2025-08-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Kollegor för livet framåt, dem är vardagen och ofta våra väster vänner. Vi tillbringar mer tid med kollegor än vad vi gör med ”bästisen” som bor långt borta. Men ofta är kollegor också riktig sjuka 😜

Vad är de sjukaste en kollega på jobb gjort egentligen? Jag kan börja med att rada upp exempel från mitt jobb på statlig myndighet, många av sakerna är gjorda av någon som jag inte vet vem de var.

1. När de blev ruljans på arbetsplats o alla var tvungna att byta plats (hände titt som tätt innan vi blev ABA) så hamna min kollega på en plats som tidigare tillhört en kille som har anknytning vill vissa kriminella gäng (han är laglig). Under hennes nya skrivbord låg hundratals naglar !! Han hade suttit och betat av naglar i flera år och spottat ut dem på heltäckningsmattan! Hon fick låna dammsugare av städerska och städa. Också sjukt att städerska tydligen aldrig dammsug vid denna plats!

2. Toalett marodören. Vi har en kollega (eller flera men tror de är en o samma) som kallas på jobb för ”toalett marodören”. Denna person bajar o spolar inte efter sig, o inte nog med de, den bajar på porslins kanten o stänger sitsen. Så när man kommer in o ska pissa o lyfter sitsen sitter de ibland en fruktansvärd skit där som åker med sitsen upp. Så sjukt äckligt . De är galet att en vuxen gör så

3. En kollega satt i telefonsamtal med kund som sökte sjukpenning, ringde in med frågor om sitt ärende. Ärende var något problem med fot, kanske bruten, jag minns inte. Denna kollega i alla fall rekommenderade kund att besöka hans farbrors ortoped klinik då de förmodligen var skorna som problemet satt i. Han satt alltså i kundtjänst o gjorde reklam för sin familjs företag.

De var några exempel från mig , extra sjuka då jag jobbar statligt.

Om de redan finns en tråd om detta så ber jag om otrolig ursäkt, jag gjorde en google o de kom inte upp något.
Vet inte vad andra har gjort men jag har gjort ett par sjuka grejer!

Hatade en på mitt jobb, visste att hon alltid ska ha macka på morgonen i kafeterian. Tog smörkniven och slickade på den när jag var riktigt riktigt förkyld.

Sen drog jag en runk inne i personalrummet ett antal gånger. Sarrade ner en persons kopp.

vid ett ex antal gånger sket jag i papperskorgen. Hatar alla lallarfittor på mitt jobb.

Brukade lägga en äcklig fis bakom några och sen gå iväg. De började anklaga varandra.

Its on the house.

Uj jag har en till!

Dock inte en kollega men en brukare. Groft autistisk man.

Han hade runkat ner sig, sarrat ner sina kläder och satt på toan med vrålstånd. Han daskade på kuken för att få den att gå ner.

Sprnag runt på avdelningen med stånd. Hade massa muslimska kollegor ujjbb lol älskade det
Senast redigerad av Sprutsenap 2025-08-28 kl. 20:51.
Citera
2025-08-28, 20:47
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Stölder av allt möjligt, främst verktyg av olika slag men även kontorsapparater och liknande på nattjobb. Hjälpte en kollega att baxa en stor jävla kopieringsapparat på 90 talet, aset måste ha vägt närmare 100 kg

Knivslagsmål på firmafest.

Hade också en toalettmarodör på ett kommunalt jobb. Det var två toaletter bredvid varandra i omklädningsrummet. Han lade massa papper i toan på på ena muggen, bajsade och gick till andra muggen och torkade röven. Efterföljande besökare på mugg 1 fick beskåda underverket när locket lyftes.

Diverse påsättningar av kvinnlig personal på firmafester.

Några spontana minnen.

Händer verkligen detta så ofta som det verkar i tråden?
Nu för tiden blir ju fan folk Metooade för att de existerar. Hur kan påsättningar gå under radarn...
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2025-08-28 kl. 20:53.
Citera
2025-08-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Händer verkligen detta så ofta som det verkar i tråden?
Nu för tiden blir ju fan folk Metoade för att de existerar. Hur kan påsättningar gå under radarn...
Beror väl på jobb. Hade ett gäng som knullade när de hade nattpass.
En brukare såg dom.

