2025-08-29, 05:39
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Underbart. Gillar mest att bara be chefen dra åt helvete och sluta direkt.
Lite mer tveksam till att ni sätter på tjejer. Är det kunder med hårt arbetande män som ni tar hand om på arbetstid?

Nej det var på ett större objekt, tänk dig sjukhus, universitet och liknade verksamheter där kollegor matchat med tjejer på olika dejtingappar och dessa tjejer jobbat/studerat på dessa ställen.

Så nej inga typiska porrscenarios med hantverkaren som kommer hem till den uttråkade hemmafrun hehe .
Citera
2025-08-29, 05:40
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestialiskaBerta
Låt mig gissa......ställningsbyggare?

Nja inte riktigt, men någonstans runt den "nivån" . Men vet att ställningsbyggare med är ett jävla rövarpack.
Citera
2025-08-29, 06:41
Avstängd
Många år sen när jag började på nytt jobb där vi var 7 pers som började samtidigt utbildningen så var det en ung kille på typ 20 år som i fikarummet andra dagen gick fram till en person och frågade "Hur mycket försent kan man komma varje dag till jobbet?" Visade sig vara chefens chef han frågade.
Senast redigerad av Culpepper 2025-08-29 kl. 07:06.
Citera
2025-08-29, 07:37
Medlem
talcsofts avatar
Kollega gick ut till bilen på lunchen och drog i sig några starköl. Tyckte han var smidig och att ingen fattade. Tills han somnade sittandes på ett möte med kund och inte gick att väcka på en timme. Han fick blåsa varje morgon och efter lunch efter det, som han tyckte var överförmynderi. Ledningen och HR sa att vi skulle låtsas som att det regnat och vi förväntades samarbeta med honom som vanligt.

Han bytte jobb sen och jag blev inbjuden på ett jobbmöte 2 år senare där han var signaturen i emailet. Kunde inte åka men var sugen på att gå dit och fråga om han fortfarande ölade i bilen.

Sen generellt att folk stjäl toapapper, disktabletter, kaffe fast vi tjänar tillräckligt för att ha råd att köpa det själva

Folk som jobbar hemifrån fredag eftermiddag och måndagar och aldrig går att få tag på de dagarna.
Citera
2025-08-29, 07:56
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Händer verkligen detta så ofta som det verkar i tråden?
Nu för tiden blir ju fan folk Metooade för att de existerar. Hur kan påsättningar gå under radarn...
Klart det händer men var nog betydligt vanligare för 20-30 år sedan jämfört med idag.
Citera
2025-08-29, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Chefen bjöd alla som ville ha på tjack inför julfest…
Den mest omoraliska chefen jag har haft pumpade alla anställda fulla med tjack dagligen så att de skulle orka jobba 18h+. Väldigt mycket alkohol och fest nästan varje dag också så att folk inte skulle märka/bry sig om att de knappt fick betalt.

Bara unga män anställda som i sin tur drog dit unga trasiga tjejer för att festa, vilka chefen var snabb att utnyttja medan de unga anställda slavade. Chefen var mer än dubbelt så gammal som tjejerna.

Oerhörd omsättning på folk, de flesta gick in i väggen ganska snabbt eller blev galna. Vissa unga män hade aldrig provat tjack innan de började där och blev sig aldrig lika igen.

Det varade för mig som för de flesta andra bara några månader och var en oerhört dyrköpt läxa. Aldrig mer tjackisar, samhällets bottenskrap. Fy fan vad de hela tiden projicerar sitt egna skit på andra, försöker hela tiden höja sig själva genom att snacka ned andra. Lita aldrig på en tjackis!

Jag körde för övrigt rattfull nästan dagligen i firmabilen för att skjutsa chefen, ung och dum som jag var och gjorde det chefen sa. Allt för att chefen inte skulle riskera sitt körkort.
Senast redigerad av BakedBakerman 2025-08-29 kl. 08:29.
Citera
2025-08-29, 08:56
Medlem
Egenkonsultade inom IT på en stor bank. På ett projekt var PL en dalmas, med sjukt brett dalmål. Typ 3 år från pension och hade, tja, "gammaldags" värderingar.

Projektet var väl 20-25 pers, eftersom relaterat till bankkontorsfunktioner så en hel del tjejer. Konstant sjukt mansgrisiga grejer. Kommenterade kläder och figur helt öppet inför alla. Åsikten var också att brudar i gemen var mindre vetande, vilket han också luftade utan självinsikt.

Han hade ingen koll på teknik och sa ständigt muppiga grejer, men hajade såklart inte själv att han var ute och cyklade.

På ett månadsmöde vågade sig en tjej på att kommentera ett uppenbart feltänk. Gubben bara "Veeeet du vad dää är Kajsa? Dä är Kviiiiiinlig logik!". 20 pers på mötet, ingen sa nåt.

Annat tillfälle då vi hade en sistaminutenpuck som man missat och måste fixas snabbt: "Ok vem kan ta denna? Ingen kärring, då händer ingenting". Återigen 20 pers, ingen sa nåt.

