2025-08-31, 00:04
Medlem
Var inne på banken nu och om jag inte fattade fel så kommer Swish bli begränsad till 3000kr och kan tillfälligt höjas till 10000kr.
Hur ska man nu kunna göra privata bilaffärer eller kunna skicka över en spontan överraskning till ungarna efter en fin tradingvecka?
10000? Det är ju ingenting.
Citera
2025-08-31, 00:06
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Var inne på banken nu och om jag inte fattade fel så kommer Swish bli begränsad till 3000kr och kan tillfälligt höjas till 10000kr.
Hur ska man nu kunna göra privata bilaffärer eller kunna skicka över en spontan överraskning till ungarna efter en fin tradingvecka?
10000? Det är ju ingenting.

Vilken bank har du?
Jag testade precis, jag kunde välja 100k utan problem.
Citera
2025-08-31, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Vilken bank har du?
Jag testade precis, jag kunde välja 100k utan problem.
Swedbank. Var 4:e september de nya reglerna skulle börja gälla.
Så än så länge är det lugnt några dagar.
Citera
2025-08-31, 00:19
Medlem
kalkryggars avatar
Du får väl göra en helt vanligt traditionell banköverföring. Det är ca exakt lika enkelt att göra.
Citera
2025-08-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du får väl göra en helt vanligt traditionell banköverföring. Det är ca exakt lika enkelt att göra.
Precis, Swish använder man vid mindre belopp typ till kompisar, "affärer" gör man via överföring eller BG/PG.
Citera
2025-08-31, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Precis, Swish använder man vid mindre belopp typ till kompisar, "affärer" gör man via överföring eller BG/PG.

Det brukar ju gå att höja swishgränsen temporärt, iaf på Handelsbanken
Citera
2025-08-31, 00:31
Medlem
Citat:
Nej har man olika banker som lever kvar på 1800-talet är det inte samma sak.
Säljer jag nåt ska jag ha stålarna direkt.
Nästan lika enkelt är det men inte riktigt.
Får väl bli att använda kontanter istället.
Men det är ju också ett jävla bök.
Citera
2025-08-31, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrespratt
Det brukar ju gå att höja swishgränsen temporärt, iaf på Handelsbanken
Visst, vet, men enligt en post så ändras det 4 september, vi får se....
Citera
2025-08-31, 00:33
Medlem
Citat:
Fungerar inte om man vill köpa en BMW R8:a på parkeringen utanför Skärholmens loppmarknad en sen kväll.
Citera
2025-08-31, 00:34
Medlem
Hej!
Den 4 september förändras beloppsgränserna för Swish. Den rullande sjudagarsgränsen ersätts med två dagliga gränser, en för Swishbetalningar till privatpersoner och en för Swishbetalningar till företag.
I samband med förändringen sätts din dagliga gräns till 3 000 kronor. Du kan ändra beloppsgränserna i bankappen eller internetbanken. Beloppsgränserna kan höjas till högst 10 000 kronor per dag till privatpersoner respektive företag.
Hur höjer jag beloppsgränsen?
I bankappen: Välj Profil – Swish
I internetbanken: Välj Övriga tjänster - Swish

Det här var vad jag fick från banken.
Fattar inte riktigt. Man kanske även kan gå in och höja till en tillfällig högre gräns eller är 10 papp max?
Citera
2025-08-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Hej!
Den 4 september förändras beloppsgränserna för Swish. Den rullande sjudagarsgränsen ersätts med två dagliga gränser, en för Swishbetalningar till privatpersoner och en för Swishbetalningar till företag.
I samband med förändringen sätts din dagliga gräns till 3 000 kronor. Du kan ändra beloppsgränserna i bankappen eller internetbanken. Beloppsgränserna kan höjas till högst 10 000 kronor per dag till privatpersoner respektive företag.
Hur höjer jag beloppsgränsen?
I bankappen: Välj Profil – Swish
I internetbanken: Välj Övriga tjänster - Swish

Det här var vad jag fick från banken.
Fattar inte riktigt. Man kanske även kan gå in och höja till en tillfällig högre gräns eller är 10 papp max?
På deras hemsida står också, det du hänvisar till är troligtvis att ha tillång jämt.
Du kan lägga till en tillfällig beloppsgräns på upp till 100 000 kronor. Beloppet är giltigt fram till midnatt samma dag som beloppsgränsen lagts upp alternativt den dag som den avser att gälla. Du lägger till en tillfällig beloppsgräns i appen under Profil > Swish.
Citera
2025-08-31, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
På deras hemsida står också, det du hänvisar till är troligtvis att ha tillång jämt.
Du kan lägga till en tillfällig beloppsgräns på upp till 100 000 kronor. Beloppet är giltigt fram till midnatt samma dag som beloppsgränsen lagts upp alternativt den dag som den avser att gälla. Du lägger till en tillfällig beloppsgräns i appen under Profil > Swish.
Nu ja. Men hur blir det 4:e september?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in