Han sa dagen där på "jag såg när personalen bögade sig"
Citera
2025-08-28, 20:53
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap
Beror väl på jobb. Hade ett gäng som knullade när de hade nattpass.
En brukare såg dom.

Han sa dagen där på "jag såg när personalen bögade sig"

Var det två snubbar?
Citera
2025-08-28, 20:59
Medlem
På en arbetsplats gick det ut ett mejl (på förekommen anledning) som förklarade att man inte fick pissa i handfaten. Varför pissar man i handfatet när klosetten är alldeles bredvid.

På samma ställe så fylldes bilarna med AdBlue i spolarvätskebehållaren av en kollega. Spolarvätska är ju blå, det är sedan gammalt.

På ett annat ställe stekte en kollega sill till lunch.
Citera
2025-08-28, 21:03
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Det var någon som hade skrivit ut NEGER som en vattenstämpel på en massa dokument och sedan lagt tillbaka papprena i skrivarens pappersfack. Någon annan hade sedan skrivit ut på dessa papper, inte kollat på dem så noga och delat ut dem på ett möte. Blev ett jävla liv i några dagar.
Citera
2025-08-28, 21:05
Medlem
Vitiss avatar
En bekant till mig som körde taxi glömde att han hade kund i bil.
Han började köra hemåt när kunden frågade: Vilken väg tar du?

Min bekant bodde i Örby; kunden skulle till Arlanda.

🤣🤣🤣
Citera
2025-08-28, 21:10
Medlem
nakamotos avatar
Chefen bjöd alla som ville ha på tjack inför julfest. Slutade med att han samt alla teamledare fick åka polisbil från lokalen och fick sig var sitt ringa var av en av dem höll på att tappa vårdnaden av sin son pga detta.. han var f.ö hyfsat nymuckad från ett behandlingshem som firman hade stått för några månader innan. Riktigt lyckat. Jag och några andra som bara hade ”luktat” på påsen lyckades hålla oss i nog skick för att inte bli avvisade av vakter eller narkspan förutom en äldre gubbe som trillade baklänges ner för en trapp och spräckte skallen så illa att han fick ligga på intensiven. Tydligen var tjack, blodförtunnande och shotbricka ingen bra kombo för en tjock 60 bastare. Han fick så pass problem med motoriken osv efteråt att han aldrig återvände till jobbet. Var lite tryckt stämning ett tag men det gick över.
Citera
2025-08-28, 21:38
Medlem
alisvenssons avatar
Häromdagen kom jag ner i garaget och hittade en anställd som tvättade en av firmans bilar med fönsterputs
Citera
2025-08-28, 21:38
Medlem
Lunchlåda

Och en till grej , en kollega hade ställt sin lunch låda (odiskad) på hatthyllan i det stora kapp rummet. Den var odiskad o hon hade ätit något riktigt kladdigt oljigt . Som då hade droppat ner på min dunjacka o lämnat fett i en lång rand .

Jag tog upp detta på APT o tänkte att hon inte kunde neka men hon titta ut genom fönstret som om de regna 😂

EDIT: Hela gruppen va med på APT
Senast redigerad av ChristopherRobin 2025-08-28 kl. 21:41. Anledning: Missade info
Citera
2025-08-28, 21:39
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kletbajs
På en arbetsplats gick det ut ett mejl (på förekommen anledning) som förklarade att man inte fick pissa i handfaten. Varför pissar man i handfatet när klosetten är alldeles bredvid.

På samma ställe så fylldes bilarna med AdBlue i spolarvätskebehållaren av en kollega. Spolarvätska är ju blå, det är sedan gammalt.

På ett annat ställe stekte en kollega sill till lunch.

På vår firma blev det tvärt om spolarvätska i ad blue tanken 25000 kr kostade det...
Citera
2025-08-28, 21:48
Medlem
På ett tidigare jobb fanns en märklig tjej/kvinna som blev gravid och magen växte lite oregelbundet under ett par månader. Det visade sig att hon fejkade med kuddar. Kommer inte ens ihåg henne syfte med graviditeten. Hon fick senare sluta för hon stal pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in