Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-27, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterfantasten
Jag tänker att nyckelordet i den här specifika diskussionen ligger i ordet ”försöker”. Hanna försöker visa att hon är bra förälder. Genom att visa upp olika utflykter de gör, att L är med och lagar mat, att de gosar och leker, att hon är mån om att hon är välklädd och rustad för olika äventyr och väder. Ja och säkert en massa annat som klassas in under rubriken ”att vara en bra förälder”.
Om hon lyckas eller ej är en helt annan fråga och där råder det inga tvivel om vart vissa står i den saken…

Nä det har du rätt i, jag tycker inte det lyckas. Det kvittar hur många miljoner kläder du har om du klär barnet i t-shirt när det är regnigt och kallt men själv går i tjocktröja, när du har barnet ute i solen utan kläder eller hatt. Det kvittar om du åker till Leos eller ALV en gång om året om du däremellan säger inför 70 000 människor hur jävla jobbig din unge är som bara vill klänga på dig eller vägrar sova eller vägrar vara tyst så du kan filma. Du är inte en snäll mamma om du drar ner en madrass och lägger framför teven i mina ögon, det hade varit bättre med rutiner och struktur som ett barn mår bra av, inte nattas framför teven. På dig låter det ju just nu som man är en bra mamma om man köper kläder och lagar mat. Det är liksom bare minimum. Ingen här är perfekt även om det påtalas ofta att vi andra säkert är perfekta mammor/föräldrar. Men vi hojtar inte ut till hela världen hur jobbiga våra ungar är.
Citera
2025-08-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Nä det har du rätt i, jag tycker inte det lyckas. Det kvittar hur många miljoner kläder du har om du klär barnet i t-shirt när det är regnigt och kallt men själv går i tjocktröja, när du har barnet ute i solen utan kläder eller hatt. Det kvittar om du åker till Leos eller ALV en gång om året om du däremellan säger inför 70 000 människor hur jävla jobbig din unge är som bara vill klänga på dig eller vägrar sova eller vägrar vara tyst så du kan filma. Du är inte en snäll mamma om du drar ner en madrass och lägger framför teven i mina ögon, det hade varit bättre med rutiner och struktur som ett barn mår bra av, inte nattas framför teven. På dig låter det ju just nu som man är en bra mamma om man köper kläder och lagar mat. Det är liksom bare minimum. Ingen här är perfekt även om det påtalas ofta att vi andra säkert är perfekta mammor/föräldrar. Men vi hojtar inte ut till hela världen hur jobbiga våra ungar är.

Jag tror H läser här och tar till sig vissa saker och försöker att pågrund av hur saker framställs här och uppfattas att motbevisa och det gör hon genom att t.ex. visa att hon köper broccoli och då stör man sig på att den är hackad, eller åker på Leos och visa att hon gör de fast än dom kanske köpt och haft mycket fasta kostnader för att visa att hon prioriterar L då de gnälls om hennes shopping. Kortfattat tror jag hennes IG hade varit mer ärlig och mindre osäker och att hon inte hade trasslat in sig i sina egna resonemang om hon inte läste allt som skrevs om henne och hon försökte bevisa något för alla. Hon slår knut på sig själv.

Jag är kanske en av dem med högre inkomst som inte ser problem med att man kan låsa mycket kapital eller amortera mer och därför ändå känna att man inte har bra med pengar och prioriterar bort vissa saker i slutet av månaden att slippa ta av kapital som är bundet. Och att man shoppar kläder kanske man har en budget för medan man har en för nöjen. Sen vet vi alla att barn kanske inte tjatar utan kanske säger saker dom tycker är kul i den åldern men att vänta två veckor på Leos har ju L knappast lidit av och H sa nog bara de för att visa att hon gör saker med L och inte bara ser film.
Citera
2025-08-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbipinglan
Jag tror H läser här och tar till sig vissa saker och försöker att pågrund av hur saker framställs här och uppfattas att motbevisa och det gör hon genom att t.ex. visa att hon köper broccoli och då stör man sig på att den är hackad, eller åker på Leos och visa att hon gör de fast än dom kanske köpt och haft mycket fasta kostnader för att visa att hon prioriterar L då de gnälls om hennes shopping. Kortfattat tror jag hennes IG hade varit mer ärlig och mindre osäker och att hon inte hade trasslat in sig i sina egna resonemang om hon inte läste allt som skrevs om henne och hon försökte bevisa något för alla. Hon slår knut på sig själv.

