2025-08-31, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det finns många som kämpat, på ett lite gulligt sätt med sittprotester, insamlingslistor och insändare där man "tar ställning". Man får inte heller glömma bort alla workshops och värdegrundsdokument som skapats av kämpande kvinnor genom åren.

Kvinnor som gjort reella uppoffringar med livet som insats är svårare att finna exempel på.

Jean d'Arc kanske?

Så när kvinnor gör motstånd så är det...."lite gulligt"
är bara när män kämpar, eller när man offrar livet, som det är värt något?
Citera
2025-08-31, 10:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Om man bortser från verkligheten, biologin och det man kan se själv och skyller allt beteende hos kvinnor och män, som inte överensstämmer men en totalt verklighetsfrämmande ideologi, som patriarkala normer, slåss man mot väderkvarnar.

Du hittar bara på och klarar inte att försvara dina egna motsägelser när de påpekas, utan försöker då byta ämne.

Kvinnor och män är inte samma sak. Gång på gång påstår du att män är på ett speciellt sätt, samtidigt säger du att det inte är någon skillnad mellan könen. Det är inte vettigt och har ingen grund i verkligheten, eller det du kan se själv med dina egna ögon hos kvinnor och män.

Om intelligenta kvinnor söker en mer framgångsrik partner är det intelligent enligt dig, Om män vill vara den framgångsrika i ett förhållande, är det patriarkala normer. Du gör skillnad mellan könen men förnekar dem samtidigt.

Om du fick styra skulle ingen få en partner och jag menar väl att den desinformation ni sprider, till viss del delaktig till det. Ni skapar en falsk och fiktiv bild av människor. För om kvinnor söker någon som är mer framgångsrik än dem själva och du menar att män ska söka sig till kvinnor som är mer framgångsrika än dem själva, kommer kvinnorna att rata dem, vilket de gör, i verkligheten alltså.

Som du sitter och hittar på. Mig veterligen har varken jag eller Merapi eller någon av de andra som brukar skriva här någonsin påstått att män och kvinnor är likadana eller samma, eller att det inte finns några skillnader mellan könen.

Det finns massvis med biologiska skillnader. Kvinnor och män förbränner fett olika, bryter ner läkemedel olika (därför som det är livsviktigt att läkemedel även testas på kvinnor så att kvinnor får rätt dos/styrka osv). Med mycket mera.

Vidare, vad man kan se rent statistiskt är att arbetslösa och låginkomst män har svårare att hitta partner och har mer sällan barn jämfört med män som har arbete och har medel- hög lön.

Varför tror du att arbetslösa män ratas av kvinnor som vill ha barn? Kan det handla om vilken av dem som tar mest ansvar för barnen? Vad behöver då den andra göra som tar mindre ansvar för barnen?
Citera
2025-08-31, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så när kvinnor gör motstånd så är det...."lite gulligt"
är bara när män kämpar, eller när man offrar livet, som det är värt något?

Ja.
Citera
2025-08-31, 10:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det finns många som kämpat, på ett lite gulligt sätt med sittprotester, insamlingslistor och insändare där man "tar ställning". Man får inte heller glömma bort alla workshops och värdegrundsdokument som skapats av kämpande kvinnor genom åren.

Kvinnor som gjort reella uppoffringar med livet som insats är svårare att finna exempel på.

Jean d'Arc kanske?

Tja det har ju fungerat. I dagens läge behöver kvinnor inte offra så jäkla mycket, om något alls. Tack vare tidigare generationers kvinnor som riskerade desto mer. Men det tillhör ju historien, vilken du inte har koll på.
Citera
2025-08-31, 10:51
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Och med det uttalandet så visar du att du är ett troll som man aldrig någonsin bör tas på allvar. Börja lär dig vad en logisk motsättning är. Båda två kan absolut inte stämma. Det är en logisk omöjlighet.

I din strävan att tänka utanför boxen så ramlade hela hjärnan ut....

Enligt ditt sätt att resonera på så är allting grått, allting är gråskalor.
Precis. Dunning-Kruger.

Du tror att du har kunskap men vet inte att du totalt saknar kunskap i sådant som parakonsistent logik, modal logik, fuzzy logic eller varför inte kvantlogik eller Many Worldsperspektiv.

