2025-08-25, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigKund
Du tar ut allt från sparkontona och sen går du in på avanza 1530 idag och köper Nutx för 1 495 000 och sen tar du ut 5000kr och käkar nån trevlig middag med partnern.

På vad för typ av konto? ISK föredrar jag då det är mindre tjaffs.

Har du lust att förklara va Nutx är för nåt?
Citera
2025-08-25, 10:07
Medlem
VidrigKunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Har du lust att förklara va Nutx är för nåt?

Ett bolag som driver massa sjukhus som just nu är kraftigt undervärderat med tanke på hur mkt cash de har på kontot samt drar in varje kvartal.

Där finner även alla mina besparingar i dagsläget som växt till sig några tusen procent senaste året och är påväg mot ännu mer.
Citera
2025-08-25, 10:27
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ett bolag som driver massa sjukhus som just nu är kraftigt undervärderat med tanke på hur mkt cash de har på kontot samt drar in varje kvartal.

Där finner även alla mina besparingar i dagsläget som växt till sig några tusen procent senaste året och är påväg mot ännu mer.
Är det de bolaget som tappat 42% senaste 3 månaderna och 96% på tre år?
Citera
2025-08-25, 10:27
Medlem
Citat:

Är det Nutex Health du pratar om?
Citera
2025-08-25, 10:40
Medlem
Räntefonder.
Citera
2025-08-25, 10:49
Medlem
Paris24s avatar
Eftersom alla som skulle kunna besvara frågan själva måste vara multimiljonärer och därmed inte bry sig om att diskutera fakta så kommer TS inte att få några fungerande svar.

Den högsta motivationsfaktorn att svara har personer som satsat på ett visst smalt sätt som gått bra under en kort period precis innan frågan. Men investering är långsiktigt.

Ett tips kan jag ge, som är matematiskt och säkerställt. Man blir inte rikt på investeringar på kort sikt utan tur, och man har inte tur resten av livet. Och påståendet att pengar växer exponentiellt stämmer inte, man har ständiga dippar och då försvinner en stor del av det man tjänat. Den största tillväxten har man på slutet av sin karriär, mellan 60-90 år. Det existerar knappt personer på hela jorden som likt Buffet i princip enbart prickar bra investeringar. Därför blev han en av världens rikaste.
Citera
2025-08-25, 10:58
Medlem
VidrigKunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Är det de bolaget som tappat 42% senaste 3 månaderna och 96% på tre år?

Menar du bolaget som gått +300% year to date eller vadå? =) Tror du inte att förutsättningar ändras för företag eller? Perfekt ingångsläge om det gått ner lite sen de började tjäna ordentligt med pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Är det Nutex Health du pratar om?

Ajjemen.
Citera
2025-08-25, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfis90
Räntefonder.
Kul att förlora pengar?
Citera
2025-08-25, 11:54
Medlem
Skaffa ISK och köp SHB A!
Citera
2025-08-25, 14:06
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Menar du bolaget som gått +300% year to date eller vadå? =) Tror du inte att förutsättningar ändras för företag eller? Perfekt ingångsläge om det gått ner lite sen de började tjäna ordentligt med pengar.
Ja det låter som ett stabilt företag där man ska placera alla sina besparingar. Lycka till!
Citera
2025-08-25, 14:57
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Hoppas du gillar att förlora pengar.

TS, lyssna aldrig på idiot-råd som dessa. Investera diversifierat i flera olika bolag samt i bolag som inte gått -95% de senaste åren.
Citera
2025-08-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user7a261m
Lägsta risk är fysiskt guld och fysiskt guld slår många indexfonder. Fysiskt guld har även en chans att gå upp 10x på ett par månader om det går åt helvete med finanssystemet.

OMXS30GI (TR)
+145.1%
~9.4%/yr

Gold (SEK)
+235.9%
~12.9%/yr

(Sedan 2015)

Dina siffror är felaktiga
Återkom när du vet hur man räknar ut CAGR korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in