https://news55.se/samhalle/olycka-dodade-hastar-med-luftballong-hastagaren-atalas/
Siterer deler av artikkelen:
(...)Ballongen glider lågt över hustaken.
Personerna i korgen skrattar och hojtar på hästarna, vilket får även de lugnaste hästarna att reagera.
(...)
Hon ropar åt ballongföraren att stiga högre men ballongen fortsätter över hagarna. Flera hästar sätter av i galopp.
(...)
Ballongen landar i hagen längst bort. Gabrielle Jönsson springer dit och konstaterar att flera hästar blöder och haltar efter tumultet.
När hon går mot ballongen, beredd på att höra en ursäkt, möts hon istället av
arga människor som säger att de får landa var de vill.
(...)
Personalen i luftballongen är helt ointresserade av skadorna och riskerna. De skriker fula ord och kräver att Gabrielle Jönsson ska flytta traktorn och plocka ner staket så de kan köra in med följebil.
(...)
När Gabrielle Jönsson frågar vem som är ansvarig pilot blir männen aggressiva. “De säger att jag inte vet vem jag jävlas med och att de ska ringa polisen och ‘sätta dig mig’ för egenmäktigt förfarande”, berättar hon.(...)
Jeg har bare kommet til side 20 i tråden, så jeg beklager om det allerede er nevt, men har vi noe navn på denne vidrige ballongblatten og hans hensynsløse kompiser/klientell?