Citat:
Jag tänker att nyckelordet i den här specifika diskussionen ligger i ordet ”försöker”. Hanna försöker visa att hon är bra förälder. Genom att visa upp olika utflykter de gör, att L är med och lagar mat, att de gosar och leker, att hon är mån om att hon är välklädd och rustad för olika äventyr och väder. Ja och säkert en massa annat som klassas in under rubriken ”att vara en bra förälder”.
Om hon lyckas eller ej är en helt annan fråga och där råder det inga tvivel om vart vissa står i den saken…
Om hon lyckas eller ej är en helt annan fråga och där råder det inga tvivel om vart vissa står i den saken…
Nä det har du rätt i, jag tycker inte det lyckas. Det kvittar hur många miljoner kläder du har om du klär barnet i t-shirt när det är regnigt och kallt men själv går i tjocktröja, när du har barnet ute i solen utan kläder eller hatt. Det kvittar om du åker till Leos eller ALV en gång om året om du däremellan säger inför 70 000 människor hur jävla jobbig din unge är som bara vill klänga på dig eller vägrar sova eller vägrar vara tyst så du kan filma. Du är inte en snäll mamma om du drar ner en madrass och lägger framför teven i mina ögon, det hade varit bättre med rutiner och struktur som ett barn mår bra av, inte nattas framför teven. På dig låter det ju just nu som man är en bra mamma om man köper kläder och lagar mat. Det är liksom bare minimum. Ingen här är perfekt även om det påtalas ofta att vi andra säkert är perfekta mammor/föräldrar. Men vi hojtar inte ut till hela världen hur jobbiga våra ungar är.