Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-08-31, 13:20
Avstängd
bithaxs avatar
Jag har nyligen börjat med semaglutid och jag har också observerat att flera kollegor och grannar som tidigare var tjocka har börjat gå ned i vikt.

Min fråga blir då, hur kommer dethär påverka dejtingscenen och kroppsidealen i framtiden om alla blir smala? Kommer standarderna att bli ännu högre än vad de redan är för att kunna skaffa sig en livspartner?

Kommer magrutor att vara ett måste för att kunna dejta i framtiden?
Citera
2025-08-31, 13:25
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag har nyligen börjat med semaglutid och jag har också observerat att flera kollegor och grannar som tidigare var tjocka har börjat gå ned i vikt.

Min fråga blir då, hur kommer dethär påverka dejtingscenen och kroppsidealen i framtiden om alla blir smala? Kommer standarderna att bli ännu högre än vad de redan är för att kunna skaffa sig en livspartner?

Ytliga människor kommer att fortsätta med att bara fokusera på yttre faktorer medan normala människor kommer att fortsätta bli attraherade av hela människan. Möjligen kommer det att bli mindre vanligt att vara fet nu när det finns enkla och effektiva hjälpmedel, men sannolikt kommer vi även i fortsättningen att se många olika kroppstyper.
Citera
2025-08-31, 13:28
Medlem
Smaken kommer väl fortfarande vara som baken. Sedan kommer det väl liksom nu vara de som försöker minmaxa. Men de som är naturliga och trevliga människor kommer det nog lösa sig för på samma sätt som idag
Citera
2025-08-31, 13:32
Medlem
Nej biverkningar kommer få folk att inse att det inte är värt att käka semiglutid eller ozempic eller nåt annat skit för att korrigera dåliga gener. Enda som fungerar är riktig kost men folk kallar det för att "gå på diet" när man bara äter vanlig hemlagad mat.
Citera
2025-08-31, 14:00
Medlem
Citat:

Det har varit hysteriskt i snart 50 år så värre kan det knappast bli!
Citera
2025-08-31, 14:11
Medlem
Citat:

Många kommer antagligen leva med AI-robotar som livspartner och dom kommer man kunna beställa med vilka kroppsliga attribut man vill. Så ja dom kommer nog bli lite extremt på det planet. Människorna däremot kommer ju att kunna se ut hur dom vill då.
Citera
2025-08-31, 14:24
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:

För underklassen, svar JA. Trashigt folk har alltid gjort trashiga saker som att bleka tänderna och opererat sig både fram & bak.

Vi som tillhör den intellektuella överklassen däremot, vi kommer fortsätta att se relativt naturliga ut; dels eftersom det är smakfullt, dels eftersom vi är så intelligenta att vi förstår att ett "perfekt" utseende varken är möjligt att uppnå, eller särskilt smickrande när bitarna väl faller på plats.

Jag skulle också vilja påstå att vi som tillhör den intellektuella (=läsande) överklassen inte är särskilt intresserade av ett perfekt yttre, utan mer av ett komplext inre.

Det är ju just detta som skiljer överklass från underklass; att vi är lite mer raffinerade och har smak för tillvarons subtila skiftningar. En brunbränd kropp med platt mage och kritvita tänder är bara groteskt i vår värld, det ser ju mer ut som ett spektakel än människa.

Ytterligare en skillnad: vi som tillhör den mer tänkande gruppen skapar fysiska förändringar genom en hälsosam och sund livsstil - inte genom operation och mediciner.
Citera
2025-08-31, 14:58
Bannlyst
pallar inte me alla dietar o som folk håller på. vill inte ens umgås me dom.
Om man äter vanlig hemmalaga mat, får vardagsmotion o nån mer rörelse som man gillar så brukar kroppen må bra. Viktigast e o inte bli sjuk som man själv orsakat.
Idealen ändras ständigt. När ja växt up skulle alla ha sillisar, nu ska dom ha fetma rövar o ankläppar. Palla följa trender vare sig de e kläder, hår eller annat.
Bättre bara va hälsosam och rå om sin kropp, den naturliga vägen.
Skippa processat skit och se de som “speciella tillfällen” när man väl äter de typ.
Citera
2025-08-31, 15:00
Medlem
halaltarzans avatar

Fast tror du inte att man typ kommer att se ner lite på de som håller sig smala på kemisk väg då, och de som idrottar kommer att bli ännu mer eftertraktade?

Efter hur lång tid blev du lovad magrutor då av semaglutiden för övrigt?
Citera
2025-08-31, 16:22
Medlem
Felpost.
Senast redigerad av Newton555 2025-08-31 kl. 16:46.
Citera
2025-08-31, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det har varit hysteriskt i snart 50 år så värre kan det knappast bli!
Tycker det går åt två håll hela tiden. Större hets att banta. Samtidigt som fetton vräker i sig mer. "Normala" människor ovanligare.
Citera
2025-08-31, 16:26
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Ser man bortom ozempic- och fillers-crazen bland dagens femtioåriga "tjejer", så tror att vi kommer se något helt annat. Människor kommer sitta hemma och se ut som ET, och satsa på att förbättra sitt digitala alter ego. Sexmötena kommer allt färre, och de kommer ske i mörker. Om de sker alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in