2 exempel av många. Stor humor.
Citera
2025-08-29, 09:01
Medlem
Onan-erarens avatar
En kollega tålde verkligen inte alkohol å vi var ute på jobbet, å eftersom jag skulle jobba tidigt dagen efter så drack jag inte men det gjorde kollegan, rejält dessutom. Han tafsade på tjejerna å även på mig, (han gillade män också, inget fel i det men) det spårade ur fullständigt. Han visade kuken, spydde i en blomkruka å hotade med att ta livet av sig. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag gick hem. Kollegan kom på måndagen som om inget hänt, men han blev inte långvarig på jobbet kan jag säga. Vad han gör idag vet jag inte å inte bryr jag mig heller.
Citera
2025-08-29, 09:19
Medlem
Firewaias avatar
Jobbar på en industri som kör tre skift, inför sommaren så tyckte den unga killen som jobbar dag att det nog vore på sin plats att fira ett bra år och att semestern är på intåg att ta med sig tårta till alla! Väldigt omtänksamt av honom… problemet var att han dök upp på nattskiftet, 3 på natten, efter att ha suttit och supit sig absolut aspackad. Han gick runt och yrade för sig själv bland nattjobbarna, tyckte att han kunde minsann hjälpa till lite, trots att han knappt kunde gå, och han hade såklart också kört sin bil dit ett par mil ifrån jobbet.
Arbetsledaren fick till slut syn på honom när han stod och mådde illa runt en robot och slängde ut honom, han körde då också såklart hem och la sig. Tre timmar efter att han skulle börjat arbeta så ringde han och bad om ursäkt för att han var sen till jobbet och sa att han snart skulle komma in, fortfarande aspackad så han knappt kunde prata.

Han behövde inte komma in enligt chefen, alls, någonsin mer och gjorde han det skulle han få åka polis ut.
Citera
2025-08-29, 09:28
Medlem
slagskotts avatar
Vi låg borta på jobb i veckorna på annan ort och vi bodde på andra våning av ett funkishus med platt tak.

Min ena kollega hade svalor ovanför sin markis plus måsarna på taket som förde oväsen hela tiden
Kollegan brukade drämma i sig bra med vin på kvällarna, han var glad i att dricka.

En kväll stormar han ut ur sitt rum skrikandes NU JÄVLAR.
Han stormade ut ur huset och vi fattade ju ingenting jag och den andra som var kvar.
Några minuter senare ser jag en stege komma upp från garaget som låg intill med riktning mot vårt tak och min arga kollega som spottade och svor.

Med en spade i högsta hugg gick han bärsärk på taket och slog ihjäl måsungarna med spaden medans han skrek och blev attackerad av vad jag förmodar var måsungarnas föräldrar.

En unge lyckades hoppa ned från taket varvid min kollega hytter med näven och skriker KOM TILLBAKA DIN DUMMA JÄVEL.
Citera
2025-08-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Egenkonsultade inom IT på en stor bank. På ett projekt var PL en dalmas, med sjukt brett dalmål. Typ 3 år från pension och hade, tja, "gammaldags" värderingar.

Projektet var väl 20-25 pers, eftersom relaterat till bankkontorsfunktioner så en hel del tjejer. Konstant sjukt mansgrisiga grejer. Kommenterade kläder och figur helt öppet inför alla. Åsikten var också att brudar i gemen var mindre vetande, vilket han också luftade utan självinsikt.

Han hade ingen koll på teknik och sa ständigt muppiga grejer, men hajade såklart inte själv att han var ute och cyklade.

På ett månadsmöde vågade sig en tjej på att kommentera ett uppenbart feltänk. Gubben bara "Veeeet du vad dää är Kajsa? Dä är Kviiiiiinlig logik!". 20 pers på mötet, ingen sa nåt.

Annat tillfälle då vi hade en sistaminutenpuck som man missat och måste fixas snabbt: "Ok vem kan ta denna? Ingen kärring, då händer ingenting". Återigen 20 pers, ingen sa nåt.

2 exempel av många. Stor humor.

Finns nog en hel del sådana exempel, men det börjar väl försvinna även om man idag ser åt andra hållet.
Men jag minns en kollega: Blev lite konfunderad p.g.a att inför våra projektmöten var det en ung tjej som alltid kom förbi mig och ville ha sällskap inför våra projektmöten, visade sig att hon inte vågade vara själv med vår projektledare. Han var visst väldigt otäck mot de yngre tjejerna när han var ensam med dem.
Sen fick han sparken då han åkt fast för rattfylla och fortkörning i en företagsbil han inte hade rätt att använda. Dessutom under arbetstid och han kunde inte förklara varför han var där? Han hade bara knallat in på kontoret och "Stulit" en bilnyckel, den som hade bokat bilen var rätt upprörd.
Citera
2025-08-29, 09:54
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Humor
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem