2025-08-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meastro
Men... Du fattar väl att det där bara är uppskattningar som YouTube gör? Som man ALLTID gör när det är räknare på en så stor totalsumma, som inte är en sammanräkning av delsummor, och som uppdateras frekvent?

Eller tror du att YouTube sitter och uppdaterar samma räknare upp och ner flera gånger i minuten som rimligtvis handlar om vid så stort antal prenumeranter?

Inser du inte att om ett konto avslutas så kanske det följer 300 YT-kanaler, ska då youtube in och uppdatera 300 st. olika räknare ett snäpp ned?

Jag kan berätta för dig att det är inte så det fungerar, man programmerar inte så brute force. De där 333 är bara en artifakt av Youtubes formler att beräkna/uppskatta antal prenumeranter och har ingenting med exakta antal att göra

Skulle RASK ligga på exakt 158 000 prenumeranter då eller i flera dagar?

Låt oss för sakens skull säga att du har rätt om hanteringen av data. Ange ett fall eller kanal med ett ungefärligt matchande antal följare som uppvisar liknande avvikelser som den gode Pontus kanal, så resonerar jag gärna vidare om prognoser och utfall.
Citera
2025-08-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algeriet1998
Låt oss för sakens skull säga att du har rätt om hanteringen av data. Ange ett fall eller kanal med ett ungefärligt matchande antal följare som uppvisar liknande avvikelser som den gode Pontus kanal, så resonerar jag gärna vidare om prognoser och utfall.

Vadå ett fall? räknarna på -alla- kanaler med så många prenumeranter beter sig så
Du måste ju också förstå att räknaren för en kanal inte är lagrad på en server
Om man från sverige surfar in på Anjos Youtube så är det inte säkert att det står samma siffra där som om man hade surfat in på Anjos kanal från säg Albanien
Man går inte mot samma server bara för att man surfar mot samma kanal, räknarna replikeras ut globalt till massvis av olika servrar
Beteendemässigt uppvisar samtliga större youtube-kanaler samma typ av "avvikelser"
Citera
2025-08-27, 22:49
Medlem
Citat:
Vadå ett fall? räknarna på -alla- kanaler med så många prenumeranter beter sig så
Du måste ju också förstå att räknaren för en kanal inte är lagrad på en server
Om man från sverige surfar in på Anjos Youtube så är det inte säkert att det står samma siffra där som om man hade surfat in på Anjos kanal från säg Albanien
Man går inte mot samma server bara för att man surfar mot samma kanal, räknarna replikeras ut globalt till massvis av olika servrar
Beteendemässigt uppvisar samtliga större youtube-kanaler samma typ av "avvikelser"

Fall avser ett exempel... Beter sig Youtubes kanaler enligt din tes, är min önskan att du enkelt motbevisar mitt argument.

Även om det inte hör till ämnet får du gärna styrka ditt påstående om Youtubes data och skillnaden mellan länder med samma tidszoner. Du verkar mycket insatt och jag kan säkert lära mig mycket av dig gällande statistik och datahantering.
Citera
2025-08-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algeriet1998
Fall avser ett exempel... Beter sig Youtubes kanaler enligt din tes, är min önskan att du enkelt motbevisar mitt argument.

Även om det inte hör till ämnet får du gärna styrka ditt påstående om Youtubes data och skillnaden mellan länder med samma tidszoner. Du verkar mycket insatt och jag kan säkert lära mig mycket av dig gällande statistik och datahantering.

Men suck, trodde det skulle räcka att förklara för dig logiskt hur servrar och räknare fungerar
Men okej jag kan ge dig 3 alternativa förklaringar, hoppas någon duger

1.
Om du går in på Anjos kanal när han har 213 000 prenumeranter och klickar PRENUMERERA, kommer det stå 213 001 prenumeranter då? Ja, kanske WOW! Men vad tror du att det står för alla andra? Jo, det kommer fortfarande stå 213 000 prenumeranter
Varför kan det stå 213 001 prenumeranter för just dig då? Jo, för det är din youtube-klient som lurar dig

2.
Spel-förklaringen, det finns spel som klarar av att ganska många spelare spelar tillsammans, säg ex Fortnite med 100 samtidiga spelare på en stor karta
Det fungerar ganska bra med realtids-uppdateringar MEN! det beror fram för allt på att en spelare nere i sydvästra hörnet på kartan inte kan påverka något uppe i nordöstra hörnet av kartan
Så oavsett vad spelarna gör i ena hörnet så får spelarna i andra hörnet inte den informationen
De ser inte informationen på andra sidan kartan och de kan inte påverka datat där
Ditt förslag på hur Youtube-räknarna fungerar motsvarar istället en "oändligt stor" Minecraft-bana med miljarder samtidigt spelare, och inte nog med det, varje spelare kan se hela kartan och alla förändringar i realtid, och inte nog med det, alla miljarder spelare kan dessutom förändra vilken del av kartan de vill när som helst oavsett var på kartan de befinner sig
Det är tekniskt sett helt omöjligt.

3.
Börs-förklaringen, internationella börsen, Wallstreet, NASDAQ, där snackar vi ett system så nära vi kan komma det du föreslår att Youtubes prenumerat-räknare fungerar
På börshandeln är det synnerligen viktigt att alla ser samma data samtidigt och att det uppdateras i realtid och är exakt
Vem som helst kan välja att köpa eller sälja vilken aktie de vill, när som helst om börsen är öppen för handel
Tror du att Google lägger lika mycket pengar på realtidsdata för ruttna oviktiga prenumerant-räknare som infrastrukturen för den internationella börshandeln kostar?

