Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stissy63
Eller snarare "shopping före dotterns absoluta önskan om att åka till lekland". Är ju knappast så att hon inte har några kläder att ha på sig.

Tänk vilket bra content om Hanna kunde visa upp haul ifrån second hand eller vinted, för att visa att hon behöver spara pengar.

Man är egentligen inte rikare dagen efter lön som dagen innan, om man har en hållbar ekonomi. Med det tänket förstår jag att pengarna inte räcker hela månaden.

Sånt skulle vara kul att se. Att Hanna erkänner för sig själv och alla att hennes shoppingberoende ruinerar familjen.
Så nu går hon över till second hand, inte bara för kostnaderna utan av miljöskäl.

Hållbar miljö och hållbar framtid för Lars och alla andra barn som ska ta över.
Citera
2025-08-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det är väl det hennes shopping/bensinen dit kostar.
Hon är ju iväg nästan varje dag och shoppar och där går det lätt en tusenlapp per gång. Blir ju 20-30 k per månad föröver fasta kostnader.
Hon tror sig göra billiga fynd på rea men rea är sällan lönande då man aldrig tjänar något på att betala.
Fast vi har ju ingen aning hur mycket pengar hon lägger på shopping, att lägga 1000 kr dagligen eller nästan dagligen låter absurt. Däremot kostar det mycket pengar att åka 42 mil t/r till Malmö.

Hanna får ju dock kläder med mera från sina samarbeten så där borde hon spara in pengar.

Låter mer som att de betalar för amorterint/ lån på annat som vi inte får se
Citera
2025-08-23, 21:09
Medlem
Nu är ”tappar det”-storyn plus en till borta! Bara den lite mer ledsna storyn kvar… kanske dags att sluta slänga upp saker i affekt inför 60k följare….
Citera
2025-08-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Jag vet åtminstone en handfull som helst vill bli skuldfria och slippa betala ränta som gör så. Men det är såklart upp till var och en. Funderade bara på vad hon kan lägga 60 000:- på i månaden. Har du några bra förslag?

Bolånet lär vara så litet att de 1-2 procenten som amorteras (vet ej deras belåningsgrad) att det knappt märks så det känns inte troligt. Jag tror inte hon gör av med alla pengar de får in, det skulle väl vara i stort omöjligt att köpa så mycket kläder och annat? Jag tror mer på gammalt från Klarna eller så isåfall. Men hon säger ju att de levt på panten samtidigt så tydligen finns det ju inget sparat. Nä du jag vet inte. Men hon shoppar ju otroligt mycket och garderoberna är kaos det ser man ju när hon gör reels på tvätten.
Citera
2025-08-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Bolånet lär vara så litet att de 1-2 procenten som amorteras (vet ej deras belåningsgrad) att det knappt märks så det känns inte troligt. Jag tror inte hon gör av med alla pengar de får in, det skulle väl vara i stort omöjligt att köpa så mycket kläder och annat? Jag tror mer på gammalt från Klarna eller så isåfall. Men hon säger ju att de levt på panten samtidigt så tydligen finns det ju inget sparat. Nä du jag vet inte. Men hon shoppar ju otroligt mycket och garderoberna är kaos det ser man ju när hon gör reels på tvätten.

Hon använder ju nästan samma kläder i ett också. Med tanke på mängden kläder hon shoppar så borde hon synas i annat än en brun klänning, nån lila klänning o samma tröja/tshirt.
Citera
2025-08-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Nu är ”tappar det”-storyn plus en till borta! Bara den lite mer ledsna storyn kvar… kanske dags att sluta slänga upp saker i affekt inför 60k följare….

Internet glömmer inte 😎
Citera
2025-08-23, 21:25
Medlem
Ändå har de flesta av hennes följare ingen som helst aning om vad hon tjänar gissar jag.
Men är ganska säker på att många skulle bli chockad om de visste vad hon tjänar på sina content.
Övertygad om att det skulle bli massor med blockeringar och vredesutbrott då.
Citera
2025-08-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash

Den finns kvar på mystorysaver trots att hon raderar, så lätt är det inte att ångra sig tydligen!
https://mystorysaver.com/user-info/h...oogle_vignette

Men nu är de borta även där ser jag...
Senast redigerad av Blomkvasten22 2025-08-23 kl. 22:09.
Citera
2025-08-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
När dom levde på panten måste varit minst 5 år sedan, när dom levde endast på Kebabens lön. Och när hon har haft samarbete med Anyfin har hon alltid pratat om att hon haft lån för sin överviktsopration men det ska numera vara avbetalat!
Citera
2025-08-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Fast vi har ju ingen aning hur mycket pengar hon lägger på shopping, att lägga 1000 kr dagligen eller nästan dagligen låter absurt. Däremot kostar det mycket pengar att åka 42 mil t/r till Malmö.

Hanna får ju dock kläder med mera från sina samarbeten så där borde hon spara in pengar.

Låter mer som att de betalar för amorterint/ lån på annat som vi inte får se

Fast följer du Hanna så ser du ju alla hennes shoppingtips/hauls. Nu sitter inte jag och räknar kronor och öronen men jag är inte dement som många av hennes följare. Hanna är alltid på väg till eller ifrån en affär.
Citera
2025-08-23, 21:46
För en gångs skull "tappar hon det" inte på sitt barn, det är ju i alla fall bra
Citera
2025-08-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
När dom levde på panten måste varit minst 5 år sedan, när dom levde endast på Kebabens lön. Och när hon har haft samarbete med Anyfin har hon alltid pratat om att hon haft lån för sin överviktsopration men det ska numera vara avbetalat!

Men hon sa ju att det var panten som "räddat" dom nu. Hade hon inte handlat sina 873 cola i veckan hade hon ju haft mer pengar men det reflekterar hon inte över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in