Och det är inte konstigt att du inte vet, det som gör att du har grav Dunning-Kruger är att du ändå tror att du vet.
Citera
2025-08-31, 11:25
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nä visst hörredu, kvinnor som kämpar för något har ju aldrig existerat.

Det är sant.
De har kämpat för rösträtt.

För att verkligen kunna bevisa att de
håller med om vad andra beslutat åt dem.

Men skickligt paketerat med en tunn fernissa
av att verka pro-feministiskt.

Det gör mig ledsen att se kvinnor unisont
stödja agendor var syfte är allt annat än gynnsamma
för dem.
Citera
2025-08-31, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det är sant.

för dem.

Vilka agendor anser du vara gynnsamma för kvinnor?
Citera
2025-08-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Precis. Dunning-Kruger.

Du tror att du har kunskap men vet inte att du totalt saknar kunskap i sådant som parakonsistent logik, modal logik, fuzzy logic eller varför inte kvantlogik eller Many Worldsperspektiv.

Och det är inte konstigt att du inte vet, det som gör att du har grav Dunning-Kruger är att du ändå tror att du vet.

Det är ganska uppenbart med tanke på ditt språkbruk att du har använt en AI chatbot. Referensramar, kontext.... haha, så jävla genomskinligt. Exakt det typ av ordval som AI chatbotar kör med när det kommer till detta område. Helt plötsligt förvandlades den ologiska feministen till en logisk expert.

Logiskt felslut ifrån din sida:
Jag specificerade tydligt att jag syftar på klassisk logik.

"Jag drack vatten igår" och "jag drack inte vatten igår" är en logisk motsättning inom klassisk logik.

Din kritik bottnar i att du medvetet ignorerade mitt förtydligande om att jag syftade på klassisk logik.

Om du kritiserar det jag skrev tidigare utan att ta i beaktning vad jag specifikt syftade på, så är det en typ av equivocation/semantisk villfarelse. Det är du medveten om? För då utnyttjar du tvetydigheten i i ett begrepp som användes av någon.

Ifall du var osäker på vad jag syftade på så hade du ställt frågan: Syftar du på klassisk logik nu?

Men det gjorde du inte, varför inte? Jo, för du utnyttjar tvetydigheter i begrepp för att presentera kritik (equivocation/semantisk villfarelse). Så du har gjort bort dig. Det är ingen legitim kritik.

Om du ett resultat av semantik hävdar att jag saknar kunskap så är det ett logiskt felslut.

Eftersom jag aldrig syftade på ALLA logiska system, utan på klassisk logik specifikt, så finns det inget logiskt felslut ifrån min sida. Diskussionen är härmed avslutad och du har förlorat ännu en gång.

Eftersom du enbart tjafsar, provocerar och larvar dig så kommer jag faktiskt inte längre prata med dig på det här forumet. Det är slöseri med tid för du är så pass oärlig i hur du beter dig.

Jag har sagt så tidigare men jag kommer faktiskt låta bli att diskutera mer med dig. Jag kommer enbart svara på kommentarer som jag ser dig göra och rätta dig men aldrig läsa dina replikar igen på något som jag har skrivit för det är totalt meningslöst. Inte heller kommer det bli några fler ''back and forths''.

Jag gillar inte folk som hittar på saker som uppenbarligen inte stämmer. Att jag saknar kunskap är ju också rent påhitt som enkelt går att motbevisa genom att läsa mina kommentarer som jag har skrivit på det här forumet.

Så fort jag ser att det blinkar rött och du har svarat på något så kommer jag bara ignorera det. Att det ska behöva gå såhär långt är sorgligt men du får förpesta någon annans liv. Denna regel börjar gälla redan nu så om du svarar på denna kommentar så kommer jag inte ens läsa ditt svar. Chao!
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-31 kl. 11:44.
Citera
2025-08-31, 11:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det är sant.

för dem.

Ahh ok, du syftade på alla vita kvinnor som röstade på Trump trots att de därmed fullständigt gick emot sina och andra kvinnors intressen. Ja shit ja, världen är full av idioter av båda könen.

Så gött det är nu att se dessa idioter sitta och gråta ut på Youtube och ångra sin röst på Taco.
Citera
2025-08-31, 11:46
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vilka agendor anser du vara gynnsamma för kvinnor?

