Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-27, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Men det blir ju partiskt när bara hans "opinion" används som för att förmedla senaste händelser?

Jovisst. Men Aftonbladet är väl generellt tydliga med ur vilken vinkel de rapporterar alla händelser. Helt klart från ett vänster-perspektiv. De har ju heller inget krav på sig att vara objektiva, som t.ex. Sveriges Radio.

Att ställa sig i en radikal position och rapportera allt utifrån den har ju visat sig vara en ganska bra affärsidé, som många medier glider allt mer emot. Det skapar engagemang och drar tittare/läsare. Ur-modern för detta är väl Fox News.
Citera
2025-08-27, 13:09
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Jovisst. Men Aftonbladet är väl generellt tydliga med ur vilken vinkel de rapporterar alla händelser. Helt klart från ett vänster-perspektiv. De har ju heller inget krav på sig att vara objektiva, som t.ex. Sveriges Radio.

Att ställa sig i en radikal position och rapportera allt utifrån den har ju visat sig vara en ganska bra affärsidé, som många medier glider allt mer emot. Det skapar engagemang och drar tittare/läsare. Ur-modern för detta är väl Fox News.

Hör vad du säger.

Men han medverkar ofta i paneler och nyhetsreportage på SVt, som ju ska vara neutralt?
Citera
2025-08-27, 13:12
Medlem
Citat:
Hör vad du säger.

Men han medverkar ofta i paneler och nyhetsreportage på SVt, som ju ska vara neutralt?

Han är inte reporter där utan bara deltagare. SVT har ett ansvar att balansera upp hans ståndpunkter med andra så att helheten blir "objektiv".
Citera
2025-08-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ja ja, jag är väl det.
Men du är ju en blindbock som inte ens märker hur de försöker påverka dig.

Han påverkar inte mig ett skit!
Citera
2025-08-27, 13:14
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Han är inte reporter där utan bara deltagare. SVT har ett ansvar att balansera upp hans ståndpunkter med andra så att helheten blir "objektiv".

Lol. du är ju rolig du

Jag kollar inte på Svt längre
Men det var alltid "Detta o detta har hänt, vad tycker herr karius o baktus om det"

sånt som gör att man slutar kolla på nyheterna för att hålla blodtrycket nere
varför tar dom aldrig in Aron Flam eller Henrik Jönsson att kommentera de senaste händleserna ??
hade det blivit balanserat
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-08-27 kl. 13:16.
Citera
2025-08-27, 13:18
Avstängd
Citat:
Varför kan han inte bara fila ner sin sneda undertand lite, ser ut som en schweizisk bergstopp

Ser ju inte klok ut , tar udden från nyheten att se hur han kämpar med att hålla tungan rätt i mun
Svårt att ta han på allvar när han ser ut som en bonne, framförallt de gånger när han spyr ut sig sin Donald Trump avundsjuka

https://tv.aftonbladet.se/video/388300/israel-gar-in-i-gaza-stad-fler-palestinier-kommer-doe

Borde inte journalister se någorlunda neutrala ut?
som exempelvis ser man sällan en vårta på näsan/hakan på folk längre, sen de enkelt går att ta bort.
Varför ska en journalist som är med dagligen på Aftonbladet ha kvar sina "suga-på-tummen- sneda tänder ända upp i 70-års åldern? när det går att fixa till

//Sen hans störande hängande dubbelhaka också på toppen av det, kan han inte bara fettsuga ner den lite?//

Haha aldrig hört talas om snubben tidigare men antar att det är den nedre gråa uppstickande tanden du tänker på? Den fångade mitt intresse direkt.
Men till frågan, finns väl andra reportrar som ser bra mycket äckligare ut än herr Wolfgang Hansson?
Citera
2025-08-27, 13:20
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Han påverkar inte mig ett skit!

Inte just han, men tanken bakom att låta honom se vardagligt oputsad ut
som om han minsann säger som det är , kolla han har ju inte ens rätat ut sin nappflasketänder så han måste ju vara sann

typ som MAggan försöker också verka gedigen genom att vägra fixa sin tungt veckade tjocka panna

Dom kör lite "TedBundy" när han jagade offer med att ha armen i gips
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-08-27 kl. 13:22.
Citera
2025-08-27, 13:26
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Haha aldrig hört talas om snubben tidigare men antar att det är den nedre gråa uppstickande tanden du tänker på? Den fångade mitt intresse direkt.
Men till frågan, finns väl andra reportrar som ser bra mycket äckligare ut än herr Wolfgang Hansson?

se där, den fångade ditt intresse direkt.

visst undrade du (undermedvetet) hur fan han kan "få" ha kvar den?

Det bekräftar allt jag säger
Dom håller han ful för att ta udden av hansl lögner
Citera
2025-08-27, 13:30
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cepel

Säg några exempel?

Jag pratar inte om att man måste vara bildskön, men ren vanvård måste väl ändå kunnas fixas.
Exempel om han hade en utslagen tand istället för en skidbacke
ska en nyhetsreporter som är frontfigur för världsnyheter ha en utslagen framtand i 20 år, utan att redaktionen säger till?

https://youtu.be/n5EkkOpDJSs?si=q2E6LEJqpSnxW2M6&t=187
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-08-27 kl. 13:34.
Citera
2025-08-27, 13:38
Medlem
Citat:
Inte just han, men tanken bakom att låta honom se vardagligt oputsad ut
som om han minsann säger som det är , kolla han har ju inte ens rätat ut sin nappflasketänder så han måste ju vara sann

typ som MAggan försöker också verka gedigen genom att vägra fixa sin tungt veckade tjocka panna

Dom kör lite "TedBundy" när han jagade offer med att ha armen i gips

Fattar du trögt, jag lyssna på vad människor säger, inte hur de ser ut, du däremot blir ju väldigt störd för de råka ha en sned tand!
Citera
2025-08-27, 13:39
Avstängd
Citat:
Säg några exempel?

Jag pratar inte om att man måste vara bildskön, men ren vanvård måste väl ändå kunnas fixas.
Exempel om han hade en utslagen tand istället för en skidbacke
ska en nyhetsreporter som är frontfigur för världsnyheter ha en utslagen framtand i 20 år, utan att redaktionen säger till?

https://youtu.be/n5EkkOpDJSs?si=q2E6LEJqpSnxW2M6&t=187

Jag gör det enkelt för mig:
https://alltomkungligt.se/wp-content/uploads/2025/05/jenny-stromnstedt-triss-stor.jpg

Ett utvecklingsstört utseende inte ens en mor kan älska. Men ska vi prata rena krigsjournalister så är det bara att ta random svartskalle som lajvar SVTjournalist.
Citera
2025-08-27, 13:40
Medlem
StigHelmutts avatar
Hans mun är hans verktyg, då kan han väl sopa rent i den åtminstone.

Man tittar ju på munnen när nån talar. Den behöver väl inte se ut som att han tvingats tvättat den med tvål ist för tandkärm.
(= ljuger)

Over n out
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in