2025-08-28, 18:45
Medlem
James.Fjongs avatar
Chefen hade alltid en stor colaflaska i kylen.
En dag när jag är i lunchrummet med en kollega så doppar han kuken i chefens colaflaska, garvar och säger att han aldrig varit så nära en avsugning av chefen.
Chefen drack sedan helt ovetandes upp läsken.
Den händelsen lär jag minnas tills jag dör 😁
Citera
2025-08-28, 18:47
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Jag har också trott att de är barn som gjort det, o visst de är barn ibland med på jobbet men väldigt väldigt sällan, o denna marodör är varje vecka. Inte alltid på måndagar men varje vecka hör jag om någon som hittat äckel på toa !

Men va skönt för dig o din arbetsplats att ni fick ett total stopp.

Ja. Sjukt vidrigt. Eftersom det alltid var på måndagar och samma toalett (handikappvarianten) utvecklade åtminstone jag en viss instinkt på måndagmorgnar att bara öppna toaletten på glänt. Snabbt såg man om det hänt någonting osmakligt och valde en annan toalett.

Hoppas att ni får bukt med ert problem! Det kanske finns några fällor att gillra? Någon röd tråd att följa?
Citera
2025-08-28, 19:07
Medlem
PeterJihadis avatar
På en tidigare arbetsplats, som var rätt så mångkulturell, så hade vi en stor afrikan och rumän som kollegor. Rumänen var allmänt rasistisk och tyckte inte alls om varken muslimer eller zigenare.
Han var dock på god fot med afrikanen och de kom bra överens. Men av någon anledning så var han otroligt rädd för Sverigedemokraterna och deras framgångar i riksdagsvalet. Fastän denne rumän i mångt och mycket höll med Jimmie Åkesson.
En morgon så satte vi upp en bild på Jimmie Åkessons ansikte på nackstödet på en gammal rälig solstol som han brukade sitta i.

Men den här morgonen så steg afrikanen in och hälsade godmorgon, samtidigt som han trött satte sig i solstolen. Han känner att det är något som sticker honom i nacken. Vänder på huvudet och har en tio sekunder lång staredown med Jimmie.

Han begriper antagligen inte vem det är och knycklar ihop papperet och skickar iväg Jimmies ansikte i papperskorgen. Vi låg dubbelvikta av garv.
Citera
2025-08-28, 19:09
Medlem
Kom på en till , nu kommer minnena tillbaka i mig tack vare alla era rysliga inlägg !

Hade en kollega som alltid tog med sig en ny blomma o satte i vas varje vecka . Vi kan kalla henne Susanne . Egentligen fick man inte ha vatten vid skrivbordet men hon hade jobbat riktig länge på jobb så ingen chef våga väl säga till henne. En dag jobba vi båda kväll bara vi på hela kontoret o då hörde jag från andra sidan kontors landskapet någon säga ÅH NEJ . Jag gick aldrig dit o titta för jag va upptagen. Nästa dag säger min kompis att hon undra va som hänt med alla hennes påsar som hon hade vid sitt skrivbord med tyger o barn skor o annat. Dem var helt genomblöta. Hon hade sin arbetsplats bredvid Susanne . O när jag titta så var Susanne vas tom.

Tror ni hon hade spillt vas vattnet eller?! 😜
Citera
2025-08-28, 19:09
Medlem
En verksamhetschef ordnade ett AW-event hos en thaiboxningsklubb. Två av kollegorna, som var bästa polare, började lattja i slutet av passet och började sparra lätt med varann. Plötsligt rusar chefen in och börjar svinga mot bägge, knockar ner den ena och skriker "LUGN!" flera gånger om.

Han förklarade att han försökte "avvärja situationen" och att "det som händer i Fight Club stannar i Fight Club". Riktig psykopat!
Citera
2025-08-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Ja. Sjukt vidrigt. Eftersom det alltid var på måndagar och samma toalett (handikappvarianten) utvecklade åtminstone jag en viss instinkt på måndagmorgnar att bara öppna toaletten på glänt. Snabbt såg man om det hänt någonting osmakligt och valde en annan toalett.

Hoppas att ni får bukt med ert problem! Det kanske finns några fällor att gillra? Någon röd tråd att följa?

Vad för fälla tror du skulle funka?
Citera
2025-08-28, 19:24
Medlem
Har jobbat på lite olika arbetsplatser med några riktiga stolpskott.

Hade några kollegor som söp på arbetstid och turades om att köra firmabilen på fyllan. Ingen på företaget visste detta förrän de blev stoppade i en kontroll. Chefen var inte glad…

En annan stal verktyg och liknande från jobbet och lade ut till försäljning på Facebook under sitt eget namn

Flera som jobbat alkohol- eller drogpåverkade, givetvis i hemlighet, och blivit påkomna.
En var så packad att han var nära att skada ett förbipasserande barn med en maskin. Han fick sparken på fläcken.

Sedan har vi de riktiga jobbiga grejerna, där folk faktiskt skadat andra eller sig själva. Har inte sett så mycket av den delen själv, som tur är, men känner folk som bevittnat dödsolyckor.

Roligaste var nog en kille som skulle sluta. Hans sista vecka var det hans tur att köra och blåsa alkolåset. Lyckligt ovetandes om att två andra kollegor stoppat upp munstycket i röven varje dag hela veckan. Detta hade givetvis också dokumenterats med bildbevis.
Sista dagen innan hemgång blev han visad bilderna
Senast redigerad av radiopanna 2025-08-28 kl. 19:27.
Citera
2025-08-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Jobbat på sin lunchrast. Gav han en ordentlig avhyvling. Jag accepterar inte sådant beteende även om det inte påverkar mig.
Låter som ett allvarligt fall av arbetsnarkomani, bra att du stödjer din arbetskamrat.
Citera
2025-08-28, 20:12
Medlem
Spruta ner Microlax lösning i stora kaffetermosen i personalrummet 😅
Citera
2025-08-28, 20:16
Medlem
Jobbade med en enögd albansk kille som ville ut på parkeringen och "göra upp" som respons på att man försökte förklara uppgiften för honom. Han blev flyttad mellan några olika avdelningar innan han slutligen fick sparken.
Citera
2025-08-28, 20:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
En kollegas laptop gick sönder (det är på laptopen vi gör vårat arbete), men i stället för att felanmäla den så gick han runt och snackade skit med kollegor på kontoret i fyra veckor. När han blev konfronterad med det, så körde han till med att han inte trodde att det var någon mening att felanmäla "under semestrarna". Killen är fan det lataste som gått i ett par skor, men jag beundrar honom för hans fräcka och samtidigt skickliga sätt att undvika arbete, och ändå kvittera ut lön.
Citera
2025-08-28, 20:17
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Vad för fälla tror du skulle funka?

Ja du, inte helt lätt att svara på. Det beror nog mycket på om man kan hitta något mönster i det hela och sen utgå ifrån det.

Hos oss hade det t ex funkat med att någon dröjde sig kvar på jobbet fredag eller lördag kväll och gömde sig i ett rum nära toaletterna men det orkade naturligtvis ingen.

Kanske litet svårare hos er om man inte kan se någon röd tråd i beteendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in