Citat:
Ursprungligen postat av
bithax
Jag har nyligen börjat med semaglutid och jag har också observerat att flera kollegor och grannar som tidigare var tjocka har börjat gå ned i vikt.
Min fråga blir då, hur kommer dethär påverka dejtingscenen och kroppsidealen i framtiden om alla blir smala? Kommer standarderna att bli ännu högre än vad de redan är för att kunna skaffa sig en livspartner?
Kommer magrutor att vara ett måste för att kunna dejta i framtiden?
För underklassen, svar JA. Trashigt folk har alltid gjort trashiga saker som att bleka tänderna och opererat sig både fram & bak.
Vi som tillhör den intellektuella överklassen däremot, vi kommer fortsätta att se relativt naturliga ut; dels eftersom det är smakfullt, dels eftersom vi är så intelligenta att vi förstår att ett "perfekt" utseende varken är möjligt att uppnå, eller särskilt smickrande när bitarna väl faller på plats.
Jag skulle också vilja påstå att vi som tillhör den intellektuella (=läsande) överklassen inte är särskilt intresserade av ett perfekt yttre, utan mer av ett komplext inre.
Det är ju just detta som skiljer överklass från underklass; att vi är lite mer raffinerade och har smak för tillvarons subtila skiftningar. En brunbränd kropp med platt mage och kritvita tänder är bara groteskt i vår värld, det ser ju mer ut som ett spektakel än människa.
Ytterligare en skillnad: vi som tillhör den mer tänkande gruppen skapar fysiska förändringar genom en hälsosam och sund livsstil - inte genom operation och mediciner.