2025-08-30, 13:29
Medlem
Han åt min lunchlåda och lämnade en 200-hundring och ett brev med en ursäkt på mitt skrivbord.
Citera
2025-08-30, 13:41
Medlem
Jobbade för längesen på en flygplats med att hantera vagnarna med taxfree och annat som används i flygplanen. Det hände att när dessa kom tillbaks för påfyllning/omlastning hade flygpersonalen glömt sedlar som de stoppat i plastmuggar i vagnen. Folk på planet som betalat och så hade flygvärdinnan tagit emot men glömt sedlarna i vagnen. En kollega snodde alltid dessa sedlar. Det kunde vara flera hundra per gång. Det var kameraövervakat på hela arbetsplatsen så det var ju som att be om sparken, kollegan trodde det gick att smyga med detta. Chefen var rätt konstig och tog upp detta inför all personal på ett möte och vrålade på kollegan. Kollegan tog så pass illa upp att den kraschade datasystemet på något sätt och det blev en massa fel med lastningen till olika flighter. Vad jag sett så förlorade detta företag sina kontrakt med flera flygbolag efter detta.
😂
Citera
2025-08-30, 15:37
Medlem
tram123s avatar
Jag hade en kollega som prenumererarade på massa porr genom mobilabonnemanget, är väl inget konstigt att göra det egentligen men detta var med jobbtelefonen så företaget fick alla fakturorna.

Han satt även och kollade porr och runkade på arbetstid i ett öppet kontorslandskap så att folk som gick förbi såg det.
Han fick en varning men fortsatte vilket resulterade i uppsägning.

En annan kollega en tid tillbaka sålde steroider på arbetstid till kollegor, det gjordes en kontroll i hans skåp som var helt fullt med anabola steroider.
Sjuka är att han inte fick sparken utan det blev en varning och omplacering till en avdelning som håller på med mjukvara till bilar.
På nya avdelningen hade han tydligen stulit massa trim mjukvara till bilar och sålt privat pga det så fick han denna gången sparken.
Senast redigerad av tram123 2025-08-30 kl. 15:53.
Citera
2025-08-30, 16:14
Medlem
Titanicsurvivors avatar
I min ungdom jobbade jag på kommunens kommunhus.

En av cheferna där var några år ifrån pension och skulle eventuellt jobba kvar två år efter pensionen.

Hans fru var ofta inne på kontoret och tog med lunch till honom. Vid flera olika tillfällen beklagade hon sig över att deras tv-abonnemang och interneträkning var skyhöga. Han beskyllde ofta att det var jobbets fel över att han behövde kolla mail hemifrån. Vilket hon köpte. Det var precis efter internet blivit en riktig hushållsprodukt.

Mobiltelefon hade bara de riktigt utvalda och inte alla hushåll hade en sådan.

Detta är sedan några år senare som en gammal kollega berättar att detta händer.

På sin jobbdator loggade man in med sitt användarnamn. Hette man Karl Karlsson var ens inlogg KAKA1 och fanns det någon som hette Karsten Karstensson var dens inlogg KAKA2.

En dag kom IT upp från två våningar under och sa att hela kommunens internet på just den våningen var översvämmat med porr och de skulle göra en intern utredning om vem det är som använder sin arbetsdator för att porrsurfa.

De började då med personen ovan som nu var till förordnand chef inom sin del av kommunen och hade ett eget kontor. Anledningen till att de ville ta honom först var för att hans telefonräkningar på hans direktnummer var i särklass högst i hela kommunen och dess ITs övriga samarbetskommuners område.

Det visade sig att de flesta dagar hade inte en enda korrekt hemsida besökts utan uteslutande porrsidor. Vi snackar 6-8 timmars porrsurfande per dag. Han tvärnekade och påstod att någon som faktiskt hade samma inloggningsuppgifter som honom fast med en tvåa hade använt hans inloggning för att porrsurfa.

Det blev svårt att förklara när de senare under dagen kollade upp hans samtalshistorik och såg att det nästan bara var samtal till diverse heta linjer och betalsamtal för prenumeration på internetporr.

När han senare fick sitt skrivbordsunderlägg genomsökt så var det i en av plastfickorna invikt ett tjugotal post-itlappar där det stod liknande:
Brazzers
Anv: Kallekatbock
Lösen: Penis12345

På alla post-itlappar var det användarnamn som kunde associeras till hans förnamn.

Det hela slutade med att han yrkade på att de hade kränkt hans personliga integritet och facket höll med. Kommunen valde då att köpa ut honom med 15 månadslöner, det han hade kvar innan pensionen.
Citera
2025-08-30, 16:57
Medlem
fskers avatar
Kommit till jobbet på fritiden + ringa och fråga hur alla har det på jobbet när den är på semester.
Citera
2025-08-30, 19:54
Medlem
Lagt julbordet på en tidpunkt då en tredjedel av personalstyrkan jobbade och sedan stått på ett veckomöte och beklagat sig över att det var dålig uppslutning.
Citera
2025-08-30, 20:45
Medlem
Kottkompotts avatar
Äldre (som i strax pensionsålder) kollega som var senior/ledande inom sitt område på kommun.
Kom hela tiden med sexuella kommentarer till sin kvinnliga yngre kollega.

Dumhjonet som hon var så spelade hon med, och gift var hon.
Hade väldigt svårt att respektera någon av dem. Gläds lite åt att de iallafall bor kvar i en liten skitkommun där samhällsservicen håller på att släcka ner.
Citera
2025-08-30, 21:14
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Hur vore det med en något bättre story efter att du sågar övriga?
Håller med till fullo, speciellt som liraren varit med om/upplevt det värsta man kan.
Citera
2025-08-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Var det två snubbar?
Nej var ju en man och kvinna
Citera
2025-08-30, 22:15
Medlem
Solstol28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
1. Chefen smugglade kokain...m skulle ta han till flygplatsen.

Branch??
Citera
2025-08-31, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Du är väl den störste skojaren som tydligen tyckte det var olämpligt men teg.

Jag var konsult och inte anställd som sagt, han var projektledare? Frågor på det? Inte fan tänker jag kalla killen för idiot på ett möte med 20 pers när jag varit där i 2-3 veckor och åka ut direkt.
Senast redigerad av RoyBatty 2025-08-31 kl. 09:15.
Citera
2025-08-31, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Finns nog en hel del sådana exempel, men det börjar väl försvinna även om man idag ser åt andra hållet.
Men jag minns en kollega: Blev lite konfunderad p.g.a att inför våra projektmöten var det en ung tjej som alltid kom förbi mig och ville ha sällskap inför våra projektmöten, visade sig att hon inte vågade vara själv med vår projektledare. Han var visst väldigt otäck mot de yngre tjejerna när han var ensam med dem.
Sen fick han sparken då han åkt fast för rattfylla och fortkörning i en företagsbil han inte hade rätt att använda. Dessutom under arbetstid och han kunde inte förklara varför han var där? Han hade bara knallat in på kontoret och "Stulit" en bilnyckel, den som hade bokat bilen var rätt upprörd.

Påminner lite ja. På det här projektet var tjejerna typ ett kompisgäng så jag gick fram direkt efter mötet och typ "WTF händer?" Dom bara "Ääää det är bara XXX, han är altid så där, bara skita i". Jag hajar dom iofs, man sitter på bra bankjobb, gubbe som typ varit där sen 1980 och känner alla, ingen man har lust att bråka med om man kan slippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in