2025-08-29, 11:11
Medlem
Triremers avatar
En kollega till mig hamnade i sitt livs mest explosiva kris när han var i Tyskland. Han hade hämtat ut hyrbilen och körde mot ett viktigt möte när magen plötsligt började mullra. Panik. Svetten lackade. Han sladdar av motorvägen när han ser ett hotell. Han var på jakt efter en toalett som om hans liv hängde på det (vilket det typ gjorde).

Han springer in, men stoppas av en barsk receptionist:
"You have to pay entrance."

Inga problem! Han kastar fram kortet och betalar för sin egen räddning. Entrén är misstänkt dyr, men nöden har ingen prislapp.

Han rusar in, hittar en toalett och... ja, låt oss bara säga att han räddade både sig själv och sätena i hyrbilen.

Stället han råkade storma in på?

Artemis i Berlin.
Citera
2025-08-29, 12:11
Medlem
AE86s avatar
En gammal kollega till mig var ett riktigt original och lite av en lokal kändis, följande har jag fått berättat till mig av min gamla skiftledare som jobbat med honom under många, många år och upplevt det mesta i förstahand.

-Åker till och från jobbet på en gammal tysk flakmoppe, utklädd i full SS-mundering, komplett med hjälm och allt, sommar, vinter, vår och höst. Jag hade sett honom glida runt trakten i samma utstyrsel ända sedan jag var ung och detta gjorde han fortfarande när jag flera år senare hamnade på samma industi som honom.

-Tagit in samma flakmoppe på golvet under ett tråkigt kvällsskift som tydligen behövde livas upp och börnat runt i cirklar på den tills bakdäcket plötsligt greppade upp och flakmoppen skickades (med ordentlig fart, ska tilläggas) rätt in i maskinparken. Ganska dyra skador på maskiner åsamkades men självklart enades arbetskåren på plats om att detta var helt enkelt sånt som kunde hända när man jobbade med tungt maskineri och chefen vet så vitt jag vet fortfarande inte om den verkliga anledningen till skadorna.

-Stod och snackade skit med en svetsare som höll på med att svetsa igen en försluten metallcylinder i helt okej storlek. När svetsaren vände ryggen till för att hålla på med något annat ett tag så tog han tillfället i akt och sprayade in drivgas i cylindern som ett skoj prank. Han hade nog hunnit hålla på i någon minut innan svetsaren vände sig om och skulle fortsätta igen och det tog inte lång tid från att svetslågan mötte stålet tills att utrymningslarmet gick i hela lokalen. Ska tilläggas att alla klarade sig utan skador men att svetsaren gick hem för dagen.

-Kånkat med sig två stora svarta sopsäckar till jobbet, den ena fylld till bredden med porrtidningar och den andra med porrfilmer. Dessa ställde han i fikarummet och reade ut innehållet för 20kr styck, detta för att finansiera en resa till någon erotikmässa nere på kontinenten. Denna snubbe var helt fixerad vid porr, legenden gick att han en dag hade rensat ut köksskåpen helt på porslin, glas, tallrikar och bestick för att kunna få plats med mer porr. Förutom att hans lägenhet mer liknade ett museum av nazist-memorabilia så hade han även två kvinnliga skyltdockor i vardagsrummet som han hade klätt upp i klassisk kinky tysk läderutstyrsel, dessa smekte han varsamt på kinden i förbifart varje gång han gick förbi dem enligt uppgift. Jag har sett bilder på hans lägenhet från två olika kollegor och det var verkligen något unikt. Väggarna var från golv till takt helt täckta i medaljer, bajonetter, planscher, propaganda, nazistiskt krimskrams och, självklart, porr. Massvis av porr.

-En gång stormade han in på chefens kontor och med förtvivlan i rösten krävde sin hemgång för dagen med motiveringen att han nämligen hade blod i sperman. Hur han hade fått reda på det faktumet halvvägs in i arbetsdagen förtäljer inte historien men chefen reflekterade inte så mycket över det utan skickade hem honom utan vidare följdfrågor.

-Ett kort tag så brukade han glida runt med ett luftgevär liggandes på flaket till moppen, högst oklart vad syftet med detta var men jag kan tänka mig att han hade någon ide om självförsvar eller liknande. En dag när han parkerat utanför lokala affären och gått in för att handla så hade någon larmat polisen som självklart kom snabbt till platsen. Han var inget stort fan av varken poliser eller ordningsmakten i allmänhet så när han kommer ut från affären och ser två konstaplar ståendes runt hans flakmoppe så häver han ur sig i mycket barsk ton att "Den är skattad och besiktigad utan anmärkning så det är bara för er att knata vidare."

