Citat:
Ursprungligen postat av
Willegubben
Hej Jag heter William och är 25. Jag tror jag blir hemlös snart men låt mig sammanfatta min situation.
Just nu bor jag hos min bror i Eskilstuna som jobbar. Han har planer på att flytta ut i december men kanske November om han hittar boende tidigare. Jag har inget jobb, inga bra betyg, inget körkort och vet inte vad jag ska göra. Jag söker jobb men vartenda en har jag blivit nekad. Jag har varit på praktik men det ledde aldrig till något. Med så många nekade jobbansökningar tror jag inte att det blir något jobb innan flytten så jag är beredd när den dagen kommer. Känns dåligt dock. Vad kan jag göra som hemlös? Eskilstuna är nästan omöjligt att få jobb i så jag funderar på att dra till Stockholm och ta mina chanser där men vad gör jag sen då. Jag kan inte ta hjälp från brorsan eller familjen för de har sitt. 2026 kommer inte vara ett kul år.
Jag är inte här för att gnälla jag vill bara höra vad ni har för tankar om vad jag kan göra. Även med min situation vill jag göra något med mitt liv men det är svårt att se positivt med min situation just nu. Tack för att ni kikar förbi.
helt klart prata med soc i första steget gå dit och fixa situationen kan du inte bara ta över hans kontrakt och soc går in och betalar några månader. sen gå nån utbildning till nått bristyrke, Sitt inte o uggla på soc och gå till arbetsförmedlingen och jobb center och sån skit du kommer ba bli pundaralkis och sabba ditt liv.
Sen skaffa jobb sen lägenhet. Sen tjäna lite pengar charma upp nån sexig tjej skaffa 511 barn och sen har du inte tid att sitta o fundera ”vad” du ska göra.
Seså Sätt igång!