Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Precis. Dunning-Kruger.
Du tror att du har kunskap men vet inte att du totalt saknar kunskap i sådant som parakonsistent logik, modal logik, fuzzy logic eller varför inte kvantlogik eller Many Worldsperspektiv.
Och det är inte konstigt att du inte vet, det som gör att du har grav Dunning-Kruger är att du ändå tror att du vet.
Det är ganska uppenbart med tanke på ditt språkbruk att du har använt en AI chatbot. Referensramar, kontext.... haha, så jävla genomskinligt. Exakt det typ av ordval som AI chatbotar kör med när det kommer till detta område. Helt plötsligt förvandlades den ologiska feministen till en logisk expert.
Logiskt felslut ifrån din sida:
Jag specificerade tydligt att jag syftar på klassisk logik.
"Jag drack vatten igår" och "jag drack inte vatten igår" är en logisk motsättning inom klassisk logik.
Din kritik bottnar i att du medvetet ignorerade mitt förtydligande om att jag syftade på klassisk logik.
Om du kritiserar det jag skrev tidigare utan att ta i beaktning vad jag specifikt syftade på, så är det en typ av equivocation/semantisk villfarelse. Det är du medveten om? För då utnyttjar du tvetydigheten i i ett begrepp som användes av någon.
Ifall du var osäker på vad jag syftade på så hade du ställt frågan:
Syftar du på klassisk logik nu?
Men det gjorde du inte, varför inte? Jo, för du utnyttjar tvetydigheter i begrepp för att presentera kritik (equivocation/semantisk villfarelse). Så du har gjort bort dig. Det är ingen legitim kritik.
Om du ett resultat av semantik hävdar att jag saknar kunskap så är det ett logiskt felslut.
Eftersom jag aldrig syftade på ALLA logiska system, utan på klassisk logik specifikt, så finns det inget logiskt felslut ifrån min sida. Diskussionen är härmed avslutad och du har förlorat ännu en gång.
Eftersom du enbart tjafsar, provocerar och larvar dig så kommer jag faktiskt inte längre prata med dig på det här forumet. Det är slöseri med tid för du är så pass oärlig i hur du beter dig.
Jag har sagt så tidigare men jag kommer faktiskt låta bli att diskutera mer med dig. Jag kommer enbart svara på kommentarer som jag ser dig göra och rätta dig men aldrig läsa dina replikar igen på något som jag har skrivit för det är totalt meningslöst. Inte heller kommer det bli några fler ''back and forths''.
Jag gillar inte folk som hittar på saker som uppenbarligen inte stämmer. Att jag saknar kunskap är ju också rent påhitt som enkelt går att motbevisa genom att läsa mina kommentarer som jag har skrivit på det här forumet.
Så fort jag ser att det blinkar rött och du har svarat på något så kommer jag bara ignorera det. Att det ska behöva gå såhär långt är sorgligt men du får förpesta någon annans liv. Denna regel börjar gälla redan nu så om du svarar på denna kommentar så kommer jag inte ens läsa ditt svar. Chao!