Detta är bara ett axplock av grejjer som jag kommer på i stunden angående denna man, det finns en hel uppsjö av historier jag hört men som jag fan inte kan komma på när jag sitter här och skriver det, kommer kanske tillbaks och kompletterar listan om jag drar mig till minnes lite fler.
Anledningen till att han inte fick sparken var att han helt enkelt är Rembrandt med en svetsmaskin. Har aldrig sett en duktigare svetsare och han har en otrolig arbetsmoral så länge det finns saker att göra, utöver det har han jobbat på den arbetsplatsen en väldigt lång tid så det hade nog krävts en eller två årslöner för att skaka loss honom därifrån.
Jag personligen har inte jobbat där på många år och har heller ingen kontakt med mina kollegor därifrån så det kan bli svårt att få fram historier från nutiden tyvärr. Tack för mig.
Senast redigerad av AE86 2025-08-29 kl. 12:16.
Citera
2025-08-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Egenkonsultade inom IT på en stor bank. På ett projekt var PL en dalmas, med sjukt brett dalmål. Typ 3 år från pension och hade, tja, "gammaldags" värderingar.

Projektet var väl 20-25 pers, eftersom relaterat till bankkontorsfunktioner så en hel del tjejer. Konstant sjukt mansgrisiga grejer. Kommenterade kläder och figur helt öppet inför alla. Åsikten var också att brudar i gemen var mindre vetande, vilket han också luftade utan självinsikt.

Han hade ingen koll på teknik och sa ständigt muppiga grejer, men hajade såklart inte själv att han var ute och cyklade.

På ett månadsmöde vågade sig en tjej på att kommentera ett uppenbart feltänk. Gubben bara "Veeeet du vad dää är Kajsa? Dä är Kviiiiiinlig logik!". 20 pers på mötet, ingen sa nåt.

Annat tillfälle då vi hade en sistaminutenpuck som man missat och måste fixas snabbt: "Ok vem kan ta denna? Ingen kärring, då händer ingenting". Återigen 20 pers, ingen sa nåt.

2 exempel av många. Stor humor.
Du är väl den störste skojaren som tydligen tyckte det var olämpligt men teg.
Citera
2025-08-29, 13:05
Medlem
Bret-Harts avatar
Hade en kollega som blev utsatt av en annan kollega genom att han hällde ut hand sprit i hennes matlåda "på skoj", han jobbar inte kvar där längre
Citera
2025-08-29, 13:05
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
En gubbe värmde en sån här.....
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fpresentbud.nu%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F11%2Fpop-godisbox-3.jpg&f=1&nofb=1&ipt=8a45a2d2412f2a6adbc75b88c3767 9129f885884ce243d8c89e72fd4c44c45a9
.....med något som kallades leverlåda i mikron.

Tänk er stanken.
Citera
2025-08-29, 13:14
Medlem
Hade en kollega som kastade bort en farbrors byxor när han råkat bajsa på sig, det tycket jag var dumt, det är ju bara att skrapa bort avföringen och tvätta dem.
Citera
2025-08-29, 13:15
Medlem
Mullrets avatar
Den kvinnliga vdn satt och mailade sin gubbe vad som skulle ske vid hemkomst.

Det var vilka kroppsöppningar som skulle penetreras av mannen. Och hur. Hastighet. Djup etc.

Hur klädseln skulle vara hos vdn, mest silke eller läder.

Samt diverse andra slipprigheter.

Det blev en intressant lärdom. Att inte köra en kopia på sina mail till backupservern.

Skall fråga henne om hon gör det ff på sitt nya jobb, när jag springer på henne.

Tror hon får en viss rodnad i fejset.
Citera
2025-08-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
Chefen hade alltid en stor colaflaska i kylen.
En dag när jag är i lunchrummet med en kollega så doppar han kuken i chefens colaflaska, garvar och säger att han aldrig varit så nära en avsugning av chefen.
Chefen drack sedan helt ovetandes upp läsken.
Den händelsen lär jag minnas tills jag dör 😁

Måste varit en väldigt tunn kuk
Citera
2025-08-29, 14:14
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AE86
-Kånkat med sig två stora svarta sopsäckar till jobbet, den ena fylld till bredden med porrtidningar och den andra med porrfilmer. Dessa ställde han i fikarummet och reade ut innehållet för 20kr styck, detta för att finansiera en resa till någon erotikmässa nere på kontinenten. Denna snubbe var helt fixerad vid porr, legenden gick att han en dag hade rensat ut köksskåpen helt på porslin, glas, tallrikar och bestick för att kunna få plats med mer porr. Förutom att hans lägenhet mer liknade ett museum av nazist-memorabilia så hade han även två kvinnliga skyltdockor i vardagsrummet som han hade klätt upp i klassisk kinky tysk läderutstyrsel, dessa smekte han varsamt på kinden i förbifart varje gång han gick förbi dem enligt uppgift. Jag har sett bilder på hans lägenhet från två olika kollegor och det var verkligen något unikt. Väggarna var från golv till takt helt täckta i medaljer, bajonetter, planscher, propaganda, nazistiskt krimskrams och, självklart, porr. Massvis av porr.
Påminner mig om en snubbe som var på samma kontor som mig, han fick efter någon månad som anställd slut på lagringsutrymme på sin stationära kontorsdator (det här var tidigt 2000-tal) och till slut efter ett par månader hade han satt in 3-4 hårddiskar med maxkapacitet för den tiden (tror att det var runt 100gb per hårddisk vilket var galet mycket på den tiden). Någon på IT började dock ifrågasätta varför han behövde så mycket lagringsutrymme då han inte jobbade med grafik eller något annat som krävde mycket lagring.