Jag är kanske en av dem med högre inkomst som inte ser problem med att man kan låsa mycket kapital eller amortera mer och därför ändå känna att man inte har bra med pengar och prioriterar bort vissa saker i slutet av månaden att slippa ta av kapital som är bundet. Och att man shoppar kläder kanske man har en budget för medan man har en för nöjen. Sen vet vi alla att barn kanske inte tjatar utan kanske säger saker dom tycker är kul i den åldern men att vänta två veckor på Leos har ju L knappast lidit av och H sa nog bara de för att visa att hon gör saker med L och inte bara ser film.

Det här var faktiskt det vettigaste jag läst på länge. Men för sakens skull så framställde hon sig som att de inte har pengar och då köper man inte färdighackad broccoli. Då köper man kanske fryst eller ingen alls. Det är därför det blev en grej av det.

Att de har olika konton för olika saker tror jag inte på för är man ekonomiskt lagd så man har det så hade det inte fattats pengar till Leos eller vad det nu kan vara. Det är inte som hon behöver ett större klädkonto.

Jag tror också att hon gör så gott hon kan men det blir ofta konstigt i andras ögon.
Citera
2025-08-27, 10:25
Medlem
Citat:

Du har inte hängt här inne så länge va?
Citera
2025-08-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Du har inte hängt här inne så länge va?

Jag kom över Hanna i samband med min sista graviditet, och har inget speciellt att säga om henne mer än att hon trasslar till det för sig och det ledde mig till denna tråd då hon nämnde den nån gång. Jag har därefter läst här då jag blev fascinerad av hur mycket ”hat” och hur folk fortsatte hitta fel och liksom gotta sig i hennes ”tillkortakommanden”. Jag har inte valt att kommentare men tycker de drogs till sin spets och blev sjukt uppförstorat nu sista veckan och tror att H mår väldigt dåligt av de och kände att jag inte bara ville se på ett kraschande tåg.

Men du verkar ha hängt här ett tag och om man läser dina inlägg så är du inte en solstråle direkt
Citera
2025-08-27, 11:21
Medlem
Citat:

Ja och hon slår än mer knut på sig själv om hon väljer att läsa här och ta till sig istället för att faktiskt ta till sig konstruktiv kritik hon får på sin egen plattform. Istället för att gapa om att hon inte vill ha tips, vara spydig och blocka.
Citera
2025-08-27, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn

På mig låter det ingenting? Jag har varken sagt bu eller bä om vad jag tycker. Jag har enbart skrivit vad jag tror Hanna försöker visa för att visa att hon är en bra mamma. Tog några exempel på ”vanliga” aktiviter man gör med barn och har inte lagt någon värdering i det.
Citera
2025-08-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Ja och hon slår än mer knut på sig själv om hon väljer att läsa här och ta till sig istället för att faktiskt ta till sig konstruktiv kritik hon får på sin egen plattform. Istället för att gapa om att hon inte vill ha tips, vara spydig och blocka.

Jag undrar hur bra du skulle ta tips från främlingar som skrattar åt dig i forum? Som har ”tips” om precis varje sak du lägger ut, inte lägger ut, hur du svarar eller om du inte svarar, vad du delar och hur du gör videos, vilka minspel du använder eller vanliga fraser du använder ofta?! Det ni ägnar er åt i etta forum är inte konstruktivt utan vuxenmobbning och en klubb av inbördes beundrans. Jag tror hon blir osäker om de är samma personer som skriver här som kommenterar negativt på IG och att hon automatiskt går i affekt, vilken blir fel om någon som inte läst här ser de medan jag som ser de här förstår att de är en tjej som mår skit dåligt och tar allt personligt, även de som inte är illa menat.
Citera
2025-08-27, 12:14
Medlem
Nu är det någon som kommenterat sista inlägget med ”vad är färgkoden? Tacksam för svar då du inte verkar vilja svara dina följare.” 😂
Citera
2025-08-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PMSmordin
Nu är det någon som kommenterat sista inlägget med ”vad är färgkoden? Tacksam för svar då du inte verkar vilja svara dina följare.” 😂

Hm ser du den fortfarande? Jag ser den inte
Citera
2025-08-27, 12:35
Medlem
Citat:
Haha att du orkar kolla gamla inlägg och kommentarer där, ni går från klarhet till klarhet😆🙈 Och sen säger ni att de inte handlar om att sätta dit eller hitta fel

Då jag väldigt sällan kollar hennes instagram så gick jag igenom det jag ”misssat” den senaste månaden. Var inte speciellt mycket. Men ja, då kollar jag kommentarer mm.
Jag ser fortfarande kommentaren.
Citera
2025-08-27, 13:13
Medlem
Jag ser den heller inte
De senaste jag ser är "åh kan du inte skriva färgkoden på väggen?..." För 2 dagar sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in