T ex vad jag kommer på omedelbart:

Vissa beskattningsregler, samt
möjligheter till köns-unika avdrag.

Statligt reglerad/beskattad prostitution.

Avlägsna invandrare av blattekaraktär.
Citera
2025-08-31, 11:46
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är ganska uppenbart med tanke på ditt språkbruk att du har använt en AI chatbot. Referensramar, kontext.... haha, så jävla genomskinligt. Exakt det typ av ordval som AI chatbotar kör med när det kommer till detta område. Helt plötsligt förvandlades den ologiska feministen till en logisk expert.

Logiskt felslut ifrån din sida:
Jag specificerade tydligt att jag syftar på klassisk logik.

"Jag drack vatten igår" och "jag drack inte vatten igår" är en logisk motsättning inom klassisk logik.

Din kritik bottnar i att du medvetet ignorerade mitt förtydligande om att jag syftade på klassisk logik.

Om du kritiserar det jag skrev tidigare utan att ta i beaktning vad jag specifikt syftade på, så är det en typ av equivocation/semantisk villfarelse. Det är du medveten om? För då utnyttjar du tvetydigheten i i ett begrepp som användes av någon.

Ifall du var osäker på vad jag syftade på så hade du ställt frågan: Syftar du på klassisk logik nu?

Men det gjorde du inte, varför inte? Jo, för du utnyttjar tvetydigheter i begrepp för att presentera kritik (equivocation/semantisk villfarelse). Så du har gjort bort dig. Det är ingen legitim kritik.

Om du ett resultat av semantik hävdar att jag saknar kunskap så är det ett logiskt felslut.

Eftersom jag aldrig syftade på ALLA logiska system, utan på klassisk logik specifikt, så finns det inget logiskt felslut ifrån min sida. Diskussionen är härmed avslutad och du har förlorat ännu en gång.

Eftersom du enbart tjafsar, provocerar och larvar dig så kommer jag faktiskt inte längre prata med dig på det här forumet. Det är slöseri med tid för du är så pass oärlig i hur du beter dig.

Jag har sagt så tidigare men jag kommer faktiskt låta bli att diskutera mer med dig. Jag kommer enbart svara på kommentarer som jag ser dig göra och rätta dig men aldrig läsa dina replikar igen på något som jag har skrivit för det är totalt meningslöst. Inte heller kommer det bli några fler ''back and forths''.

Jag gillar inte folk som hittar på saker som uppenbarligen inte stämmer. Att jag saknar kunskap är ju också rent påhitt som enkelt går att motbevisa genom att läsa mina kommentarer som jag har skrivit på det här forumet.

Så fort jag ser att det blinkar rött och du har svarat på något så kommer jag bara ignorera det. Att det ska behöva gå såhär långt är sorgligt men du får förpesta någon annans liv. Chao!
Nej du skrev inte att du syftade på klassisk logik, du trodde att det var den enda logiken som fanns. Ungefär som du tidigare trodde att endast kvantitativ forskning fanns. Att du saknar kunskap och lider av Dunning-Kruger är hur tydligt som helst i alla dina inlägg här på forumet.

Det har jag sagt i i stort sett varenda inlägg att det är uppenbart att du aldrig varit i närheten av högre utbildning utan bara läst en statistikbok som du inte vet hur du ska tillämpa. Och det är därför det blir så tokigt när du ska ”rätta” andra och berätta hur saker och ting faktiskt ligger till.

Eller har du backat från påståendet nu om absoluta sanningar och att världen är svartvit?
Senast redigerad av Ipsi 2025-08-31 kl. 12:06.
Citera
2025-08-31, 11:51
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ahh ok, du syftade på alla vita kvinnor som röstade på Trump trots att de därmed fullständigt gick emot sina och andra kvinnors intressen. Ja shit ja, världen är full av idioter av båda könen.

Så gött det är nu att se dessa idioter sitta och gråta ut på Youtube och ångra sin röst på Taco.

Nja, Trump paketerade inte sitt budskap som feministiskt.

Det behövdes inte.

I Sverige är det gynnsamt att få ett budskap att verka så.
Då kan man fylla det med lögnaktig skit.
Och sedan göra tvärtom.

Precis som Trump.

Och fortsätter vi med "feministisk" politik kommer vi hamna där också.
Senast redigerad av Pitschka 2025-08-31 kl. 11:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in