2025-08-27, 13:44
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Jag gör det enkelt för mig:
https://alltomkungligt.se/wp-content...triss-stor.jpg

Ett utvecklingsstört utseende inte ens en mor kan älska. Men ska vi prata rena krigsjournalister så är det bara att ta random svartskalle som lajvar SVTjournalist.

hahaha, ja hon är sjukt spinkig
men inte uppseendeväckande smal
men hon har väldigt bra social förmåga och jag har börjat gilla henne med åren

men om hon hade varit ännu smalare hade det ju tagit udden av storyn
tex om Adriana Grande hade varit nyhetsreporter, hade ju inte funkat
Citera
2025-08-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Lol. du är ju rolig du

Jag kollar inte på Svt längre
Men det var alltid "Detta o detta har hänt, vad tycker herr karius o baktus om det"

sånt som gör att man slutar kolla på nyheterna för att hålla blodtrycket nere
varför tar dom aldrig in Aron Flam eller Henrik Jönsson att kommentera de senaste händleserna ??
hade det blivit balanserat

Absolut, men det jag menade var att det inte är Wolfgangs ansvar att vara objektiv. Han kör sin linje. Sen att SVT inte lyckas med uppdraget att vara objektiva är en annan sak.
Citera
2025-08-27, 13:47
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Fattar du trögt, jag lyssna på vad människor säger, inte hur de ser ut, du däremot blir ju väldigt störd för de råka ha en sned tand!

"råkar"

Det är ju det det handlar om.
Att han inte "råkar" ha en sned tand, utan varför han behållt dem utan att nån på redaktionen sagt till att det är dags att fila ner den iaf hälften

Men om man jobbr med att ljuga kan det ju vara bra att ha en påfågel utstyrsel eller nåt smått löjebringade som en knäckt näsa/avbruten sned tandrad

år efter år efter år
Citera
2025-08-27, 13:48
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Varför kan han inte bara fila ner sin sneda undertand lite, ser ut som en schweizisk bergstopp

Ser ju inte klok ut , tar udden från nyheten att se hur han kämpar med att hålla tungan rätt i mun
Svårt att ta han på allvar när han ser ut som en bonne, framförallt de gånger när han spyr ut sig sin Donald Trump avundsjuka

https://tv.aftonbladet.se/video/3883...ier-kommer-doe

Borde inte journalister se någorlunda neutrala ut?
som exempelvis ser man sällan en vårta på näsan/hakan på folk längre, sen de enkelt går att ta bort.
Varför ska en journalist som är med dagligen på Aftonbladet ha kvar sina "suga-på-tummen- sneda tänder ända upp i 70-års åldern? när det går att fixa till

//Sen hans störande hängande dubbelhaka också på toppen av det, kan han inte bara fettsuga ner den lite?//
Alternativet brukar vara värre. Kolla före och efter på denna killen t.ex.
(FB) Trivagomannens tänder.

Sen, varför bryr du dig? Jag gissar att du blir provocerad för att du blir påmind om din egen ruttnande käft.
Citera
2025-08-27, 13:50
Medlem
Tervulls avatar
Frågan är väl varför i helvete du väljer att titta på honom. Eller varför du över huvudtaget lägger din tid på mainstreammedia. Skyll dig själv, ingen tvingar dig att läsa eller kolla på nyheter från Aftonhoran eller SVT.
Senast redigerad av Tervull 2025-08-27 kl. 14:02.
Citera
2025-08-27, 13:59
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Absolut, men det jag menade var att det inte är Wolfgangs ansvar att vara objektiv. Han kör sin linje. Sen att SVT inte lyckas med uppdraget att vara objektiva är en annan sak.

En objektiv person ska även påpeka framsteg som den han granskar gör!

Ta exempelvis att Donald Trump började genomföra sina löften samma dag han steg in i Vita huset.
Wolfgang Hanson under en sten.

såfort Donald gör minsta lilla misstag, som att visa blåmärke på handen, ska Wolfgang Hansson rapporterar som en avundsjuk kaffekärring

Att Trump håller på att stoppa kriget mellan ukraina/ryssland får han inget beröm för
Att han rensat ut miljoner illegala som lever på brottsligehet, får han inget beröm för

bara hitta fel.
From a broken mouth comes a broken truth gborde gälla för WolfGang
istället för from a drunk mind speaks a solver mind

Over n out
Citera
2025-08-27, 14:04
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel

Sen, varför bryr du dig? Jag gissar att du blir provocerad för att du blir påmind om din egen ruttnande käft.

Du kan ju själv räkna ut att jag inte har en ruttnade käft, om jag tycker att folk som tjänar 100 000 i månaden borde ha råd att gå till tandläkaren

Jag kan nog slå vad om att tandläkarna frågat han genom åren om han vill fila ner den sidan som är
2 cm högre än resten

"-Nej", måste han ha svarat då
"-denhar ett syfte"

(ok, vilket syfte då, undrar den vakna
du är ju ett ansikte utåt)

ha det
Citera
2025-08-27, 14:10
Medlem
StigHelmutts avatar
Tråkigt att han skulle behöva höra de såhär.

Men det är väl typiskt svenskt att "-Ohhh, neeej, du är så fin så,,, bara personligt"

"-Du ser ut som en vrak i käften, ska du va reporter so fixa det, i respekt för tittarna"

Boom.

Jag gillar rakhet

Jag hade velat om nån sa till om jag har störigt utstående ögonbryn, tex
Citera
2025-08-27, 14:30
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel

ha.ha.

Jag pratar inte om ytterligheter

jag pratar om att fila ner en 2 cm stor höjdskillnad på två kvadratcm

inte ens somaliska sjörövarpirater har ju såna tänder
https://imgur.com/a/Ct8ujKH

det är faktiskt lite en skam för Sverige
att våra mest använda reportrar ser ut att komma från ett ryskt ghetto under järnridån
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-08-27 kl. 14:36.
Citera
2025-08-27, 14:42
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala

ok, jag fattar vad du menar

Men tycker ändå han dribblar lite väl mycket mellan att ha bra saker osagt och lyfta det dåliga

Hade Harris gjort nåt ofantligt bra så hade man väl lyft det!

Försöker komma på nåt, men det får väl bli att hon VILL alla VÄL men det kommer ur en naivt förhållningssätt ur rosa moln, men jag kan ge henne att hon säkert inte vill illa innerst inne

då hade min rapportering haft med det, inte bara ösa skit
Citera
2025-08-27, 14:44
Medlem
slagskotts avatar
Stäng av tv:n och gör något annat istället, trist att du känner dig tvingad att glo på dumburken men det är ditt egna vak
Citera
2025-08-27, 14:51
Medlem
Studsbolls avatar
TS har skrivit 21 inlägg på tre timmar om en journalists utseende, till stor del genom att föra en dialog med sig själv. Det är förvisso lite smått imponerande, men eftersom detta intresse nog är så smalt kanske en blogg i detta fascinerande ämne vore bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in