2025-08-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ditt resonemang är inte logiskt giltigt eftersom slutsatsen inte följer av de satta premisserna. Du frågade mig om det var logiskt och då sa jag nej.

Du växlar mellan ''nästan alla'' och ''alla''. Läs premisserna och slutsatsen i ditt resonemang så ser du själv att ditt resonemang inte är logiskt giltigt.

Ifall du hade bytt ut ''män'' mot ''människor'' så hade du åtminstone fått till en matchning för premiss 1 och slutsatsen eftersom du då kan använda ordet ''alla'' för dessa två utan att ett logiskt problem uppstår. Sedan hade lite mer saker behöva göras, men detta hade varit en uppgradering.

Om du är jätterädd för män så ska du nog flytta eller leva som en eremit .
Enda stället jag hittar där jag skrivit "alla män" som jag hittar är där jag skriver att eftersom män står för nästan allt våld är det logiskt för kvinnor att vara vaksamma (eller nåt sånt) mot alla män. Det är inte att växla mellan alla män och nästan alla män. Det är att förklara den logiska konsekvensen av vissa mäns våldsbenägenhet.
Eller tänkte du på något annat jag skrivit?

Jag har väldigt många bra män i min närhet. Ingen fara för att bli eremit alltså 🙂
2025-08-30, 14:19
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så ditt problem med intelligenta kvinnor är att de ser på världen annorlunda än du?

Vad jag tycker är inte relevant. Problemet är att politiskt korrekta midwits, både män och kvinnor, driver den västerländska civilisationen mot sin undergång. Håller du inte med om att det är åtminstone aningen oroväckande?
2025-08-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Äsch, du skriver till en person som tror att världen, livet, samhället och människorna i det och hur allt hänger samman kan utläsas ur en statistikbok som han läst.
Ja det är antingen att stånga pannan blodig här eller så måste jag städa 🙂
2025-08-30, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Vad jag tycker är inte relevant. Problemet är att politiskt korrekta midwits, både män och kvinnor, driver den västerländska civilisationen mot sin undergång. Håller du inte med om att det är åtminstone aningen oroväckande?
Jag tycker att det där låter som en åsikt.
2025-08-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Kvinnor står de facto för 99% av alla falska våldtäktsanmälningar.

Med din logik, ska vi enbart syfta på kvinnor när vi diskuterar falskanmälan av våldtäkt?

..eller är det "skillnad"?
Är du säker på detta? Män våldtas också, och rent logiskt borde det finnas falska våldtäktsanklagelser där också. Men du kanske har en källa?

Hur som, du tyckte det var viktigt att kunna argumentera. Att byta ämne när man har slut på argument är inte att vara bra på att argumentera.
2025-08-30, 14:24
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Jag har väldigt många bra män i min närhet.

Är du riktigt, riktigt säker på det du skriver? För man vet ju aldrig...
2025-08-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Äsch, du skriver till en person som tror att världen, livet, samhället och människorna i det och hur allt hänger samman kan utläsas ur en statistikbok som han läst.

Ja, bättre då att som feminister vrida och vända på verkligheten, sanning, ord och begrepp, så att det alltid i precis alla lägen passar det feministiska narrativet och den feministiska världsbilden.

Till exempel kan vi ändra betydelsen av ordet logik från dess ursprungliga betydelse till att istället betyda kvinnors känslor. Då blir feminism och kvinnors känslor alltid 100% logik!
2025-08-30, 14:30
Medlem
Citat:
Är du riktigt, riktigt säker på det du skriver? För man vet ju aldrig...
Ja då. Du kan sluta oroa dig.
2025-08-30, 14:41
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ja då. Du kan sluta oroa dig.

Förutom att du är feminist, en typisk midwit, så verkar du som de flesta kvinnor (och barn) vara duktigt naiv. Lycka till med livet!

"Naiv beskriver en person som är oskyldig, lättlurad eller utan erfarenhet. Ordet används ofta för att karaktärisera någon som ser världen på ett enkelt och positivt sätt, utan att vara cynisk eller skeptisk. En naiv person kan ibland vara godtrogen och tro på det bästa hos andra, vilket kan leda till att de blir besvikna eller utnyttjade."
2025-08-30, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja, bättre då att som feminister vrida och vända på verkligheten, sanning, ord och begrepp, så att det alltid i precis alla lägen passar det feministiska narrativet och den feministiska världsbilden.

Till exempel kan vi ändra betydelsen av ordet logik från dess ursprungliga betydelse till att istället betyda kvinnors känslor. Då blir feminism och kvinnors känslor alltid 100% logik!
Nejdå, världen utlöses bäst ur en statistikbok. Det där med förståelse för att världen är full av komplexa sammanhang, och en väv av nyanser, strukturer och kontexter och människor i samverkan som inte alltid kan utläsas ur en statistikbok kan man ju strunta i.
2025-08-30, 14:50
Medlem
Citat:
Förutom att du är feminist, en typisk midwit, så verkar du som de flesta kvinnor (och barn) vara duktigt naiv. Lycka till med livet!

"Naiv beskriver en person som är oskyldig, lättlurad eller utan erfarenhet. Ordet används ofta för att karaktärisera någon som ser världen på ett enkelt och positivt sätt, utan att vara cynisk eller skeptisk. En naiv person kan ibland vara godtrogen och tro på det bästa hos andra, vilket kan leda till att de blir besvikna eller utnyttjade."
Jaha.
2025-08-30, 14:55
Medlem
Känner inte igen. Uppskattar någon som man både kan prata och potentiellt ligga med. Sen är kvinnor av naturen mer försiktiga och många intelligenta kvinnor gömmer sig inom den akademiska världen eller på andra osynliga platser. Tycker det är synd. De borde vara mer närvarande i samhällsdebatten, ta ordet från alla mediokra vänsterkvinnor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in