Citat:
Ursprungligen postat av
Skattmasen08
Det är ett fatttigdomsbevis om något. Att en 24-åring med bra lön får tävla mot par som är flera år äldre, för 45 kvm i närförort. Var då inte aktuellt när jag var ung.
Barkabystaden nästa....
Barkarbystaden har demografiska utmaningar, inget ställe man vill bo på nu. När jag var på besök där för 10 år var det relativt svenskt och inte så många hus hade byggts, vid återbesök för ett tag sen såg man bara babbar och trash människor och sladdriga lönnfeta äckel.
Var inne på Hemköp och köpte en räkost. Hoodies, blattar, 10 st små invandrarungar som sprang runt utanför på esplanaden och skrek och massa negrer.
Större delen av Stockholm är som Rinkeby nu. Var i Solna centrum nyss, bara massa blattar som gick runt utanför, merparten av alla människor går runt i vita löparskor, regnjacka, huvtröja eller risiga sneakers, även +60. Jag satt i bilen och granskade alla som gick förbi i 20 min. Folk ser ut som tjaviga luffare även i närförorter, många klär sig som luffare i Sverige 2025, knappt någon går runt med chinos, skinnskor, skjorta och en stilig jacka typ J.lindeberg, inte heller en enda tjej med fina stövlar, kjol och strumpbyxor och en fin blus som man såg här och var på 90-00-talet.
Sverige är fucked up nuförtiden. Var inga 30-40+ som gick runt i sneakers eller militär shorts och huvtröja för 15-20 år sen, nu är det normen i Stora delar av Stockholm, i synnerhet i Barkarbystaden.