Det visade sig att han hade fyllt samtliga diskar med porr, han måste ha letat och laddat ner porr i stort sett all arbetstid han hade.
Citera
2025-08-29, 14:25
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Påminner mig om en snubbe som var på samma kontor som mig, han fick efter någon månad som anställd slut på lagringsutrymme på sin stationära kontorsdator (det här var tidigt 2000-tal) och till slut efter ett par månader hade han satt in 3-4 hårddiskar med maxkapacitet för den tiden (tror att det var runt 100gb per hårddisk vilket var galet mycket på den tiden). Någon på IT började dock ifrågasätta varför han behövde så mycket lagringsutrymme då han inte jobbade med grafik eller något annat som krävde mycket lagring.

Det visade sig att han hade fyllt samtliga diskar med porr, han måste ha letat och laddat ner porr i stort sett all arbetstid han hade.

Vi fick nya, förtydligade "datorn som arbetsredskap"-riktlinjer några månader in i pandemin. Tydligen fanns det folk som på arbetsgivarens VPN satt hemma och porrsurfade i timmar .
Citera
2025-08-29, 14:34
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
En kollega till mig hamnade i sitt livs mest explosiva kris när han var i Tyskland. Han hade hämtat ut hyrbilen och körde mot ett viktigt möte när magen plötsligt började mullra. Panik. Svetten lackade. Han sladdar av motorvägen när han ser ett hotell. Han var på jakt efter en toalett som om hans liv hängde på det (vilket det typ gjorde).

Han springer in, men stoppas av en barsk receptionist:
"You have to pay entrance."

Inga problem! Han kastar fram kortet och betalar för sin egen räddning. Entrén är misstänkt dyr, men nöden har ingen prislapp.

Han rusar in, hittar en toalett och... ja, låt oss bara säga att han räddade både sig själv och sätena i hyrbilen.

Stället han råkade storma in på?

Artemis i Berlin.
Eller så var det bara en skenhistoria att han skulle på toaletten, har ni tänkt på det?

Det mesta ni skrivit här är trist skit. meme:

Annars har jag inte sett speciellt mycket skit eller hört på mina arbetsplatser. Knull på en närliggande kvinnlig chefs rum där personal samlas utanför för att förstå situationen kanske? Visade sig vara otrohet på arbetsplatsen, bägge hade stabila familjer och barn, men var tvungna hojsa på chefskontoret.

Annars ganska trist skit. Doppa sin penis i chefens coca cola, var nog det äckligaste och lägsta i tråden, sådant som bottenskrap sysslar med.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Hur vore det med en något bättre story efter att du sågar övriga?

Det är ju massa inlägg som, "oh han tyckte att kvinnor var dåliga på teknik" "det tyckte dittan och dattan", "den blev full på personalfesten och visade kuken".

Det skall vara på jobb och det skall vara något substantiellt. Något stort. Denna tråd är full med skit.
Senast redigerad av Uncorruptable 2025-08-29 kl. 14:49.
Citera
2025-08-29, 17:34
Avslutad
Jobbade ett tag med att serva kontorsdatorer på ett ställe och kommer in på ett rum där en märkbart förvånad kvinna sitter bakom datorn vid sitt skrivbord. Kliver runt skrivbordet och ser att hennes trosor är nere vid fötterna och hon sitter som förstenad. Som den gentleman jag är låtsades jag inte se det och ganska snabbt sa jag att jag var tvungen att hämta något jag hade glömt.

När jag var ung jobbade jag som lokalvårdare på ett demensboende. Jag och en annan kille hade ansvaret för städningen på en av avdelningarna. Han var graffitimålare och istället för att städa toaletterna så tagade han ner dom. Chefen trodde det var jag som gjorde det och gav mig sparken. Som den gentleman jag är så tjallade jag inte ner honom, jag var snarare glad över att slippa skitjobbet, för jag brukade ändå spendera halva dagarna med att sova på toaletten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in