Citat:
Ursprungligen postat av
Algeriet1998
Fall avser ett exempel... Beter sig Youtubes kanaler enligt din tes, är min önskan att du enkelt motbevisar mitt argument.
Även om det inte hör till ämnet får du gärna styrka ditt påstående om Youtubes data och skillnaden mellan länder med samma tidszoner. Du verkar mycket insatt och jag kan säkert lära mig mycket av dig gällande statistik och datahantering.
Men suck, trodde det skulle räcka att förklara för dig logiskt hur servrar och räknare fungerar
Men okej jag kan ge dig 3 alternativa förklaringar, hoppas någon duger
1.
Om du går in på Anjos kanal när han har 213 000 prenumeranter och klickar PRENUMERERA, kommer det stå 213 001 prenumeranter då? Ja, kanske WOW! Men vad tror du att det står för alla andra? Jo, det kommer fortfarande stå 213 000 prenumeranter
Varför kan det stå 213 001 prenumeranter för just dig då? Jo, för det är din youtube-klient som lurar dig
2.
Spel-förklaringen, det finns spel som klarar av att ganska många spelare spelar tillsammans, säg ex Fortnite med 100 samtidiga spelare på en stor karta
Det fungerar ganska bra med realtids-uppdateringar MEN! det beror fram för allt på att en spelare nere i sydvästra hörnet på kartan inte kan påverka något uppe i nordöstra hörnet av kartan
Så oavsett vad spelarna gör i ena hörnet så får spelarna i andra hörnet inte den informationen
De ser inte informationen på andra sidan kartan och de kan inte påverka datat där
Ditt förslag på hur Youtube-räknarna fungerar motsvarar istället en "oändligt stor" Minecraft-bana med miljarder samtidigt spelare, och inte nog med det, varje spelare kan se hela kartan och alla förändringar i realtid, och inte nog med det, alla miljarder spelare kan dessutom förändra vilken del av kartan de vill när som helst oavsett var på kartan de befinner sig
Det är tekniskt sett helt omöjligt.
3.
Börs-förklaringen, internationella börsen, Wallstreet, NASDAQ, där snackar vi ett system så nära vi kan komma det du föreslår att Youtubes prenumerat-räknare fungerar
På börshandeln är det synnerligen viktigt att alla ser samma data samtidigt och att det uppdateras i realtid och är exakt
Vem som helst kan välja att köpa eller sälja vilken aktie de vill, när som helst om börsen är öppen för handel
Tror du att Google lägger lika mycket pengar på realtidsdata för ruttna oviktiga prenumerant-räknare som infrastrukturen för den internationella börshandeln kostar?
Nu har jag gett dig 4 olika logiska perspektiv på saken som säger exakt samma sak: att det du föreslår är orimligt och att det jag föreslår är det enda rimliga
Färdigdiskuterat
Godnatt