2025-08-28, 20:19
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Jobbade med en enögd albansk kille som ville ut på parkeringen och "göra upp" som respons på att man försökte förklara uppgiften för honom. Han blev flyttad mellan några olika avdelningar innan han slutligen fick sparken.

Det känns på något sätt väldigt albanskt.
Citera
2025-08-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det känns på något sätt väldigt albanskt.
Jag tror det egentliga problemet var att han inte fattade ett jävla ord av vad man sa och bara antog att jag förolämpade honom men ja kanske. Det är min enda erfarenhet av en alban så jag låter det vara osagt.
Citera
2025-08-28, 20:24
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Allt jag läst i tråden hittills är småpotatis i relation till vad jag sett folk göra. Absoluta. jävla. galningar. har man sett. Värst har dock chefer varit. Några år tillbaka.
En återkommande sak som varit störande är mer ett fenomen än något annat.
Har sett återkommande hur människor i grupp totalt tappar sin ryggrad och/eller aktivt väljer att bete sig som en organism. Har häpnat flera gånger hur någon på arbetsplatsen med stor makt kan bete sig hur som helst och hur andra förvandlas till strutsar och bara låter det fortgå. Ibland kan det handla om gränskriminellt beteende som man blundar för.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2025-08-28 kl. 20:37.
Citera
2025-08-28, 20:26
Medlem
glockenreins avatar
När vi hade personalfest en gång på ett tidigare jobb var det nån som sket ner hela toan så det stänkte över hela rummet. Var jäkligt glad att jag jobbade med it support och inte som städare.
Citera
2025-08-28, 20:29
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Jag tror det egentliga problemet var att han inte fattade ett jävla ord av vad man sa och bara antog att jag förolämpade honom men ja kanske. Det är min enda erfarenhet av en alban så jag låter det vara osagt.

Albaner är ökända bråkstakar. Inte bara i nutiden utan även historiskt sett. Därmed inte sagt att det inte kan finnas trevliga albaner.
Citera
2025-08-28, 20:35
Medlem
Supit ner sig och sovit och jobbet.
Citera
2025-08-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Snott pengar, laptop, digitalkameror, bakfull på jobbet, spytt ut genom fönstret hos kunder på grund av bakfylla. Slagsmål på jobbet, fylleslagsmål när man ligger ut på traktamente, dra tjack på jobbet, runka på toaletten, köra bil utan körkort, påtända/fulla kollegor, knullat tjejer på arbetstid på toaletter, folk som slängt ölflaskor på varandra, personer som ber chefen dra åt helvete och sluter på dagen, en kollega som ströp en annan under en brottningsmatch så han blev blå och han var tvungen och gräva i munnen på honom för att rätta till tungan (dock efter arbetstid, ute på traktamente och en kvarting sprit hade inmundigats, på en måndagskväll).

Ja så är livet som "hantverkare". En del saker här ovan är fd kollegor skyldiga till och en del har jag gjort .

Underbart. Gillar mest att bara be chefen dra åt helvete och sluta direkt.
Lite mer tveksam till att ni sätter på tjejer. Är det kunder med hårt arbetande män som ni tar hand om på arbetstid?
Citera
2025-08-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Allt jag läst i tråden hittills är småpotatis i relation till vad jag sett folk göra. Absoluta. jävla. galningar. har man sett. Värst har dock chefer varit. Några år tillbaka.
Ett återkommande fenomen som varit störande är mer ett fenomen än något annat.
Har sett återkommande hur människor i grupp totalt tappar sin ryggrad och/eller aktivt väljer att bete sig som en organism. Har häpnat flera gånger hur någon på arbetsplatsen med stor makt kan bete sig hur som helst och hur andra förvandlas till strutsar och bara låter det fortgå. Ibland kan det handla om gränskriminellt beteende som man blundar för.

Hur vore det med en något bättre story efter att du sågar övriga?
Citera
2025-08-28, 20:41
Medlem
Vafalls! vad är det jag läser. Kollegor är inte vänner.
Citera
2025-08-28, 20:42
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Hur vore det med en något bättre story efter att du sågar övriga?

Vill inte säga för mycket för att inte avslöja var det kan vara, men ja ett exempel är kanske att man sett folk hota att slå ihjäl helt oskyldiga kollegor och faktiskt mena det och visa hur de skall göra det och sedan har andra ändå ställt sig bakom personen som gjorde detta av olika klart omoraliska skäl. Man förstår hur resonemangen gick i deras hjärnor, även om logiken var pervers. Ofta handlar det om feghet också. Har arbetat med en del störda kollegor. De som blev hotade hade inte heller provocerat utan det var verkligen som att se en total galning hamra på någon som sitter tyst.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2025-08-28 kl. 20:54.
Citera
2025-08-28, 20:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Stölder av allt möjligt, främst verktyg av olika slag men även kontorsapparater och liknande på nattjobb. Hjälpte en kollega att baxa en stor jävla kopieringsapparat på 90 talet, aset måste ha vägt närmare 100 kg

Knivslagsmål på firmafest.

Hade också en toalettmarodör på ett kommunalt jobb. Det var två toaletter bredvid varandra i omklädningsrummet. Han lade massa papper i toan på på ena muggen, bajsade och gick till andra muggen och torkade röven. Efterföljande besökare på mugg 1 fick beskåda underverket när locket lyftes.

Diverse påsättningar av kvinnlig personal på firmafester.

Några spontana minnen.
Citera
2025-08-28, 20:45
Medlem
En handikappad man hade ingen funktion i sina armar så han hade kalsonger med klippt hål för snoppen så han bara kunde ställa sig från rullstolen och sätta sig på toa för att kissa skulle han bajsa fick man hjälpa honom att dra ner kalsongerna.
Han brukade väl ha kalsongerna i ett par månader.
Alltså samma par.
Dom fick nästan skalas av honom med kniv under pistolhot för att få tvättas för dom var så äckliga.
Han hade supervarmt inne så han hade endast kalsonger på.
Men en dag så skulle personalen på boendet göra hans tvätt.
Av någon anledning mellanlandade hans smutsiga tvätt nere på personalrummet.
Så fick personalen som skulle sköta tvätten den brillianta iden att skoja med en annan personal och drar flera månader skitiga kalsonger över huvudet på den andra personalen så hennes näsa sticker ut genom snopphålet.
Hon gick hem.
Sa inte ett ljud.
Kom tillbaka och jobbade som vanligt.
Hon var tyst ett par månader.
Hämnades sen tillbaka på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in