i dennes garage, för att dom skulle ha sex, utan att någon misstänkte något. Av någon anledning ville dom inte bli sedda tillsammans.

Sedan händer något med Elliot så förövaren gör sig av med kroppen och plockar ner bilen i delar under vintern. Om någon har något att göra med Elliots försvinnande kan det möjligen vara samma person som mördade bögarna i Piteå.

Perfekt att sätta huset i brand om kroppen låg under altangolvet.

Nu hänger jag inte med riktigt. Har det brunnit i nåt hus?
Jag har inte läst något om mordet i Piteå så får väl kolla upp det.
Citera
2025-09-02, 00:11
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
[...]
Elliott led av psykisk ohälsa och tog sitt liv.
[...]

Är detta en fastslagen information eller är det din egen teori att Elliot led av psykiskt ohälsa?
Citera
2025-09-02, 10:23
Medlem
Citat:

Och som många av oss andra skrivit många, många gånger tidigare i tråden.
Var?
Vilka är dessa "bra platser" (som du skriver om) med tanke på att isen låg?
Citera
2025-09-02, 12:13
Medlem
Jag tycker att så många låser sig om att Elliot och hans bil ska finnas kvar i Jävre området. Bara för att hans mobil stängdes av där. Själv tänker jag att han inte finns kvar där utan att bilen fortsatte köra norrut eller till och med vände om och körde tillbaka söderut igen. Men jag är ju en amatörgissare. Så detta är min vilda tanke och gissning
Citera
2025-09-02, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jeppan76
Jag tycker att så många låser sig om att Elliot och hans bil ska finnas kvar i Jävre området. Bara för att hans mobil stängdes av där. Själv tänker jag att han inte finns kvar där utan att bilen fortsatte köra norrut eller till och med vände om och körde tillbaka söderut igen. Men jag är ju en amatörgissare. Så detta är min vilda tanke och gissning

Jag tror han lever, kanske har han tillräckligt med bitcoins och kontanter för några år, men efter alla skriverier valde han att hålla sig undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in