Nu har jag gett dig 4 olika logiska perspektiv på saken som säger exakt samma sak: att det du föreslår är orimligt och att det jag föreslår är det enda rimliga

Färdigdiskuterat
Godnatt
Citera
2025-08-27, 23:44
Medlem
Citat:
Men suck, trodde det skulle räcka att förklara för dig logiskt hur servrar och räknare fungerar
Men okej jag kan ge dig 3 alternativa förklaringar, hoppas någon duger

1.
Om du går in på Anjos kanal när han har 213 000 prenumeranter och klickar PRENUMERERA, kommer det stå 213 001 prenumeranter då? Ja, kanske WOW! Men vad tror du att det står för alla andra? Jo, det kommer fortfarande stå 213 000 prenumeranter
Varför kan det stå 213 001 prenumeranter för just dig då? Jo, för det är din youtube-klient som lurar dig

2.
Spel-förklaringen, det finns spel som klarar av att ganska många spelare spelar tillsammans, säg ex Fortnite med 100 samtidiga spelare på en stor karta
Det fungerar ganska bra med realtids-uppdateringar MEN! det beror fram för allt på att en spelare nere i sydvästra hörnet på kartan inte kan påverka något uppe i nordöstra hörnet av kartan
Så oavsett vad spelarna gör i ena hörnet så får spelarna i andra hörnet inte den informationen
De ser inte informationen på andra sidan kartan och de kan inte påverka datat där
Ditt förslag på hur Youtube-räknarna fungerar motsvarar istället en "oändligt stor" Minecraft-bana med miljarder samtidigt spelare, och inte nog med det, varje spelare kan se hela kartan och alla förändringar i realtid, och inte nog med det, alla miljarder spelare kan dessutom förändra vilken del av kartan de vill när som helst oavsett var på kartan de befinner sig
Det är tekniskt sett helt omöjligt.

3.
Börs-förklaringen, internationella börsen, Wallstreet, NASDAQ, där snackar vi ett system så nära vi kan komma det du föreslår att Youtubes prenumerat-räknare fungerar
På börshandeln är det synnerligen viktigt att alla ser samma data samtidigt och att det uppdateras i realtid och är exakt
Vem som helst kan välja att köpa eller sälja vilken aktie de vill, när som helst om börsen är öppen för handel
Tror du att Google lägger lika mycket pengar på realtidsdata för ruttna oviktiga prenumerant-räknare som infrastrukturen för den internationella börshandeln kostar?

Nu har jag gett dig 4 olika logiska perspektiv på saken som säger exakt samma sak: att det du föreslår är orimligt och att det jag föreslår är det enda rimliga

Färdigdiskuterat
Godnatt

Jag har inte bett om logiska perspektiv, svara på mitt påstående istället och ge ett konkret exempel om jag har fel. Godnatt
Citera
2025-08-27, 23:59
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Har fläskkotletten också fått strafföreläggande för att skitit i att skicka in årsredovisningen i tid?

Det är inte mer än rätt, annars måste jag kontakta polisen, man kan inte hålla på och slänga skit och samtidigt vara ett kriminellt fetto, det tillåter jag inte!
Citera
2025-08-28, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Och allt detta vet du?

Både Anjo och Skilleras har själva gått ut med att det var Skilleras som skrev till Anjo och ville ”hjälpa honom” efter Per Öhman och Leo Kinesen. Sen att han ändrar beteende när Anjo inte vill ha hans hjälp säger ju också sitt. Så vet inte riktigt vart du vill komma med din korkade kommentar, som att jag sitter och hittar på från tomma intet. Resten är ju uppenbart för alla som sett hur han beter sig, det krävs ingen raketforskning för att fatta mönstret.
Citera
2025-08-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imdb
Både Anjo och Skilleras har själva gått ut med att det var Skilleras som skrev till Anjo och ville ”hjälpa honom” efter Per Öhman och Leo Kinesen. Sen att han ändrar beteende när Anjo inte vill ha hans hjälp säger ju också sitt. Så vet inte riktigt vart du vill komma med din korkade kommentar, som att jag sitter och hittar på från tomma intet. Resten är ju uppenbart för alla som sett hur han beter sig, det krävs ingen raketforskning för att fatta mönstret.

Det är detta jag också hört. Skilleras kan vara den mest lättktänkta människan jag någonsin har stött på. Jösses.
Citera
2025-08-28, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är detta jag också hört. Skilleras kan vara den mest lättktänkta människan jag någonsin har stött på. Jösses.

Verkligen, se bara hur han som en liten gnällspik flög på skuldrådgivarn och den där Sandra, det är som att kasta en pinne åt en liten hund

Vill Anjo provocera hela temusekten, och då i synnerhet Axel, så behöver Anjo inte håna inceln och inte heller hänga ut hans minst sagt äckelheter genom åren som han gjorde här: SKILLERAS ÄR ETT SVIN! det räcker att Anjo bjuder in någon av deras årslånga återkommande hatobjekt som Paolo Roberto, Cicci Wallin, .. listan kan göras lång .. för en intervju eller om vad som helst egentligen. Temu blir eld o lågor och får tuppjuck av om någon erbjuder deras alla hatobjekt "en plattform"
Senast redigerad av LillaWille 2025-08-28 kl. 08:39.
Citera
2025-08-28, 09:01
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imdb
Säg till när du fabricerat klart.
Citera
2025-08-28, 09:08
Medlem
Bara det att det pratas mera om Skilleras än om Anjo i Anjos egna tråd påvisar hur obetydlig och värdelös Anjo är.

Anjo är känd för att vara hatad eller att hata samt att vara värdelös på ekonomi, hälsa och folkvett.
Citera
2025-08-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Säg till när du fabricerat klart.

Ja klart allt som inte stämmer med din världsbild är ju fabricerat, enkelt sätt att slippa bemöta verkligheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in